2020-02-05, 10:08
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mushimushino
Hej. Jag är ny här också. Tänkte bara ställa en fundering kring vårdnadshavaren av barnet.
Jag har följt tråden. Jag har fått höra av en källa på soc. Som har läst alla dokument gällande det här. Hen hävdar att RG är mormor till barnet.
Någon som kan bekräfta detta? Troligt inte troligt?
Enligt denne så ska mamman vara 24 år.

Ber om ursäkt om detta varit uppe förut. Jag kan inte minnas att jag läst något om det.
Nej enligt dommar och andra offentliga papper som finns här så är modern till barnet född 1980 och är heter R,G.
Pappan hade 4 barn va? Någon som vet om han hade en 24 årig dotter?
Blodet frös till is ett par sekunder i mina ådror. Tänk om det inte är den flickan vi har antaget här, utan att det är ett annat barn.
Citera
2020-02-05, 10:10
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deka.dence
Tänkte precis samma.
Har en fyraåring själv och även om de kan mycket mer än än tror så undrar jag varför ingen reagerat mellan lägenhet och restaurang, på ett skräckslagen, springandes, naket barn I JANUARI!?

Och att pappan skulle stanna kvar med Esm*r*ld* tills polisen kommer låter föga troligt.
Det skulle ju i och för sig kunna vara en förklaring till att polisen var på plats tidigt, att människor ringt och larmat under språngmarschen.
Citera
2020-02-05, 10:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merrybum
Nej enligt dommar och andra offentliga papper som finns här så är modern till barnet född 1980 och är heter R,G.
Blodet frös till is ett par sekunder i mina ådror. Tänk om det inte är den flickan vi har antaget här, utan att det är ett annat barn.

Inget tänk om längre.
Jag vet att flickebarnet som bragts om livet är Esm*r*ld* född 2016 och barn till RG.

Oavsett om det är detta barn eller ett annat så är det lika illa..
Citera
2020-02-05, 10:13
Medlem
Citat:
Det skulle ju i och för sig kunna vara en förklaring till att polisen var på plats tidigt, att människor ringt och larmat under språngmarschen.

Frågan är om flera larmar inkl. Restaurangen.
Varför släpper de en pappa i kalsonger och naket barn OAVSETT vad pappan säger?
Känns som PL borde vara känd av polisen sen innan med tanke på missbruk, kriminalitet och tidigare domar.
Citera
2020-02-05, 10:13
Medlem
tinkyminkys avatar
Citat:

Hans äldsta dotter är 13 år, född 2006.
Citera
2020-02-05, 10:14
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Inget tänk om längre.
Jag vet att flickebarnet som bragts om livet är Esm*r*ld* född 2016 och barn till RG.

Oavsett om det är detta barn eller ett annat så är det lika illa..
Självklart är det lika illa om det skulle vara ett annar barn.
Men nu bekräftar ju du att så inte är fallet.
Citera
2020-02-05, 10:15
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Frågan är om flera larmar inkl. Restaurangen.
Varför släpper de en pappa i kalsonger och naket barn OAVSETT vad pappan säger?
Känns som PL borde vara känd av polisen sen innan med tanke på missbruk, kriminalitet och tidigare domar.
Jag är helt på din linje, tyvärr tror jag att polisen hade släppt i det läget, jag vet inte riktigt på vilka grunder de skulle kunna hålla honom.
Citera
2020-02-05, 10:19
Medlem
Citat:
Jag är helt på din linje, tyvärr tror jag att polisen hade släppt i det läget, jag vet inte riktigt på vilka grunder de skulle kunna hålla honom.

Jävla skitpolis/ system.

Hade ett naket barn sprungit och varit rädd för en man i kalsonger som säger sig vara barnets pappa hade han nog fått slagit ner mig inna jag bara låtit honom ta barnet. En fyraåring gör inte sånt på larv som kanske en skadad ungdom skulle göra (om ens).

Om nu detta stämmer så fy faaan att inte någon räddade denna lilla flicka från sin hemska "familj" (anser att familjehemmet var hennes familj mer än knarkande biopäron).
Citera
2020-02-05, 10:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mushimushino
Hej. Jag är ny här också. Tänkte bara ställa en fundering kring vårdnadshavaren av barnet.
Jag har följt tråden. Jag har fått höra av en källa på soc. Som har läst alla dokument gällande det här. Hen hävdar att RG är mormor till barnet.
Någon som kan bekräfta detta? Troligt inte troligt?
Enligt denne så ska mamman vara 24 år.

Ber om ursäkt om detta varit uppe förut. Jag kan inte minnas att jag läst något om det.

Tror vi kan utesluta det. OM RG skulle vara mormor till barnet/barnen skulle hon då fött ett barn när hon var 15 år och detta barn som nu idag skulle vara 24 år har fött barnet 2019? E är det RG som är mamma till - det är väldokumenterat. Om den minsta skulle vara ett barnbarn så är åtminstone inte mamman skriven på samma adress och dyker inte upp någonstans i dokumenteringen kring RG. Ett tänkbart scenario skulle ju vara att denna stora dotter då har varit placerad och har sekretess? Men i så fall varför i all världen skulle dottern låta RG ta hand om barnbarnet? Det låter ännu mer otroligt än att den minsta är RGs barn.
Citera
2020-02-05, 10:26
Medlem
Citat:
RG är mamma till son A född 2006, dotter och avliden Esm*r*ld* född 2016 och son född 2019.
Hon är inte mormor.

Skulle uppgift om ett ev barn fött kring 1995 (om barnet blivit omhändertaget vid födseln och fosterhemsplacerat i annat namn) synas? Skulle ett barn fött 1995 kunna vara mamma till barnet fött 2019 eller är 2019 barnet ordentligt registrerat med RG som mor?
Citera
2020-02-05, 10:28
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Jävla skitpolis/ system.

Hade ett naket barn sprungit och varit rädd för en man i kalsonger som säger sig vara barnets pappa hade han nog fått slagit ner mig inna jag bara låtit honom ta barnet. En fyraåring gör inte sånt på larv som kanske en skadad ungdom skulle göra (om ens).

Om nu detta stämmer så fy faaan att inte någon räddade denna lilla flicka från sin hemska "familj" (anser att familjehemmet var hennes familj mer än knarkande biopäron).

De hade fått slå ner mig oxå, tyvärr är vi nog ovanliga. De flesta människor tycker att de gjort sitt när de ringt och anmält.
Jag brukar bli iskall och kasta mig in när något händer. Vist kan jag bli rädd. Sällan där och då, men efteråt. När jag börjar tänka på vad jag gjort.
Citera
2020-02-05, 10:30
Medlem
Citat:
Det där med den larmade anhöriga undrar jag om, jag ställde precis samma fråga som du väldigt långt tillbaka i tråden. Larmade den anhöriga per telefon eller på plats.
Att R ringde en anhörig tycker jag inte alls är omöjligt.
Jag tror att om flickan legat död en tid har några försvars och förträngnings mekanismer kickat in stenhårt hos föräldrarna. Jag tänker att det inte är omöjligt med ett ögonblick och ett desperat telefonsamtal till någon.

Fruktansvärt om historien med restaurangen är sann. Tyvärr håller jag den inte för omöjlig. Flickan hade ju i familjehemmet fått normala gränser, hon hade säkert inte en tanke på att rätta sitt beteende efter föräldrarnas mående, vilket barn som lever med missbrukade föräldrar ofta lär sig väldigt tidigt. Om hon upplevde situationen hemma som outhärdlig kan hennes tanke mycket väl vara att hon skulle rymma tillbaka till familjehemmet. Stackars oskyldiga lila barn, hon springer in på restaurangen som ett rop på hjälp och får följa med förövaren tillbaka. Vilken maktlöshet över sitt eget liv.
Vad jag inte fattade i restaurang historian. Om pappan var precis efter flickan, hur hann då polisen fram innan pappan och dottern avlägsnade sig från platsen.

Jag får väldigt otäcka vibbar av allt man får höra i den här tråden. Det är klart att man inte vet vad som är sanning eller lögn, men man kan ändå inte låta bli att lägga ihop och fantisera om vad som egentligen hände, måla upp ett scenario.

Nu tänker jag lite så här. Flickan kom till familjen och skulle leva med dem, enligt beslut från kammarrätten. Trots att föräldrarna vägrat lämna kissprov och trots att socialen gick emot. Två barn levde hos dem under den här tiden, flickan på snart 4 och och en 1-åring. Hela familjen lever i ett helvete hemma. Går på helspänn, ingen vet vad som ska hända, är det pappan alla är rädda för? Pappan som styr med järnhand. Som får psykbryt och raseriutbrott och tar ut allt på familjen. Bestraffar dem på sitt sätt. Gapar. Skriker. Kanske stänger i den nånstans? Slår den? Fysisk och psykisk misshandel. En dag springer flickan ut? Naken. Pappan springer efter i kalsonger. De springer långt. Ingen stoppar dem? (Är väl ingen som vågar, typiskt mentalitet bland folk som ser händelser, men flera kan ha ringt polisen). In på en restaurang. Där personalen ringer polisen. Polisen kommer. Inget händer. Flickan och pappan går hem. Om den här händelsen verkligen ägde rum kan det bli intressant efter den. Vad hände när de kom hem? Vad fick flickan för bestraffning för att hon sprang ut naken och för att pappan sprang efter halvnaken, och sprang så flera gator och sen hem igen? Var det efter denna händelse flickan dog? 😢 Dog hon på grund av att pappan slog henne? Ströp han henne? La han henne i en plastpåse där hon kvävdes? Mördade han henne medvetet eller dog hon på grund av hans extrema bestraffningar? 😢
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in