2020-02-05, 15:52
Medlem
RobertoSavianos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av terrieterrie
Ok. Då tar jag inte informationen vidare. Detta är så fruktansvärt jobbigt! Vill ju veta vilka de skyldiga är! Men huvudsaken för oss är att de har gripit de rätta personerna och att de kommer att fällas för mord och bli inspärrade på livstid. Det är ett ohyggligt trauma för oss som kände dem.

De sitter på sannolika skäl, så med största sannolikhet kommer de dömas. Namnen lär komma ut under dagen, men var försiktig med vad folk chansar på här. Många som hängs ut på knapphändiga uppgifter.
Citera
2020-02-05, 15:52
Medlem
5549s avatar
Det borde ju snackas i grannskapet tycker man, men verkar som att vi får vänta till ev häktningsprotokoll.
Citera
2020-02-05, 16:00
Medlem
Vänta här nu, det är alltså inte bröderna K*rti??
Citera
2020-02-05, 16:00
Medlem
terrieterries avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RobertoSaviano
De sitter på sannolika skäl, så med största sannolikhet kommer de dömas. Namnen lär komma ut under dagen, men var försiktig med vad folk chansar på här. Många som hängs ut på knapphändiga uppgifter.

Jag hoppas att du har rätt. Jag har känt en enorm lättnad idag efter att jag läste om gripandet och det vore förfärligt för mig och andra med anknytning till offren om det skulle visa sig att det är fel personer.

Jo, det har ju redan figurerat både flera namn och flera adresser i tråden under dagen så jag tar inte något vidare förrän jag känner mig övertygad om att det stämmer.
Citera
2020-02-05, 16:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
Vänta här nu, det är alltså inte bröderna K*rti??

Väldigt tveksam till det
Citera
2020-02-05, 16:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Det är åklagaren som uttalar detta.
Det kan ju knappast finnas några säkra tecken på försök till att få ut koder, manipulation med bankid, dosor eller att något värdefullt (typ kassaskåp) saknas?

Man får klura lite här.

- Ett alternativ är ju att det var ett rån, som gick fel trots allt.

Att L*ars är väldigt motsträvig och vägra lämna ut uppgifter och för att möra upp honom lite börjar de med utpressning genom att plasta in kvinnans huvud. Och L*ars lyckas ta sig fri, få tag på sitt vapen, och de skjuter honom (med sitt).

- Kanske de har pressat honom, han är motsträvig och kvinnan plastas och han fortsätter att motsätta sig??? Nej, det låter inte riktigt sannolikt.

- Det kanske blir panik lite åt båda håll? Offren klarar inte av att säga koder mm i paniken? Kvinnan plastad och dör medan L*ars är i panik och lyckas inte med uppgiften öht? Och inget vittne får bli kvar?

- Två eller fler som gör lustmord. Nä.

- Får inte ihop bilden med att den ena eller den andra kommer hem först och överrumplar ett pågående brott riktigt. Plastningen komplicerar.

- Hämnd för något? För att han är motsträvig?

- Eller en hämnd för något som har koppling till MC gängen? Har paret anmält något? Men det skulle utredningen veta.

- Om det inte är så att paret köpt något värdefullt som inte så många vetat om. I alla fall inte vänner. Men den de har köpt det av?

Det troligaste i mina ögon är rånmotivet. Men att de inte lyckades komma så långt att det har lämnat tydliga spår.
Bra hypoteser. Förklara dock också, varför dessa svenska Kretiner inte lämnade kvar bilen...samt eldade upp kåken????!!
Citera
2020-02-05, 16:09
Medlem
RobertoSavianos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av terrieterrie
Jag hoppas att du har rätt. Jag har känt en enorm lättnad idag efter att jag läste om gripandet och det vore förfärligt för mig och andra med anknytning till offren om det skulle visa sig att det är fel personer.

Jo, det har ju redan figurerat både flera namn och flera adresser i tråden under dagen så jag tar inte något vidare förrän jag känner mig övertygad om att det stämmer.

Jag kan väl halvt lugna dig med att blir personer häktade på sannolika skäl direkt vid gripandet så har man oftast starka bevis för en fällande dom.
Citera
2020-02-05, 16:10
Medlem
Ingen som kan lyckas matcha aftonbladets pixlade bild på 27-åringen med någon lokal förmågas profilbild, instagram etc? Löven i kombination med stenen i bakgrunden känns som en rimligt mått att gå efter
Citera
2020-02-05, 16:11
Medlem
RobertoSavianos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av petitesser
Ingen som kan lyckas matcha aftonbladets pixlade bild på 27-åringen med någon lokal förmågas profilbild, instagram etc? Löven i kombination med stenen i bakgrunden känns som en rimligt mått att gå efter

Det borde inte vara så svårt egentligen. Folket på orten vet garanterat vilka det är. Inte jättemånga som är kapabla till en sån här sak. Skulle gissa på nån i det gänget som är kopplade till åkersbergafolk.
Senast redigerad av RobertoSaviano 2020-02-05 kl. 16:15.
Citera
2020-02-05, 16:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av petitesser

Jag har kollat igenom alla vänlistor till alla namn som kommit upp i tråden och försökt matcha men ingen lycka.
Det ska vara 27 åringen som är bilden
Citera
2020-02-05, 16:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Ja, och en loska och örfil/knytnävsslag gav ju ungdomstjänst, så då är det inte aktuellt. Till skillnad från nu:

"25-åringen är dömd för ett brott. I tonåren utdelade han tre knytnävslag i en jämnårig flickas ansikte när de satt i skolan. Han spottade även på henne. Straffet blev ungdomstjänst."

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/2GlaKq/tva-man-anhallna-misstankta-for-dubbelmordet

Haha, så kan man ju se det.
Vad jag tänkte på att jag jämförde med yrkeskriminella ligor som kör denna typ av brott och har gjort det upprepade gånger och sedan sticker från Sverige.

Medan här har vi några småkriminella (kanske man anar att det kan handla om?) som inte har gjort några större saker liknande det här förut.

Om cyklarna har med brottet att göra, är det ju inte så smart. Säkert kan man hitta DNA där. Och att de bor såpass nära, kan göra att man kan hitta kopplingar på andra sätt. Varifrån har cyklarna stulits och när? Har de stått nära någon av de nu misstänkta ett tag innan de sedan användes? Har någon sett det, och anmält detta? Granne?

Kanske.

Jag misstänker att de lämnat bilen i Norrtälje för att vilseleda. Och/Eller så är en tredje person involverad och bor i Norrtälje.
Den personen kanske äger Jeepen?

Ja fast jag tolkar det här med dna-registret lite annorlunda: han kunde ju ha fått fängelse och då har polisen rätt att topsa/arkivera dna, att han sedan inte fick fängelse är en annan sak.
Alltså min tolkning.
Lär bli lite ot att fördjupa sig i saken.

Tänker också att det kan handla om wannabe-gangsters som ägnat sig åt brott på lite ”lägre” nivå; knarkhandel på gatan/stadens torg, lite indrivning etc men som nu ville kliva upp ett snäpp.
Som hört ryktet på stan om det täta paret som bor avsides.

Citat:
Ursprungligen postat av RobertoSaviano
Jag kan väl halvt lugna dig med att blir personer häktade på sannolika skäl direkt vid gripandet så har man oftast starka bevis för en fällande dom.

Ingen blir väl häktad direkt vid gripandet?

Såtillvida att det inte redan finns ett beslut om häktning i personens utevaro.
Citera
2020-02-05, 16:27
Medlem
RobertoSavianos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Ja fast jag tolkar det här med dna-registret lite annorlunda: han kunde ju ha fått fängelse och då har polisen rätt att topsa/arkivera dna, att han sedan inte fick fängelse är en annan sak.
Alltså min tolkning.
Lär bli lite ot att fördjupa sig i saken.

Tänker också att det kan handla om wannabe-gangsters som ägnat sig åt brott på lite ”lägre” nivå; knarkhandel på gatan/stadens torg, lite indrivning etc men som nu ville kliva upp ett snäpp.
Som hört ryktet på stan om det täta paret som bor avsides.

Ingen blir väl häktad direkt vid gripandet?

Såtillvida att det inte redan finns ett beslut om häktning i personens utevaro.

Förlåt, uttryckte mig klumpigt. De är anhållna på sannolika skäl och bör häktas på dessa också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in