Citat:
Ursprungligen postat av
Merrybum
Det där med den larmade anhöriga undrar jag om, jag ställde precis samma fråga som du väldigt långt tillbaka i tråden. Larmade den anhöriga per telefon eller på plats.
Att R ringde en anhörig tycker jag inte alls är omöjligt.
Jag tror att om flickan legat död en tid har några försvars och förträngnings mekanismer kickat in stenhårt hos föräldrarna. Jag tänker att det inte är omöjligt med ett ögonblick och ett desperat telefonsamtal till någon.
Fruktansvärt om historien med restaurangen är sann. Tyvärr håller jag den inte för omöjlig. Flickan hade ju i familjehemmet fått normala gränser, hon hade säkert inte en tanke på att rätta sitt beteende efter föräldrarnas mående, vilket barn som lever med missbrukade föräldrar ofta lär sig väldigt tidigt. Om hon upplevde situationen hemma som outhärdlig kan hennes tanke mycket väl vara att hon skulle rymma tillbaka till familjehemmet. Stackars oskyldiga lila barn, hon springer in på restaurangen som ett rop på hjälp och får följa med förövaren tillbaka. Vilken maktlöshet över sitt eget liv.
Vad jag inte fattade i restaurang historian. Om pappan var precis efter flickan, hur hann då polisen fram innan pappan och dottern avlägsnade sig från platsen.
Jag får väldigt otäcka vibbar av allt man får höra i den här tråden. Det är klart att man inte vet vad som är sanning eller lögn, men man kan ändå inte låta bli att lägga ihop och fantisera om vad som egentligen hände, måla upp ett scenario.
Nu tänker jag lite så här. Flickan kom till familjen och skulle leva med dem, enligt beslut från kammarrätten. Trots att föräldrarna vägrat lämna kissprov och trots att socialen gick emot. Två barn levde hos dem under den här tiden, flickan på snart 4 och och en 1-åring. Hela familjen lever i ett helvete hemma. Går på helspänn, ingen vet vad som ska hända, är det pappan alla är rädda för? Pappan som styr med järnhand. Som får psykbryt och raseriutbrott och tar ut allt på familjen. Bestraffar dem på sitt sätt. Gapar. Skriker. Kanske stänger i den nånstans? Slår den? Fysisk och psykisk misshandel. En dag springer flickan ut? Naken. Pappan springer efter i kalsonger. De springer långt. Ingen stoppar dem? (Är väl ingen som vågar, typiskt mentalitet bland folk som ser händelser, men flera kan ha ringt polisen). In på en restaurang. Där personalen ringer polisen. Polisen kommer. Inget händer. Flickan och pappan går hem. Om den här händelsen verkligen ägde rum kan det bli intressant efter den. Vad hände när de kom hem? Vad fick flickan för bestraffning för att hon sprang ut naken och för att pappan sprang efter halvnaken, och sprang så flera gator och sen hem igen? Var det efter denna händelse flickan dog? 😢 Dog hon på grund av att pappan slog henne? Ströp han henne? La han henne i en plastpåse där hon kvävdes? Mördade han henne medvetet eller dog hon på grund av hans extrema bestraffningar? 😢