2020-02-04, 17:41
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gotlaborj
Absolut inte!

Får jag gissa?

Du tror att viruset utvecklats i Wuhans biolabb eller annorstädes av människan och för att du tidigare har sett någon obskyr koppling till HIV så tror du att en del av viruset innehåller HIV?
Citera
2020-02-04, 17:41
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pisseman
Vi har dock fortfarande två alternativ i Bayern:
1) Viruset är väldigt smittsamt under Prodromalfasen
2) Viruset smittar väldigt lätt via exempelvis handtag, datorer eller liknande när man väl börjar få symptom

Bägge alternativen är ju illa om man vill kunna begränsa spridningen i samhället.

Jag är inne på samma linje som du.

Dock vill jag ha med ytterligare en punk, 3. aerosol(utandningsluft) under prodromalfasen eller sjuk med lätta symptom, som en möjlighet.
Citera
2020-02-04, 17:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ArgusOne
Får jag gissa?

Du tror att viruset utvecklats i Wuhans biolabb eller annorstädes av människan och för att du tidigare har sett någon obskyr koppling till HIV så tror du att en del av viruset innehåller HIV?

Bra killgissning, men väldigt fel..

Kommer förklara närmare om några veckor. Kan hinta lite om att en väldigt god vän till mig arbetar i ett drabbat område och har mer information än vad som annonserats ut här.
Citera
2020-02-04, 17:43
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av justina
Nej, man mäter virusförekomst.

De tidiga rapporterna om tillfrisknande hävdade just det jag skrev.
Citera
2020-02-04, 17:44
Medlem
jardins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av magpest
Det är inte tillförlitligt, du kan ligga nästan döende i respirator utan att testet ger positivt utslag. Det vill säga det kommer tillbaka som ett falskt negativ - d.v.s. säger att du inte har sjukdomen (när du faktiskt har den). Ett sådant fall utgör läkaren Li Wenliang.
Källa pa det!
Citera
2020-02-04, 17:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Här kan du läsa om tillvaron för en av de personer som satts i karantän. Kunskap är bästa vapnet mot di ångest:

Citat:
– Jag får inte åka buss, eller vara bland folk. Jag kan inte åka hem till min familj och har ingen egen lägenhet i Sverige just nu. Så nu bor jag isolerad på ett hotell tills vidare, säger Angelica Kristiansson Herrera till TT.

https://www.dn.se/nyheter/sverige/tolv-svenskar-kom-med-planet-fran-wuhan/

Du glömde citera första raden,

"Ingen av de 12 svenskar som har evakuerats från kinesiska Wuhan visar några symptom på att vara smittade av coronaviruset, men ska hållas i frivillig karantän.

– Jag får inte åka buss, eller vara bland folk. Jag kan inte åka hem till min familj och har ingen egen lägenhet i Sverige just nu. Så nu bor jag isolerad på ett hotell tills vidare, säger Angelica Kristiansson Herrera till TT."

Medveten om att det enbart är en rekommendation? Finns inget som hindrar dessa personer från att gå ut.
Citera
2020-02-04, 17:46
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av givemeyourmoney
Finns ju vissa som har påstått det, det har viftas bort som en konspirationsteori , vi får hoppas att så är fallet annars är vi mitt uppe i en mardröm.

Det är inte luftburet. Det är redan testat och klart. Att det sprider via sk. droppsmitta/aerosol är inte = luftburet.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ArgusOne
Vi får se. Tror du inte kommer att återkomma.

Det kommer jag garanterat att göra när jag själv fått starkare underlag.
Jag, likt majoriteten här, vill såklart att den här skiten ska självdö så att vi alla kan gå vidare, men vissa saker tyder på motsatsen.
Citera
Medlem
Sharm0tas avatar
Smittoläget utanför Kina.

Citat:
Japan 22*
Thailand 25
Singapore 24
S. Korea. 16
Australia 13
Germany 12
Malaysia 10
USA. 11
Vietnam 10
France 6
UAE 5
Canada 4
England 2
Russia 2
Philippines 2
India 3
Italy 2
Nepal 1
Cambodia 1
Sri Lanka 1
Finland 1
Sweden 1
Spain 1
Belgium 1
Citera
2020-02-04, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mrjobi
Okej, vad du än säger kommer ju inte ske men det kanske lugnar dig sitta här och beter dig som en grottmänniska. S svenska regeringen behöver nog stå till svars för många mer fel än just det här. All försäkrings fusk, all ökning av det grova våldet, Miljöpartiet skada på landet. Ett litet parti med större inflytande än partier som svenska har röstat på. Demokrati = folkstyre. Ser inte att ett parti på 4%? Ska ha makt om 4 procent av alla svenska röstat på det här partiet
om epidemin skulle skörda ca 25% av befolkningen och i varje familj skulle någon dött skulle du godta att regeringen ber om ursäkt för brist på handling i början?? Inte jag jag skulle kräva H Ä M N D
Citera
2020-02-04, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nighap
"Ingen av de 12 svenskar som har evakuerats från kinesiska Wuhan visar några symptom på att vara smittade av coronaviruset, men ska hållas i frivillig karantän.

– Jag får inte åka buss, eller vara bland folk. Jag kan inte åka hem till min familj och har ingen egen lägenhet i Sverige just nu. Så nu bor jag isolerad på ett hotell tills vidare, säger Angelica Kristiansson Herrera till TT."

Medveten om att det enbart är en rekommendation? Finns inget som hindrar dessa personer från att gå ut.
Ja men som jag tolkar smittskyddslagen (vilket kanske är felaktigt) kan man nog inte göra mer.

Den här metoden har dessutom visat sig framgångsrik i Kanada.
Citera
2020-02-04, 17:50
Medlem
2500 allvarligt sjuka på 20.000 smittade i Sverige kan ni fort räkna ut hur det skulle sluta. Vi bygger inte sjukhus på 5 dagar, möjligtvis 5år.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in