2020-02-04, 17:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Om jag inte minns fel har någon eller några i tråden hävdat att den kinesiska kvinnan i Tyskland gick på febernedsättande, kan tala för att hon hade symptom.

Dock har det hävdats att hon fick symptom under hemresan på flygplanet?

Man kan kanske inte heller utesluta att kvinnan tog febernedsättande på grund av annan anledning än feber, vissa värktabletter lindrar väl både värk och feber, eller är jag ute och cyklar, någon?

Självupplevt så kan man känna lätt sporadiskt återkommande huvudvärk en viss tid innan man blir sjuk i till exempel influensa. Prodromalfasen förmodar jag.

Vi har dock fortfarande två alternativ i Bayern:
1) Viruset är väldigt smittsamt under Prodromalfasen
2) Viruset smittar väldigt lätt via exempelvis handtag, datorer eller liknande när man väl börjar få symptom

Bägge alternativen är ju illa om man vill kunna begränsa spridningen i samhället.
Citera
2020-02-04, 17:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av farbror Sven
Istället för karantän hoppas jag att galna alarmister som du söks upp och spärras in på närmsta psyke.
försök med det!!
Citera
2020-02-04, 17:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Varför skulle det vara korkat. Om de testat HIV-medicin och den har effekt så kan det ju inte vara så olikt HIV.

Hiv-medicin är antivirala läkemedel som mer eller mindre effektivt bromsar olika virus framfart. Även Tamiflu hade effekt på en coronapatient, Tamiflu används mot vanliga influensavirus. Att antivirala mediciner, samma som används mot hiv, fungerar på coronavirus betyder inte att corona är som hiv.
Citera
2020-02-04, 17:36
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Varför skulle det vara korkat. Om de testat HIV-medicin och den har effekt så kan det ju inte vara så olikt HIV.

HIV-delen har ju en specifik uppgift i cocktailen.
Citera
2020-02-04, 17:37
Medlem
MrAndress avatar
Citat:

Jo det är det, googla lite om hiv medicin och hur det funkar, jag tänker ej sitta och skriva allt här.

Sedan så blandar man mediciner, ska dumma ner det lite för dig så du förstår.

Medicin A funkar mot symptom A.

Medicin B funkar mot symptom B.

Blandar man A och B kan man få det att funka mot symptom G.

Enkelt nog eller behöver du en bild i paint?
Citera
2020-02-04, 17:37
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gotlaborj
Det kommer du märka om några veckor.

Men åter till frågan. Är det någon som har testats?

För HIV tror jag inte, nej. För att testa om folk tillfrisknat så har det beskrivits som att man efter att feber konstaterats borta, tagit prover i halsen som mäter den bakteriella infektionen.
Citera
2020-02-04, 17:38
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av cunundrum
Varför sitter kameran placerad så att just vakten(?) vid sitt skrivbord hamnar helt i fokus, och någon som kommer in genom dörren knappt syns/kommer ha ryggen vänd mot kameran?

Kanske för att det mesta övervakas i kommuniststaten Kina? Vaktens överordnade kanske vill ha koll så han ej sover på jobbet? Finns många anledningar. Inte speciellt ovanligt med sådan övervakning.
Senast redigerad av Utspilld 2020-02-04 kl. 17:41.
Citera
2020-02-04, 17:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flytandelycka
Vad är det du insinuerar? Att det skulle röra sig om luftburen hiv?

Absolut inte!
Citera
2020-02-04, 17:39
Medlem
Citat:
Nja man ska nog inte dra den slutsatsen (att viruset är speciellt likt HYV). Man kan numera titta på virus med ett verktyg som heter BLAST. Man har gjort det med detta coronavirus och inte hittad några större likheter med HIV.

Däremot kan det vara så att corona och HIV använder sig av liknande processer, proteinsynteser, för att föröka sig. HIV ger sig på de här biokemiska processerna och det kan vara så att de här läkemedlen är verksamma mot just dessa processer.

Länk i ämnet: https://theprepared.com/blog/no-the-2019-ncov-genome-doesnt-actually-seem-engineered-from-hiv/

Edit: Här en rapport publicerad i the Lacet om HIV-medicin mot corona (jag har inte hunnit läsa hela själv, ännu): https://www.thelancet.com/journals/lancet/article/PIIS0140-6736(20)30183-5/fulltext
Senast redigerad av NurseRatched 2020-02-04 kl. 17:42.
Citera
2020-02-04, 17:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cunundrum
Varför sitter kameran placerad så att just vakten(?) vid sitt skrivbord hamnar helt i fokus, och någon som kommer in genom dörren knappt syns/kommer ha ryggen vänd mot kameran?
Varför är det varningstejp överallt?
Varför gör videon ett hopp framåt på 10 minuter i slutet?
antagligen för att lokalen är övervakad
Citera
2020-02-04, 17:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gotlaborj
Det kommer du märka om några veckor.

Men åter till frågan. Är det någon som har testats?

Många har ju friskförklarats, dvs är virusfria. Med hiv blir man ju aldrig virusfri, man går på medicinering hela livet och slutar man ta medicin stiger virushalterna. Medan tillfrisknade coronapatienter är virusfria. Så varför skulle de hivtestas?
Citera
2020-02-04, 17:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ArgusOne
För HIV tror jag inte, nej. För att testa om folk tillfrisknat så har det beskrivits som att man efter att feber konstaterats borta, tagit prover i halsen som mäter den bakteriella infektionen.

Nej, man mäter virusförekomst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in