2020-02-05, 13:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Meadowsheart
Det är bara så vidrigt. Instämmer med den som skrev att "vållande" när det gäller barn blir fel. Det ska vara mord precis som när det gäller vuxna. Den som mördat ett barn har inte "alla hästar hemma" och jag vet minst ett fall där en barnamördare som kommit ut mördat igen. Kjell-Åke Johansson "hyresvärden från helvetet" (nej jag tänker inte maska hans namn alla bör känna till det) hade mördat ett spädbarn innan. Har för mig att det finns fler även om jag inte kommer på det på rak arm just nu. Vi normalt funtade män av den äldre generationen har liksom någon gräns. Mina polare kanske slog nån på käften förr men ingen slog kvinnor och barn (vi blev uppfostrade med hurrilar från våra föräldrar och tyckte det var fel). Det måste till någon lagändring eller straffskärpning. Den som "vållar" ett barns död måste bli dömd till livstid för mord (olyckor kan alltid hända både vuxna och barn men "olyckor" som har påvisade faktorer såsom att gärningsmannen dömts för misshandel eller uppvisat aggressivt beteende måste bli annorlunda bedömt än idag - gärningsmännen kommer för lindrigt undan)

Hur den här lilla flickan haft det sedan hon kom "hem" går inte att föreställa sig.
Hur kan myndigheter utsätta barn för sånt.
Förutom "föräldrarna " så finns det myndighetspersoner som är ansvariga för barnets lidande och död!
Citera
2020-02-05, 13:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tjejenmedkoll
https://www.aftonbladet.se/a/P9BVO6

”Aftonbladet kan nu berätta att polisen fick larm om flickans säkerhet redan under julen. På juldagskvällen besökte en polispatrull och personal från socialtjänsten adressen men släpptes inte in av föräldrarna.
Polis och socialtjänst ska ha nöjt sig med föräldrarnas nej på juldagen, enligt uppgifter till Aftonbladet. I stället valde man att återkomma dagen efter, på annandagen, och släpptes då in i lägenheten.”

FY FAN!

Men va fan.
När man inte är samarbets villig för fem öre är det självklart något som döljs. Om nu soc varit där med polis måste anmälan varit allvarlig då det va helg och inte kunde vänta så man undrar vad dom fått in för något.
Är konstigt att soc verkar ha släppt flickan när hon kommit hem.
Annars ska man få besök både planerade och oplanerade även lämna test på begäran men hon har nekat till sådant .
Ett enda nej och ovilja till samarbete skulle detta hemtagande avbrutits.
Precis som det görs i många hemtaganden eller utredningar om missförhållanden.
Direkt när man inte är samarbetsvillig tar dom barnen till utredning är klar. Kanske är olika från kommun till kommun.
Hoppas nu att mamma R nu inte kan skylla ifrån sig med att hon va rädd för pappa P. Och därför inte larmat.

Hur kunde det bli så här om soc nu va så pådrivande att flickan ej skulle hem ?
Citera
2020-02-05, 13:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TopPlayer
Denna unga tjej hade dagarna innan sin död sprungit in på resturangen Selims, som ligger på Repslagaregatan, helt naken och varit skräckslagen.

Inne i resturanger satt det gäster som bevittnade det hela.

Kort efteråt springer en vit man in i resturangen också iklädd bara kalsonger. Glöm inte att det är januari.

Personalen ringde polisen som anlände till platsen. Det slutade med att flickan fick gå med sin far tillbaka. När personalen säger åt polisen att de borde inte låta tjejen gå med fadern och att de borde göra nått mer åt situationen så spottar en av poliserna ur sig:
"Gör det själv"

Skandal. Polismannen borde utredas. Detta kunde kanske förhindrats.

Stackars flicka.

Citat:
Ursprungligen postat av TopPlayer
Fått veta att de bor 100-200 meter bort från resturangen. Vad är det som är konstigt? Det tjejen gjorde var ett skrik på hjälp. Tyvärr fick hon ingen hjälp.

Gå in på Selims och fråga. Kan garantera dig att du får höra samma sak.

Har man sett en helt naken snubbe springa runt vid resecentrum i höst så är detta inte konstigt alls. Kanske samma person rent av.
Dagarna innan, januari, höst....
Helt naken snubbe/ i kalsonger.
Om du ska trolla så kan du väl försöka anstränga dig att ha en trovärdig historia.
Jag bor långt från Norrköping, annars hade jag gått dit och frågat.
Citera
2020-02-05, 13:40
Medlem
L.Kollbergs avatar
RG borde anklagas för mord och försvinna bakom lås och bom för åtminstone 20 år. Fruktansvärt berättelse när man läser domarna. Visst, RG är i slutändan även hon bara en stackars loser som kanske hade behövt hjälp när hon var yngre. Barnets pappa PL verkar vara rena rama white trash han med.
Advokaten säger att det var en olycka och att mamman inte ska sitta i fängelse. Hon har för fan försummat sitt barn från allra första dagen och gång på gång visat att den vedervärdige PL och drogerna var viktigare för henne. Hennes son A tvingades av PL att sova i en plastpåse. Äxkligt, verdervärdigt, man vill bara spy.
Citera
2020-02-05, 13:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merrybum
Kanske jag oxå bar otydlig. Jag är oxå tveksam till sanningshalten. Men att polisen släpper barnet till föräldern i en sådan situation tror jag där emot på. De har ju inga befogenheter arr ta barn från sina föräldrar.

Kan inte minnas att hon var gravid under skolåren. Bodde i samma stad som henne, men jag flyttade efter gymnasiet.
Citera
2020-02-05, 13:45
Medlem
f30malmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jravmsa
Har du skrivit detta inlägg i rätt tråd?
Att 3-åriga E har spritt spångades naken sprungit in i en restaurang jagandes av PL endast iklädd kalsongerna och detta skedde mitt i vintern i januari.... Dessutom finner polisen, som kallats till platsen, detta helt normalt, inget som dom behöver kolla upp överhuvudtaget. Personalen på restaurangen ska även ha vädjat till poliserna att inte låta den livrädda 3-åringen behöva gå med PL men dom svarade att det kunde dom göra själva???????
Tycker den storyn inte känns trovärdig överhuvudtaget!

Fanns det någon förklaring från PL så är det faktiskt möjligt att de skulle ha agerat så, och skickat en anmälan till socialtjänsten i efterhand. har sett så mycket värre situationer där polisen inte omedelbart gör något, helt enkelt för det inte misstänks något brott, eller det är i alla fall inte så tydligt att polisen känner att de kan agera. Finns poliser som är lite konflikträdda eller avtrubbade också.
Citera
2020-02-05, 13:45
Medlem
f30malmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Highhigherhighest
Den flickan har även en tvillingbror. Sen har PL en yngre dotter med samma mamma som tvillingarna, lite osäker på ålder där men född runt 08-09 nånstans.

Tycker synd om de andra barnen. Fan vilket trauma att leva med resten av livet.
Citera
2020-02-05, 13:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IWannaBeSedated
Nån som vet var i Norrköping?

Det var i östergörtland iaf va jag vill veta.
Citera
2020-02-05, 13:53
Medlem
Pannknackarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JrPoirot
Kan inte minnas att hon var gravid under skolåren. Bodde i samma stad som henne, men jag flyttade efter gymnasiet.

R.G. är 39 år och hennes äldsta barn, en son, är tydligen bara 14 så hon fick honom inte så tidigt. Du som känner henne, hur var R.G. som person när ni gick i skolan? Vilken stad växte ni upp i?
Citera
2020-02-05, 13:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rubin22
Även i denna tråd tycks PK eliten visa sitt fula tryne, det är synd om mördare, knarkare och övriga kriminella! Helt sjukt!!!! ( alltid retar det någon med mina utropstecken )
Alltså dessa två vidriga föräldrar som borde ha steriliserats, lät sitt barn ligga död hemma utan att att kontakta ambulans, polis.... Alltså är man god då?
Mamman rädd för pappan, knappast! Vilken normal mamma skulle inte skydda sitt barn om pappan gjorde något mot barnet? Denna mamma hade inga känslor för barnet alls, det var enbart en göd gris!

Ett par i min stad, var ute på rån turné och blev gripna av polisen, vad de inte nämnde när de var på polisstationen i förhör var att de hade sin knappt 1- åriga dotter ensam hemma.
Tur nog beslutade poliserna att göra en husrannsakan i sökan efter stöldgods och narkotika.
Där fann de dottern i en spjälsäng i ett fruktansvärt varmt rum, med fördragna mörka gardiner, det stank oerhört!
Hon var helt apatisk!
Bajs fulla sängen och blöjan, det kröp även fluglarver i den, dessutom fann de en liten hund som var så illa däran av törst och svält att den fick avlivas. Det värsta var att dottern tidigare varit placerad hos fosterfamilj som ville adoptera henne, men sociala tillät föräldrarna återfå dottern.
När hon först kom till fosterfamiljen, hade hon en uppsvullen mage och var rejält undernärd och hade näringsbrist, i förhör berättar mamman till barnet att hon ibland fick mjölk, ingen övrig mat alls!
Hade inte polisen kommit, så hade troligtvis barnet dött?
Dessa föräldrar var också knarkare och bägge kriminella.

Vi får snart se om detta barn också försummats? Mycket troligt enligt mig?
Något ville de dölja, då de inte kontaktade någon direkt efter hennes död?

Känner också som du gör.
Det är vansinnigt provocerande, frustrerande med dessa "godhetsapostlar" som av nån anledning bara måste mässa för alla andra, hur minsann alla förövare är så goda o kärleksfulla innerst inne,(kräks) hur bestiala, grymma, egoistiska än förövarna är.
Vila i frid stackars lilla E!
Citera
2020-02-05, 13:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tinkyminky
Tvillingarna är födda 2010. En pojke och en flicka.

Nej tvillingarna är födda 2006.
Citera
2020-02-05, 14:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kissungen49
Vad händer i tråden?

Kan alla som har ätit bajs till frukost utrymma lokalen? Så kan vi som faktiskt vill diskutera saker av värde få återgå till det.

Skiter i om mamman älskade barnet, skiter i om pappan va så himla trevlig. ( vilket som fan heller stämmer, snälla ni?)

Trevliga människor har rent mjöl i påsen.
Trevliga människor förblandar sig inte med kriminella människor ( ja fakta, hur jag vet detta kan jag ej röja men skiter även i om ni tror jag trollar)
Trevliga människor har inte så mycket skit i väskan.

RG och PL hade en fruktansvärd relation, emot varandra med. Men dom åt ur varandras rövhål och barnen kom inte före en tjackmacka. Om ens morgonkaffets sump.
Hoppas närstående och mor/farföräldrar skäms, en soc anmälan hade räckt för att rädda detta barn. Suck. Men det är inget att spinna vidare i.. Vill mest bara få det sagt.

Vet någon hur lång tid det kan ta innan man får någon som helst fakta kring vad som kan ha hänt?

Tack o amen på det!!

Några rena fakta lär vi nog inte få förrän Fup släpps, dvs när åtal väcks. Skulle gissa på närmare sommaren.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in