2020-02-05, 00:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merrybum
Tack, det var ju skönt i alla fall. Vet du om man kan kontakta BVC och avboka kontakten med dom permanent och om BVC i så fall skulle anmäla?

Det kan man säkert göra, men det skulle sannolikt ses med samma oro som att utebli. En normalt funtad socialsekreterare vill nog ha bra argument från en sådan förälder, alternativt att föräldern kan visa på att de har kontakt med annan vårdgivare som följer att barnet får sitt behov av regelbundna hälsoundersökningar tillgodosett.

Dock har jag väldigt svårt att se att enbart avsaknad av BVC- kontakt eller liknande skulle kunna leda till tvångsåtgärder om det inte samtidigt finns andra tecken på att barnet far illa.
Citera
2020-02-05, 00:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HocKusPucKos
Men om man är sjuk eller har helt enkelt glömt. Kan väl inte direkt bli en orosanmälan då?

Är man sjuk så avbokar man. Glömmer man bort tiden så skickar de en ny och då kan man förklara sitt misstag. Händer nog de flesta någon gång och leder sällan till anmälan.

Det är de föräldrar som inte kommer och inte hör av sig trots upprepade kallelser som anmäls. Eller som alltid avbokar och är "sjuka".
Citera
2020-02-05, 03:29
Medlem
Denna unga tjej hade dagarna innan sin död sprungit in på resturangen Selims, som ligger på Repslagaregatan, helt naken och varit skräckslagen.

Inne i resturanger satt det gäster som bevittnade det hela.

Kort efteråt springer en vit man in i resturangen också iklädd bara kalsonger. Glöm inte att det är januari.

Personalen ringde polisen som anlände till platsen. Det slutade med att flickan fick gå med sin far tillbaka. När personalen säger åt polisen att de borde inte låta tjejen gå med fadern och att de borde göra nått mer åt situationen så spottar en av poliserna ur sig:
"Gör det själv"

Skandal. Polismannen borde utredas. Detta kunde kanske förhindrats.

Stackars flicka.
Citera
2020-02-05, 03:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TopPlayer
Denna unga tjej hade dagarna innan sin död sprungit in på resturangen Selims, som ligger på Repslagaregatan, helt naken och varit skräckslagen.

Kort efteråt springer en vit man in i resturangen också iklädd bara kalsonger. Glöm inte att det är januari.

Personalen ringde polisen som anlände till platsen. Det slutade med att flickan fick gå med sin far tillbaka. När personalen säger åt polisen att de borde inte låta tjejen gå med fadern och att de borde göra nått mer åt situationen så spottar en av poliserna ur sig:
"Gör det själv"

Stackars flicka.

Stakkars.

Det er 200 meter mellom boligen og restauranten. Har hun prøvd å rømme hjemmefra?

Hvorfor skrekkslagen?

Blir helt kvalm av dette.
Citera
2020-02-05, 05:28
Medlem
Citat:

"Gör det själv"

Stackars flicka.
Så vilken dag dog hon? Du verkar ju veta...
Vad gjorde mannen och flickan i väntan på polisen?
Citera
2020-02-05, 05:52
Medlem
Citat:

"Gör det själv"

Stackars flicka.

Satt du på restaurangen? Hur vet du att det är just Esm*r*ld* och PL?
Citera
2020-02-05, 06:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CharlieR
Jag kan inte hitta något stöd för det här påståendet. Ta fram din källa och citera direkt.

Står i gårdagens nt. Om du ej är premunant så ser du de inte
Citera
2020-02-05, 07:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kissungen49
Står i gårdagens nt. Om du ej är premunant så ser du de inte

Jag har NT och betalar för det.
Jag hittar inget i NT som styrker detta, skicka gärna en länk som styrker detta.
Kan dessutom en 3-åring öppna entrédörren själv till Selims Restuarang verkligen?
Citera
2020-02-05, 07:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Insatt013
Jag hittar inget i NT som styrker detta, skicka gärna en länk som styrker detta.
Kan dessutom en 3-åring öppna entrédörren själv till Selims Restuarang verkligen?

Flickan va nästan 4 och ja, min brors dotter som är 2,5 öppnar tunga dörrar själv.
Citera
2020-02-05, 07:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Insatt013

Jag läste från den fysiska tidningen, är helt 100 på att det togs upp om lex Bobby
Citera
2020-02-05, 08:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Jag vill också tro det -- men vet vi det?

Jag har i min research sett vad som kan klassas som ren ondska redan från tre års ålder ... sen flera subjekt upp till 12 års ålder.

Kan man födas ond? Det är en väldigt komplex fråga som fortfarande inte kan besvaras ... Föds det barn som i tidig ålder uppfattas som onda - ja ... men det är också en fråga som är mycket mer komplex och som inte besvarar frågan om ondska som medfött eller förvärvat eller en kombination av båda...

Du om någon borde väl veta - du studerar/utreder väl barn på något sätt har jag för mig? Minns hur du beskrev Jocke Petterson "Grillen" (nej jag tänker inte maska - alla behöver veta vem han är). När jag läser här om PL och plastpåsar tänker jag på honom. Charmiga utåt och ingen anar något och helt sjuka baksidor ungefär. Jocke fick ju bara griftefrid för att ha gjutit in Madelene i betong. Undrar om detta fall blir något liknande? OM sanningen nu är att det lilla barnet lindats in i plast (som en del påstår i tråden).
Citera
2020-02-05, 08:33
Medlem
Fick nys om att p.l ska ha stökat föräldrarnas hus / bakgård och betett sig som en apa enligt grannar, min fråga är, vart är hans föräldrar? Ingen ger väl bort ett hus sådär?

Luktar räv..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in