2020-02-04, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merrybum
Jag tycker oxå det är jätte konstigt.
Vi har ju självklart ingen aning, men jag undrar hur överflyttningen skedde oxå.
Paret vill ju uttryckligen inte ha med soc att göra. Vem skötte då den långsamma överflyttningen som alla var överens om var så viktig.
Den lilla pojken kan ju varit aktuell på socialtjänsten med orosanmälningar. Med kammarrättens dom så tror sig nog inte soc få egendom ett lvu på honom utan att ha extremt mycket hårdfakta på fötterna.
Det är heller inte omöjligt att de faktiskt var hemma hela dagars.
Huruvida hon skötte BVC vet jag inte, jag vet faktiskt inte om BVC är obligatoriskt eller om man har rätt att välja bort det.
Pappan hade ju ett uttalat myndighets förakt. Han verkar ha räknat det mesta till en och samma myndighet och denna stor myndighet verkad enligt honom göra allt för att jävlas. Mamman lydde ju pappan verkar det som om man läser lite i myndighetspappern.
När mamman var gravid var mödravårdens anmälan om utebliven närvaro en av de saker som drog igång lvuet på flickan.
Det som blev utlösande till stora pojkens lvu var väl förskolans anmälan im avvikande sexuellt beteende som utlöste att det lvuet drog igång.
Med pappans myndihetsförakt och de två luven tyckte man säkert att BVC hörde till stor myndigheten oxå, och avtog nog om man kunde.
Så när man i och med kammarrättens beslut kunde avsäga sig all insyn från socialen och om det inte väsnades i överdrift i lägenheten. Var det svårt att tänka vem som skulle se och anmäla.
Det hade väl i så fall varit vänner, bekantar eller anhöriga som familjen hade i sitt nätverk.

Tyvärr är BVC frivilligt. Dock har jag aldrig hört talas om någon som inte går dit. Det är ju en glädje att få veta hur ens barn växer och utvecklas. Däremot är det ju en del som avstår vaccination, men de går på BVC för att väga och mäta och låta kolla utvecklingen. Fast det finns väl de som avstår BVC för att de inte vill riskera att de hittar nåt de "inte ska se"... BVC borde vara obligatoriskt och kommer man inte på bokade tider borde det anmälas vidare.
Citera
2020-02-04, 23:10
Medlem
Dukanva85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rubin22
Nej, att pappan som kastade ner sin dotter sa att dem skulle hoppa ihop känner jag inte igen, däremot säger han själv efteråt att han tänkte också hoppa själv. Aldrig i livet att den fegisen hade tänkt ta sitt eget ynkliga liv!
En stor jävla bebis som blev avis på barnet, för att mamman ägnade mer tid åt flickan än honom!

I detta fall tycks ingen av dem två varit trevliga föräldrar, de var helt säkert ute efter de pengar de skulle få då de fick vårdnaden om flickan, för varför skulle de annars valt att få hem henne, de ville ju fortsätta att knarka?
De hade noll empati för flickans bästa! Äckliga jävlar dessa två, blir så arg!
Och vidriga kammarrätt och de idiotiska anhöriga/vänner som vittnade till dessa knarkarföräldrars fördel!
De har blod på sina händer!

Slänger mig in bara för att nämna att pappan i fallet med spädbarnet i dammen gick på ganska tunga opioider på grund av smärta och den här morgonen hade han grov abstinens för att han hade tagit för mycket än vad han skulle. Inte för att det kanske har med saken att göra men folk blir lite knäppa av abstinens. På rättegångspodden finns hela den rättegången att lyssna på och det är hjärtskärande och skrämmande. Men väldigt spännande.
Citera
2020-02-04, 23:12
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MCL85
Ja, det kostar ju en slant. Avgift+blöjor+kläder som ska användas där.
Ja det undrar jag också. Barnet/barnen har ju far- och morföräldrar. Mostrar. Farbröder. Med flera.
Jo tack, jag vet. Jag har en på 7 och en på 1,5. Det tar fan musten ur en 🤣 Har man en kombination av 4 år och 1 år, jösses. Trotsåldrar deluxe!
Japp, verkligen och troligtvis lade de inte ner så mycket pengar på barnen hemma?
4 -åringen troligen blöjfri, men 1 -åringen fick nog sällan bytta blöjor?
Jag tror det var misär i hemmet, nog värsta knarkarkvarten?
Låter ett lik ligga i lägenheten utan att verka bry sig? Undrar hur många dagar barnet
legat död? Fy vilka onda människor det finns!
Citera
2020-02-04, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Insatt013
Ny på Flashback och inget troll!
Har läst allt och alla trådar, har läst allt!
För mig så är det hela så märkligt och konstigt!
Stackars lilla Esm*ralda (e) som inte gjort något för att förlora sitt liv, man väljer tyvärr inte sina föräldrar. Kan bara säga att rättssystemet här är helt galet. Hon borde aldrig placerats tillbaks i hemmet och det känns bra att de ska göra en ordentlig utredning om hur detta fall hanterats.
Förvaltningsrätten - Oh my good, alltså hur har de tänkt? Har de tänkt över huvud taget?
Jag håller med er alla här och jag är så fruktansvärt förvånad över vad som hänt.

Nu vet jag vem misstänkte P är dock så känner jag inte R, men jag är så förvånad/chockad att P sitter häktad för detta (vad som nu hänt).

Jag har känt P sedan tonåren, jag har aldrig sett något våldsamt beteende hos honom och när man läser alla dessa domar och förundersökningar mm så kommer det som en chock! Va i hel*ete har hänt?
Vet inte om jag bara är blind och godtrogen men det här är galet! Det är inte den P som jag känt i alla dessa år!
För mig så är P*trick "P*tte" Lingm*n (Pett*rsson) *=a, u, a och e en jäkligt duktig kock, har alltid varit trevlig och bra mot de i min krets. Vet att han tog jäkligt hårt och tungt när de förlorade första barnet. P gick in i väggen totalt.
Men det här med vapen, hemfridsbrott, narkotika, våld mot tjänsteman och allt annat skit har jag aldrig haft en aning om!
Är övertygad om att fler känner och reagerar som jag på detta.

Det som har hänt är helt oförståeligt och galet!

Jag hoppas av hela mitt hjärta att det är en olycka av något slag, är det droger som förvarats i hemmet som E kan fått i sig, R fick panik och ringde P som i sin tur ringde en nära anhörig som i sin tur kontaktade polis?
Hur kan man vilja skada ett barn medvetet? Oavsett vad P har gjort tidigare så tror jag inte han skulle vara kapabel till att skada ett barn medvetet. Kan inte yttra mig om R för henne känner jag inte!

Det hela är så tragiskt!

Du kan ju läsa i domen som finns lite längre upp! Där det framkommer att R’s son var livrädd för P. Och att han använd bestraffningsmetoder mot honom, bland annat att sova i en plastpåse.....

Det är väl rätt så tydligt att han verkar vara kapabel till att skada ett barn.
Citera
2020-02-04, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rubin22
Japp, verkligen och troligtvis lade de inte ner så mycket pengar på barnen hemma?
4 -åringen troligen blöjfri, men 1 -åringen fick nog sällan bytta blöjor?
Jag tror det var misär i hemmet, nog värsta knarkarkvarten?
Låter ett lik ligga i lägenheten utan att verka bry sig? Undrar hur många dagar barnet
legat död? Fy vilka onda människor det finns!

Eller hur. Att folk ens ifrågasätter när man fått reda från media att föräldrarna inte larmade och flickan legat död... Öh ingen som får upp varningsflaggor redan där??
Citera
2020-02-04, 23:34
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kissungen49
Eller hur. Att folk ens ifrågasätter när man fått reda från media att föräldrarna inte larmade och flickan legat död... Öh ingen som får upp varningsflaggor redan där??

Ja man kan ju undra varför det var en anhörig som ringde 112 och inte föräldrarna? Kan dom ha legat och sovit utan vetskap om att barnet var dött och att det upptäcktes när den anhörige kom in?
Citera
2020-02-04, 23:53
Medlem
Citat:
Stod tydligt i nt idag att hade dom fått in anmälningar ( soc) hade dom kunnat agera som dom VILLE FRÅN BÖRJAN

Det jag under strukit:

Vill du va vänlig att citera det?.
Har läst hela artikeln flera gånger och ser inget av det du påstår står i NT daterat 2020-02-03.
Senast redigerad av Doiten 2020-02-05 kl. 00:23.
Citera
2020-02-04, 23:55
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Ja man kan ju undra varför det var en anhörig som ringde 112 och inte föräldrarna? Kan dom ha legat och sovit utan vetskap om att barnet var dött och att det upptäcktes när den anhörige kom in?
Ja, pappan kanske lade henne att sova packad i plats, han verkade ju vara van med att göra så?
Sen somnade de fulltankade föräldrarna.
Nästa morgon kom anhöriga dit och hittade det då döda barnet i plasten, kvävd?
Citera
2020-02-05, 00:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MCL85
Tyvärr är BVC frivilligt. Dock har jag aldrig hört talas om någon som inte går dit. Det är ju en glädje att få veta hur ens barn växer och utvecklas. Däremot är det ju en del som avstår vaccination, men de går på BVC för att väga och mäta och låta kolla utvecklingen. Fast det finns väl de som avstår BVC för att de inte vill riskera att de hittar nåt de "inte ska se"... BVC borde vara obligatoriskt och kommer man inte på bokade tider borde det anmälas vidare.

Ja, BVC är frivilligt men att utebli från besök betraktas som en ordentlig varningsklocka och leder oftast till en orosanmälan till socialtjänsten.
Citera
2020-02-05, 00:30
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Momentnyckel
Ja, BVC är frivilligt men att utebli från besök betraktas som en ordentlig varningsklocka och leder oftast till en orosanmälan till socialtjänsten.
Tack, det var ju skönt i alla fall. Vet du om man kan kontakta BVC och avboka kontakten med dom permanent och om BVC i så fall skulle anmäla det?
Kammarrättens dom kom 180920, jag läste att överflyttningen var planerad att ta uppåt ett år. Det bör ju rimligtvis tagit ett par veckor efter det att lagen vunnit laga kraft till att överflyttningen påbörjades. Hon kan inte ha hunnit bo heltid så jättelänge.

Skäms kammarrätten att ni inte åtminstone krävde att föräldrarna uppfyllde de krav som soc ställt i vårdplanen innan överflyttningen började.
Med den sortens missbruk föräldrarna hade enligt skribenter här, torde dom inte ha klarar att lämna rena urinprov.

Hade kammarrätten dömt annurlunda tro jag oxå att soc vågat agera hårdare kring den lilla pojken. Då hade han troligtvis varit familjehemsplacerade precis som sin syster.
Citera
2020-02-05, 00:34
Medlem
HocKusPucKoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Momentnyckel

Men om man är sjuk eller har helt enkelt glömt. Kan väl inte direkt bli en orosanmälan då?
Citera
2020-02-05, 00:34
Medlem
CharlieRs avatar
Citat:
Stod tydligt i nt idag att hade dom fått in anmälningar ( soc) hade dom kunnat agera som dom VILLE FRÅN BÖRJAN
Jag kan inte hitta något stöd för det här påståendet. Ta fram din källa och citera direkt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in