Citat:
Ursprungligen postat av
rubin22
Japp, verkligen och troligtvis lade de inte ner så mycket pengar på barnen hemma?
4 -åringen troligen blöjfri, men 1 -åringen fick nog sällan bytta blöjor?
Jag tror det var misär i hemmet, nog värsta knarkarkvarten?
Låter ett lik ligga i lägenheten utan att verka bry sig? Undrar hur många dagar barnet
legat död? Fy vilka onda människor det finns!
Nej, det är det jag menar. De håvar in pengar när de har barn hemma, även om det egentligen inte rör sig om stora summor. De lär inte lägga så många slantar på barnen. De får väl ha sina kläder till de är trasiga och alldeles för små. Sällan det sker blöjbyte, både för att blöjor kostar pengar och för att de missköter barnen.
Hur det ser ut i hemmet vill man kanske inte veta, men är inte ovanligt att missbrukare inte städat på lääänge.
Ja, jag tror ju inte att flickan dog samma dag hon hittades. Sen hur de förklarat det kan man ju undra, det stod ju i tidningarna att hon varit död "en tid" och att föräldrarna kunde redogöra för den tiden. Låter sjukt.
Undrar även vem som larmade. Vad jag vet bor R.G. familj 16 mil därifrån, det är därifrån hon kommer från början. När hon flyttade till Norrköping har jag ingen aning om, det är inget jag kan ta reda på. Men undrar om det var någon närstående som åkte hem till R.G och P.L och upptäckte att nåt var fel eller att flickan var död. Eller om någon larmade på avstånd utan att åka dit för att de misstänkte att nåt var fel eller kanske att R.G. berättat nåt på telefon? Tvivlar på att R.G. och P.L. skulle släppa in någon när flickan låg död om någon bara skulle kommit förbi.