2020-02-04, 10:25
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skotittare
Jag tror tyvärr att han menar att svenska män inte haft en reell rösträtt förrän SD kom in i riksdagen.

I så fall var det lite sent eftersom demokratin dödades med DÖ. Hursomhelst fick i alla fall kvinnorma allmän rösträtt mins 1 år innan männen eftersom männens krav på värnplikt för att få rösta avskaffades 1 år efter att kvinnorna fick rösträtt.
Citera
2020-02-04, 10:28
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adina
De fattigaste männen är de som inte lyckas med relationer dessa har knappast råd med några resor till Asien dessutom har en stor andel av dessa diverse diagnoser och psykisk ohälsa och lär inte ha tillräcklig energi att själva ta sig iväg för då skulle de inte vara fattiga och arbetslösa .

Lol, det finns massor av män med jobb som inte kan få relationer, i Sverige. Och jag själv reste runt i halva Europa när jag var fattig och arbetslös. Självklart krävs lite jävlar anamma men även ett fattigt, autistiskt freak som jag kunde göra det utan problem.

Men den verklighetsfrånvända föreställningen att det endast är arbetslösa män som inte kan få kvinnor i Sverige får du ta och lägga på soptippen
Citera
2020-02-04, 10:54
Medlem
GaylordYankers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
1910 menade du nog men det dröjde ända tills 1921 då alla kvinnor fick rösträtt och till 1922 innan alla män fick det.
Nej, jag menar vad jag skrev. 2010 fick pojkar fri och allmän rösträtt på samma premisser som kvinnorna.
Se "Värnplikt". Bara de som inte kunde eller kunde tänka sig att kalla sig idiot slapp den.
Citera
2020-02-04, 10:55
Medlem
GaylordYankers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skotittare
Jag tror tyvärr att han menar att svenska män inte haft en reell rösträtt förrän SD kom in i riksdagen.
Jag tror tyvärr att du med det inlägget sket i det blåa skåpet.
Jag trodde faktiskt mer om dig än så.
Citera
2020-02-04, 10:57
Medlem
GaylordYankers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hardusettminapa
Jag tror han menar att värnplikten avskaffades först 2010, och att man därmed kan säga att män egentligen inte fick fri rösträtt förrän då. Detta medan kvinnor fått rösta i 90 år utan krav på värnplikt.
Korrekt.
Så svårt var det inte. Redan nu är värnplikten tillbaks, vilket säger en del om vad det är för muppar som styrt landet sen 70-talet.
Citera
2020-02-04, 11:58
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GaylordYanker
Nej, jag menar vad jag skrev. 2010 fick pojkar fri och allmän rösträtt på samma premisser som kvinnorna.
Se "Värnplikt". Bara de som inte kunde eller kunde tänka sig att kalla sig idiot slapp den.

Ehh va, män som inte har gjort värnplikt har haft rösträtt sedan 1922, 1 år efter att kvinnorna fick det.
Citera
2020-02-04, 12:58
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Myhr1
Nej det gör det inte, män har inte alltid haft rösträtt heller. Men idag får män ställa sig åt sidan, man lagstiftar och kvoterar.
Ohederligt och korkat.
Menar du att du vill ha tillbaka tiden då inte kvinnor och en del män hade rösträtt?
Citera
2020-02-04, 13:10
Medlem
GaylordYankers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Ehh va, män som inte har gjort värnplikt har haft rösträtt sedan 1922, 1 år efter att kvinnorna fick det.
Varje vapenför man mellan 18 och 47 års ålder var obligatoriskt värnpliktig, och blev efter rekrytutbildning enligt ovan krigsplacerad i något förberett, men i fred sovande krigsförband. Normalt vart sjätte eller tolfte år inkallades den värnpliktige till repetitionsutbildning under cirka en månad för att i ofred och i beredskapslägen då krig hotar, vara stridbar och kunna mobiliseras.

Som jag skrev tidigare, hade du fysiska hinder mot detta eller var beredd att skaffa dig idiotintyg, så kunde du slippa. De allra flesta vanliga män gjorde dock värnplikten.
Citera
2020-02-04, 13:11
Medlem
GaylordYankers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Menar du att du vill ha tillbaka tiden då inte kvinnor och en del män hade rösträtt?
Jag skulle tro att han menar att han vore okej med likhet inför lagen. Ska man ha lika rättigheter anser jag att man också ska ha lika skyldigheter. Tillräknelighet är ett uttryck jag filat lite på.
Män förväntas kliva fram i en massa lägen. När förväntas kvinnor kliva fram?
Mitt förslag är, när en totalitär ideologi håller på att förgifta samhället för alla, tillsammans med alla andra, som en gemensam röst för att ett klart och tydligt nej. Nu räcker det, typ.
Citera
2020-02-04, 13:13
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Vi svenska män är väl egentligen rätt fantastiska? Vi har drivit upp välståndet i landet med våra uppfinningar och vår starka drivkraft. Vi har givit kvinnorna självständighet och frihet. Vad har detta givit oss själva? Mäns självmord, en majoritet mörkas. Social utsatthet mörkas. Diskriminering av pojkar i skolan mörkas. Att män utgör 95 % av de som dör på jobbet mörkas. Vi lever även 4-5 år kortare än kvinnor. Vårt eget fel? Elller snedprioritering av vårdresurser? Kvinnoliv är mer värt än mansliv. Vi kan offras...

Svenska män: vi har välkomnat kvinnor i samhälllet, men får bara skit. Varför? Kvinnor kan bara gilla och åtrå män de ser upp till. Ett fåtal. Ni andra är körda. Offer. Känns det hårt? Ja, jag vet, men det är sant. Det finns flera lagar i Sverige, vars enda syfte är att trycka ner män. Jämställdhet? Knappast!

Mitt förslag: vägra ingå fasta relationer med svenska kvinnor. Vägra låta er tryckas ner av kvinnor. Inte ens kvinnor vill ha förtryckta män. Själv sticker jag snart, men ni andra... Rädda er själva... Säg ifrån. Eller bli tillintetgjorda. Där står vi idag. Välj.

Vänta inte. Vägra äktenskap och barn med svenska kvinnor. Nu.

Input på detta?

Tips på riktiga kvinnor: Sydamerika och asien...

Thaihora. Foppadojor och ESSSSDEEE 2022. Annars flyttar du.
Citera
2020-02-04, 13:15
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GaylordYanker
Varje vapenför man mellan 18 och 47 års ålder var obligatoriskt värnpliktig, och blev efter rekrytutbildning enligt ovan krigsplacerad i något förberett, men i fred sovande krigsförband. Normalt vart sjätte eller tolfte år inkallades den värnpliktige till repetitionsutbildning under cirka en månad för att i ofred och i beredskapslägen då krig hotar, vara stridbar och kunna mobiliseras.

Som jag skrev tidigare, hade du fysiska hinder mot detta eller var beredd att skaffa dig idiotintyg, så kunde du slippa. De allra flesta vanliga män gjorde dock värnplikten.

Vad har det där citatet med rösträtten att göra?
Citera
2020-02-04, 13:28
Medlem
Myhr1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22

"So are you saying" För det har man aldrig hört innan, menar inte skit det har funnits kvinnliga regenter. En del kvinnor har haft inflytande precis som en del män har. Kvinnor behöver inte feminism, dom klarar sig alldeles utmärkt utan att hå runt och leka att dom har Downs Syndrom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in