2020-02-05, 08:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TopPlayer
Denna unga tjej hade dagarna innan sin död sprungit in på resturangen Selims, som ligger på Repslagaregatan, helt naken och varit skräckslagen.

Inne i resturanger satt det gäster som bevittnade det hela.

Kort efteråt springer en vit man in i resturangen också iklädd bara kalsonger. Glöm inte att det är januari.

Personalen ringde polisen som anlände till platsen. Det slutade med att flickan fick gå med sin far tillbaka. När personalen säger åt polisen att de borde inte låta tjejen gå med fadern och att de borde göra nått mer åt situationen så spottar en av poliserna ur sig:
"Gör det själv"

Skandal. Polismannen borde utredas. Detta kunde kanske förhindrats.

Stackars flicka.

FYFASEN FÖR OM DETTA STÄMMER, SKÄMS POLISEN I NORRKÖPING, SKÄMS LIKA MYCKET SOM KAMMARRÄTTEN. NI HAR BARN BLOD PÅ ERA HÄNDER
Citera
2020-02-05, 08:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CharlieR
Det systemet finns i många länder, och vi var tidiga med att införa den typen av lösningar för oönskade barn i Sverige, på den tid då det fortfarande var ett stort problem. På grund av våra starka föräldrarättigheter (vad gäller rätten till ledighet osv), vår fria tillgång till abort till väldigt låga kostnader (om det inte till och med är gratis? Minns inte om man betalar avgift som för att träffa vanlig läkare elle inte), vår starka tillgång till preventivmedel och vår goda sexualundervisning, så är problemet med oönskade barn praktiskt taget ickeexisterande i Sverige.

Däremot kvarstår dessa problem i länder med inskränkt aborträtt, svaga rättigheter för föräldrar, bristande undervisning, dålig tillgång på preventivmedel osv.

Intressant, jag har för mig att du studerat detta med barn och omhändertagande mycket också, så det du säger stämmer säkert. Jag behöver inte leta efter nån länk, tack.
Citera
2020-02-05, 08:52
Medlem
Citat:
Denna unga tjej hade dagarna innan sin död sprungit in på resturangen Selims, som ligger på Repslagaregatan, helt naken och varit skräckslagen.

Kort efteråt springer en vit man in i resturangen också iklädd bara kalsonger. Glöm inte att det är januari.

Personalen ringde polisen som anlände till platsen. Det slutade med att flickan fick gå med sin far tillbaka. När personalen säger åt polisen att de borde inte låta tjejen gå med fadern och att de borde göra nått mer åt situationen så spottar en av poliserna ur sig:
"Gör det själv"

Stackars flicka.

Vad i helvete!? Var det samma vecka hon hittades död? Var ligger den här restaurangen, nära hemmet? Hur tusan kunde flickan springa ut helt naken och så pappan med bara kalsonger på?! Och flickan helt skräckslagen, var väl pappan hon var rädd för. Låter helt jävla sjukt!
Citera
2020-02-05, 09:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rubin22
Japp, verkligen och troligtvis lade de inte ner så mycket pengar på barnen hemma?
4 -åringen troligen blöjfri, men 1 -åringen fick nog sällan bytta blöjor?
Jag tror det var misär i hemmet, nog värsta knarkarkvarten?
Låter ett lik ligga i lägenheten utan att verka bry sig? Undrar hur många dagar barnet
legat död? Fy vilka onda människor det finns!

Nej, det är det jag menar. De håvar in pengar när de har barn hemma, även om det egentligen inte rör sig om stora summor. De lär inte lägga så många slantar på barnen. De får väl ha sina kläder till de är trasiga och alldeles för små. Sällan det sker blöjbyte, både för att blöjor kostar pengar och för att de missköter barnen.

Hur det ser ut i hemmet vill man kanske inte veta, men är inte ovanligt att missbrukare inte städat på lääänge.

Ja, jag tror ju inte att flickan dog samma dag hon hittades. Sen hur de förklarat det kan man ju undra, det stod ju i tidningarna att hon varit död "en tid" och att föräldrarna kunde redogöra för den tiden. Låter sjukt.

Undrar även vem som larmade. Vad jag vet bor R.G. familj 16 mil därifrån, det är därifrån hon kommer från början. När hon flyttade till Norrköping har jag ingen aning om, det är inget jag kan ta reda på. Men undrar om det var någon närstående som åkte hem till R.G och P.L och upptäckte att nåt var fel eller att flickan var död. Eller om någon larmade på avstånd utan att åka dit för att de misstänkte att nåt var fel eller kanske att R.G. berättat nåt på telefon? Tvivlar på att R.G. och P.L. skulle släppa in någon när flickan låg död om någon bara skulle kommit förbi.
Citera
2020-02-05, 09:29
Medlem
Morriisss avatar
Citat:

"Gör det själv"

Stackars flicka.

Det låter helt otroligt.
Först ska hon ta sig ut från lägenheten för att gå/springa utmed repslagaregatan som är en rätt trafikerad gata och även korsa skepparegatan som även den är rätt trafikerad (beroende på tid) och ta sig ytterligare 1 kvarter bort utan att någon på gatan reagerar? Varför skulle dom stannat kvar inne på restaurangen halvnakna tills polis kom? Vad jag förstår så skyr ju pappan alla myndigheter så rimligen borde han isf tagit barnet under armen o rusat tbx hem.
Citera
2020-02-05, 09:31
Medlem
Hej. Jag är ny här också. Tänkte bara ställa en fundering kring vårdnadshavaren av barnet.
Jag har följt tråden. Jag har fått höra av en källa på soc. Som har läst alla dokument gällande det här. Hen hävdar att RG är mormor till barnet.
Någon som kan bekräfta detta? Troligt inte troligt?
Enligt denne så ska mamman vara 24 år.

Ber om ursäkt om detta varit uppe förut. Jag kan inte minnas att jag läst något om det.
Citera
2020-02-05, 09:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Morriiss
Det låter helt otroligt.
Först ska hon ta sig ut från lägenheten för att gå/springa utmed repslagaregatan som är en rätt trafikerad gata och även korsa skepparegatan som även den är rätt trafikerad (beroende på tid) och ta sig ytterligare 1 kvarter bort utan att någon på gatan reagerar? Varför skulle dom stannat kvar inne på restaurangen halvnakna tills polis kom? Vad jag förstår så skyr ju pappan alla myndigheter så rimligen borde han isf tagit barnet under armen o rusat tbx hem.

Tänkte precis samma.
Har en fyraåring själv och även om de kan mycket mer än än tror så undrar jag varför ingen reagerat mellan lägenhet och restaurang, på ett skräckslagen, springandes, naket barn I JANUARI!?

Och att pappan skulle stanna kvar med Esm*r*ld* tills polisen kommer låter föga troligt.
Citera
2020-02-05, 09:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mushimushino
Hej. Jag är ny här också. Tänkte bara ställa en fundering kring vårdnadshavaren av barnet.
Jag har följt tråden. Jag har fått höra av en källa på soc. Som har läst alla dokument gällande det här. Hen hävdar att RG är mormor till barnet.
Någon som kan bekräfta detta? Troligt inte troligt?
Enligt denne så ska mamman vara 24 år.

Ber om ursäkt om detta varit uppe förut. Jag kan inte minnas att jag läst något om det.

RG är mamma till son A född 2006, dotter och avliden Esm*r*ld* född 2016 och son född 2019.
Hon är inte mormor.
Citera
2020-02-05, 09:43
Medlem
meas19s avatar
Bor med sin pappa på övervåningen av huset.

Citat:
Ursprungligen postat av Kissungen49
Fick nys om att p.l ska ha stökat föräldrarnas hus / bakgård och betett sig som en apa enligt grannar, min fråga är, vart är hans föräldrar? Ingen ger väl bort ett hus sådär?

Luktar räv..
Citera
2020-02-05, 09:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av meas19
Bor med sin pappa på övervåningen av huset.

Bor mamma på undervåningen?
Citera
2020-02-05, 10:02
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MCL85
Nej, det är det jag menar. De håvar in pengar när de har barn hemma, även om det egentligen inte rör sig om stora summor. De lär inte lägga så många slantar på barnen. De får väl ha sina kläder till de är trasiga och alldeles för små. Sällan det sker blöjbyte, både för att blöjor kostar pengar och för att de missköter barnen.

Hur det ser ut i hemmet vill man kanske inte veta, men är inte ovanligt att missbrukare inte städat på lääänge.

Ja, jag tror ju inte att flickan dog samma dag hon hittades. Sen hur de förklarat det kan man ju undra, det stod ju i tidningarna att hon varit död "en tid" och att föräldrarna kunde redogöra för den tiden. Låter sjukt.

Undrar även vem som larmade. Vad jag vet bor R.G. familj 16 mil därifrån, det är därifrån hon kommer från början. När hon flyttade till Norrköping har jag ingen aning om, det är inget jag kan ta reda på. Men undrar om det var någon närstående som åkte hem till R.G och P.L och upptäckte att nåt var fel eller att flickan var död. Eller om någon larmade på avstånd utan att åka dit för att de misstänkte att nåt var fel eller kanske att R.G. berättat nåt på telefon? Tvivlar på att R.G. och P.L. skulle släppa in någon när flickan låg död om någon bara skulle kommit förbi.
Det där med den larmade anhöriga undrar jag om, jag ställde precis samma fråga som du väldigt långt tillbaka i tråden. Larmade den anhöriga per telefon eller på plats.
Att R ringde en anhörig tycker jag inte alls är omöjligt.
Jag tror att om flickan legat död en tid har några försvars och förträngnings mekanismer kickat in stenhårt hos föräldrarna. Jag tänker att det inte är omöjligt med ett ögonblick och ett desperat telefonsamtal till någon.

Fruktansvärt om historien med restaurangen är sann. Tyvärr håller jag den inte för omöjlig. Flickan hade ju i familjehemmet fått normala gränser, hon hade säkert inte en tanke på att rätta sitt beteende efter föräldrarnas mående, vilket barn som lever med missbrukade föräldrar ofta lär sig väldigt tidigt. Om hon upplevde situationen hemma som outhärdlig kan hennes tanke mycket väl vara att hon skulle rymma tillbaka till familjehemmet. Stackars oskyldiga lila barn, hon springer in på restaurangen som ett rop på hjälp och får följa med förövaren tillbaka. Vilken maktlöshet över sitt eget liv.
Vad jag inte fattade i restaurang historian. Om pappan var precis efter flickan, hur hann då polisen fram innan pappan och dottern avlägsnade sig från platsen.
Citera
2020-02-05, 10:06
Medlem
Amazing-Graces avatar
Citat:

"Gör det själv"

Stackars flicka.

Detta låter lite för otroligt. Nu vet jag inte hur långt det är mellan hemmet och restaurangen, men att ingen har stoppat en man i kalsonger som jagar en liten naken flicka på gatan - låter lika hemskt som själva handlingen. Är det verkligen sant?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in