Citat:
Ursprungligen postat av
notknapparen
Ja, och en loska och örfil/knytnävsslag gav ju ungdomstjänst, så då är det inte aktuellt. Till skillnad från nu:
"
25-åringen är dömd för ett brott. I tonåren utdelade han tre knytnävslag i en jämnårig flickas ansikte när de satt i skolan. Han spottade även på henne. Straffet blev ungdomstjänst."
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/2GlaKq/tva-man-anhallna-misstankta-for-dubbelmordet
Haha, så kan man ju se det.
Vad jag tänkte på att jag jämförde med yrkeskriminella ligor som kör denna typ av brott och har gjort det upprepade gånger och sedan sticker från Sverige.
Medan här har vi några småkriminella (kanske man anar att det kan handla om?) som inte har gjort några större saker liknande det här förut.
Om cyklarna har med brottet att göra, är det ju inte så smart. Säkert kan man hitta DNA där. Och att de bor såpass nära, kan göra att man kan hitta kopplingar på andra sätt. Varifrån har cyklarna stulits och när? Har de stått nära någon av de nu misstänkta ett tag innan de sedan användes? Har någon sett det, och anmält detta? Granne?
Kanske.
Jag misstänker att de lämnat bilen i Norrtälje för att vilseleda. Och/Eller så är en tredje person involverad och bor i Norrtälje.
Den personen kanske äger Jeepen?
Ja fast jag tolkar det här med dna-registret lite annorlunda: han kunde ju ha fått fängelse och då har polisen rätt att topsa/arkivera dna, att han sedan inte fick fängelse är en annan sak.
Alltså min tolkning.
Lär bli lite ot att fördjupa sig i saken.
Tänker också att det kan handla om wannabe-gangsters som ägnat sig åt brott på lite ”lägre” nivå; knarkhandel på gatan/stadens torg, lite indrivning etc men som nu ville kliva upp ett snäpp.
Som hört ryktet på stan om det täta paret som bor avsides.
Citat:
Ursprungligen postat av
RobertoSaviano
Jag kan väl halvt lugna dig med att blir personer häktade på sannolika skäl direkt vid gripandet så har man oftast starka bevis för en fällande dom.
Ingen blir väl häktad direkt vid gripandet?
Såtillvida att det inte redan finns ett beslut om häktning i personens utevaro.