2020-02-05, 11:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tinkyminky
Hans äldsta dotter är 13 år, född 2006.

Den flickan har även en tvillingbror. Sen har PL en yngre dotter med samma mamma som tvillingarna, lite osäker på ålder där men född runt 08-09 nånstans.
Citera
2020-02-05, 11:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jravmsa
Kan någon vänlig själ förbarma sig över oss som inte har facebook och lägga ut bild på föräldrarna? Skulle uppskattas enormt!
Finns inga.
Citera
2020-02-05, 11:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merrybum
Jag säger inte att historien är sann, men att polisen inte kan göra något i detta läge är mycket trovärdigt. På vilka grunder skulle de anhållet pappan tänker du?

Kanske var otydlig i mitt förra inlägg? Skrev inte och menade inte att polisen borde ha anhållit pappan. Däremot tycker jag det är en osannolik historia som innehåller för många element av konstiga och otroliga saker. Bla tror jag inte poliser skulle nonchalera och vägra hjälpa ett naket, litet barn som är livrädd. Jag tror helt enkelt på denna historia överhuvudtaget. Alt. så har skribenten lagt detta inlägg i fel tråd?
Citera
2020-02-05, 11:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Meadowsheart
Tror vi kan utesluta det. OM RG skulle vara mormor till barnet/barnen skulle hon då fött ett barn när hon var 15 år och detta barn som nu idag skulle vara 24 år har fött barnet 2019? E är det RG som är mamma till - det är väldokumenterat. Om den minsta skulle vara ett barnbarn så är åtminstone inte mamman skriven på samma adress och dyker inte upp någonstans i dokumenteringen kring RG. Ett tänkbart scenario skulle ju vara att denna stora dotter då har varit placerad och har sekretess? Men i så fall varför i all världen skulle dottern låta RG ta hand om barnbarnet? Det låter ännu mer otroligt än att den minsta är RGs barn.

RG har inga barnbarn. Hennes äldsta son är född 06.
Citera
2020-02-05, 11:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mastarn
Från Smedby?

Japp rött hus i ånestad
Citera
2020-02-05, 11:19
Medlem
Som det är nu tillåts barnamord indirekt enligt svensk lag 2020.

Lagen bör ses över så utsatta barn lättare ska kunna adopteras från biologiska föräldrar som utgör reell fara.

Både ur ett individperspektiv och samhällsekonomiskt som ur ett demografisk utveckingsperspektiv är detta det mest försvarbara och rätta att göra för barnet och samhället.

Finns säkert många i landet som är öppna för denna typ av adoption.
Citera
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Highhigherhighest
Kanske jag oxå bar otydlig. Jag är oxå tveksam till sanningshalten. Men att polisen släpper barnet till föräldern i en sådan situation tror jag där emot på. De har ju inga befogenheter arr ta barn från sina föräldrar.
Citera
Medlem
Citat:
Den flickan har även en tvillingbror. Sen har PL en yngre dotter med samma mamma som tvillingarna, lite osäker på ålder där men född runt 08-09 nånstans.

Japp o den mamman är lika psyk hon av rykten från barnens skola o grannar
Citera
2020-02-05, 11:20
Medlem
https://www.aftonbladet.se/a/P9BVO6

”Aftonbladet kan nu berätta att polisen fick larm om flickans säkerhet redan under julen. På juldagskvällen besökte en polispatrull och personal från socialtjänsten adressen men släpptes inte in av föräldrarna.
Polis och socialtjänst ska ha nöjt sig med föräldrarnas nej på juldagen, enligt uppgifter till Aftonbladet. I stället valde man att återkomma dagen efter, på annandagen, och släpptes då in i lägenheten.”

FY FAN!
Citera
2020-02-05, 11:23
Medlem
Citat:

Vet du hos vem den sonen bor? Placerad i fosterhem, boendes hos henne eller var? Om han är placerad hos fosterfamilj, har R någon kontakt med honom?

Har jag fattat rätt, att det finns ytterligare ett barn, född -19? Är det deras gemensamma också?
Citera
2020-02-05, 11:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tjejenmedkoll
https://www.aftonbladet.se/a/P9BVO6

”Aftonbladet kan nu berätta att polisen fick larm om flickans säkerhet redan under julen. På juldagskvällen besökte en polispatrull och personal från socialtjänsten adressen men släpptes inte in av föräldrarna.
Polis och socialtjänst ska ha nöjt sig med föräldrarnas nej på juldagen, enligt uppgifter till Aftonbladet. I stället valde man att återkomma dagen efter, på annandagen, och släpptes då in i lägenheten.”

FY FAN!

Helt galet. Står det varför de larmades till platsen?
Citera
2020-02-05, 11:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jravmsa
Vet du hos vem den sonen bor? Placerad i fosterhem, boendes hos henne eller var? Om han är placerad hos fosterfamilj, har R någon kontakt med honom?

Har jag fattat rätt, att det finns ytterligare ett barn, född -19? Är det deras gemensamma också?

Sonen är placerad men hade fått flytta hem. Nu är han återigen placerad. Man undrar ju vad han kan ha sett och upplevt... 😭
Att denna "familj" har fått hållas är helt sinnessjukt!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in