2020-02-04, 22:07
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Det är klart det inte är, ett ord som bara inkluderar det ena könet var aldrig jämställt. Vilken idioti att tro det.

Från början Jo.
Citera
2020-02-04, 22:14
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Från början Jo.

Nej även från början inkluderade ordet feminism endast det ena könet, det är inte jämställt.
Citera
2020-02-04, 22:19
Medlem
Myhr1s avatar
Citat:
Jag förstår bara inte varför ni måste uttrycka er på ett sånt jävla sätt här. Är ni lowlife -trash allihopa eller?

Nej det är jag väl inte, försöker förbättra mig varje dag. Men jag tycker också att människor skall få uttrycka sig som dom vill, öronen trillar ju liksom inte av. Men som det är oftast när man konverserar med kvinnor så måste man slå på limitern. Kvinnor gillar ju restriktioner i yttrandefrihet och annat.
Citera
2020-02-04, 22:25
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Nej även från början inkluderade ordet feminism endast det ena könet, det är inte jämställt.

Afan eftersom att det var kvinnors rättigheter som behövde komma ikapp männens
Citera
2020-02-04, 22:27
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Afan eftersom att det var kvinnors rättigheter som behövde komma ikapp männens

Fokus på det ena könet alltså, knappast jämställt.
Citera
2020-02-04, 22:27
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Myhr1
Nej det är jag väl inte, försöker förbättra mig varje dag. Men jag tycker också att människor skall få uttrycka sig som dom vill, öronen trillar ju liksom inte av. Men som det är oftast när man konverserar med kvinnor så måste man slå på limitern. Kvinnor gillar ju restriktioner i yttrandefrihet och annat.

Det handlar om att ha ett vårdat språk, så enkelt är det. Det handlar alltså inte om någon begränsning av din yttrandefrihet.
Varför ska man referera till män och kvinnor som kön? Det är personer vi pratar om, inte enbart ett kön.
Citera
2020-02-04, 22:32
Medlem
Myhr1s avatar
Citat:
Det handlar om att ha ett vårdat språk, så enkelt är det. Det handlar alltså inte om någon begränsning av din yttrandefrihet.
Varför ska man referera till män och kvinnor som kön? Det är personer vi pratar om, inte enbart ett kön.

Men det är alltid kvinnor som hyssjar, sällan män. Kvinnor bedömer helt klart ord som farligare än vad män gör, och det är kvinnors/ditt problem inte vårat/mitt problem. Kvinnor vill helt enkelt inte att män skall kunna ha roligt, för ni är inte roliga.
Citera
2020-02-04, 23:13
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Fokus på det ena könet alltså, knappast jämställt.
Jo det blev ju jämställt just eftersom man fokuserade på att kvinnors rättigheter skulle öka. Männens behövde inte öka.
Citera
2020-02-04, 23:15
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Men det är alltid kvinnor som hyssjar, sällan män. Kvinnor bedömer helt klart ord som farligare än vad män gör, och det är kvinnors/ditt problem inte vårat/mitt problem. Kvinnor vill helt enkelt inte att män skall kunna ha roligt, för ni är inte roliga.

Jaha så det är roligt att slänga runt med ord som fitta till höger och vänster?
Om det är din definition av roligt så nä, då har vi verkligen ingen gemensam humor.
Citera
2020-02-04, 23:16
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Jo det blev ju jämställt just eftersom man fokuserade på att kvinnors rättigheter skulle öka. Männens behövde inte öka.

Nej de fokuserade på det som de upplevde var till nackdel för kvinnor men inte det som var till nackdel för män. Det är inte jämställt.

Hade man haft jämställdhet som mål skulle man identifiera alla områden som inte var jämställda och jobbat med det, och dessutom valt ett lämpligt namn.
Citera
2020-02-04, 23:28
Medlem
Myhr1s avatar
Citat:
Jaha så det är roligt att slänga runt med ord som fitta till höger och vänster?
Om det är din definition av roligt så nä, då har vi verkligen ingen gemensam humor.

Men män pratar så med andra män, kvinnor vet inte vad som är roligt men dom ser att män har roligt och det sätter dom stopp för. Och jag hade inte kunnat haft roligt med dig, för du är en tråkkärring.
Citera
2020-02-04, 23:41
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Men män pratar så med andra män, kvinnor vet inte vad som är roligt men dom ser att män har roligt och det sätter dom stopp för. Och jag hade inte kunnat haft roligt med dig, för du är en tråkkärring.

Ja, så är det såklart. Kvinnors mål i livet är att se till att män har så tråkig tillvaro som möjligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in