2020-02-05, 12:25
Medlem
Willow1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
Mjölner MC verkar inte vara så stort och det såg mest ut som äldre svenska män med långa skägg. Fast man vet ju inte vad kopplingen är.

Tror det handlar om Famidos Mc. Typ förtrupp till Bandidos
Citera
2020-02-05, 12:30
Medlem
5549s avatar
Jag tror MC-gäng- spåret är lönlöst, det är väl mer att han är småkriminell som det betyder. Och åker man ens hoj längre i dom där svängarna? 64-åringen som anges lär inte ha med det här att göra.
Citera
2020-02-05, 12:30
Medlem
Citat:
Ja självklart. Det verkar vara fler än dessa två som är inblandade i detta får man känslan av. Motivet ska bli spännande, känns inte som ett rent rånmord varför vet jag inte.

Håller med dig att ett typiskt rånmord handlar detta inte om!
Tror mer på ett inbrott, och BO kommit hem under pågående gärning, sedan har allt spårat ut.
Citera
2020-02-05, 12:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hultabultan
Håller med dig att ett typiskt rånmord handlar detta inte om!
Tror mer på ett inbrott, och BO kommit hem under pågående gärning, sedan har allt spårat ut.

Nja, skulle man verkligen haft ihjäl henne med plastfolie då?

Tror inte det är spontant, det verkar planerat. Men det är kallt och sadistiskt utfört så handlar det bara om pengar? Eller har personerna någon annan koppling till varandra? Någon form av utpressningssituation tycks ha förekommit
Citera
2020-02-05, 12:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flashback-profilen
Vet en kille som är RAWC och bodde på Takpannevägen i 30-årsåldern.
Oklart om han fortfarande bor kvar där vore ett hett tips om han är kvar i området.

Såg den killen är 31 år så inte han som är gripen..
Citera
2020-02-05, 12:39
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar

Ok, tack för bra länk. Som jag tolkar det kan då tex 15-åringar hamna där eftersom de är straffmyndiga och alltså kan få fängelse (?).

Ja, och en loska och örfil/knytnävsslag gav ju ungdomstjänst, så då är det inte aktuellt. Till skillnad från nu:

"25-åringen är dömd för ett brott. I tonåren utdelade han tre knytnävslag i en jämnårig flickas ansikte när de satt i skolan. Han spottade även på henne. Straffet blev ungdomstjänst."

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/2GlaKq/tva-man-anhallna-misstankta-for-dubbelmordet

Citat:
Fast en ”okriminell” historik kan ju faktiskt tyda på motsatsen: att man är proffsig i sitt lagbryteri och vet att hålla sig undan lagens numer inte alls så långa arm.
En diger strafflunta och många år på anstalt är kanske inte det bästa kvittot på kriminell kompetens.

Haha, så kan man ju se det.
Vad jag tänkte på att jag jämförde med yrkeskriminella ligor som kör denna typ av brott och har gjort det upprepade gånger och sedan sticker från Sverige.

Medan här har vi några småkriminella (kanske man anar att det kan handla om?) som inte har gjort några större saker liknande det här förut.

Om cyklarna har med brottet att göra, är det ju inte så smart. Säkert kan man hitta DNA där. Och att de bor såpass nära, kan göra att man kan hitta kopplingar på andra sätt. Varifrån har cyklarna stulits och när? Har de stått nära någon av de nu misstänkta ett tag innan de sedan användes? Har någon sett det, och anmält detta? Granne?

Kanske.

Jag misstänker att de lämnat bilen i Norrtälje för att vilseleda. Och/Eller så är en tredje person involverad och bor i Norrtälje.
Den personen kanske äger Jeepen?
Citera
2020-02-05, 12:40
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Nja, skulle man verkligen haft ihjäl henne med plastfolie då?

Tror inte det är spontant, det verkar planerat. Men det är kallt och sadistiskt utfört så handlar det bara om pengar? Eller har personerna någon annan koppling till varandra? Någon form av utpressningssituation tycks ha förekommit
De torterar henne, för att få honom att säga var pengarna finns.
När genierna förstår att pengarna finns på banken och inte under madressen, skjuter de honom och lämnar henne för att dö.
Citera
2020-02-05, 13:02
Medlem
notknapparens avatar
Från en äldre artikel i AB ,30/1, uppdaterad idag :

"– Vi är resursstarka, det kan jag säga. Det är ett väldigt prioriterat ärende, säger Christer Axling till Aftonbladet.
Enligt honom har polisen lyckats säkra ett antal spår som man nu försöker matcha mot en gärningsman."

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/8moKWx/suzanne-52-och-lars-61-mordades-brutalt-i-vallentuna

De har DNA ju.
Citera
2020-02-05, 13:04
Medlem
RobertoSavianos avatar
Riktig soppa det här. Tydligt att de kommer åka fast. Dubbelmördar två personer på samma ort som man bor. Låter oerhört klantigt och de måste svettats rejält fram till nu. Cyklarna är säkert en solklar koppling.
Citera
2020-02-05, 13:13
Medlem
RobertoSavianos avatar
Vad jag hittar finns det bara en 27årig man som bor på Åby Gärde i Vallentuna. Ställer mig väldigt tveksam till att han har något med saken att göra.
Senast redigerad av RobertoSaviano 2020-02-05 kl. 13:23.
Citera
2020-02-05, 13:14
Medlem
Kan det vara kopplat till en arvstvist, där Lars köpt ut övriga delägare och därefter sålt med en stor vinst.
Citera
2020-02-05, 13:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RobertoSaviano
Riktig soppa det här. Tydligt att de kommer åka fast. Dubbelmördar två personer på samma ort som man bor. Låter oerhört klantigt och de måste svettats rejält fram till nu. Cyklarna är säkert en solklar koppling.
Inga samvetslösa öststatare var det, denna gång.
Kommer GM.s att tilldelas Vallentuna Rocket Scientists award - när FUP är ute, samt även mål i Hovrätt klarats av?!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in