2019-11-30, 01:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Doubt
Oj, förlåt. Här misstog jag dig för en person som faktiskt ansåg att man faktiskt måste göra rätt för sig. Informationen du producerar är skit. Den säger absolut inget om att Reslow gjort fel.
Den säger klart och tydligt att åklagaren inte känner att man kan bevisa att han fuskat.
Inte ens du kan vara så enfaldig att du inte inser att bara för att det inte går att bevisa i domstol betyder det inte att det inte är sant. Eller är du så enfaldig? (svara gärna ja/nej, så jag får en klar förståelse)

Så jag frågar igen, länka gärna till källan där Reslow förklarar sitt agerande i Singapore i text eller intervju.

Edit: Din poäng om uppsåt? Du tror att han blåst staten och partiet på pengar för skoj skull? För inte är det han som förlorat på pengar på hans upplägg så mycket kan jag säga. Så vem han blåst pengarna av är intressant i sig, men för mig är det inte av större vikt, någon betalade och inte var det han.

Jag har inte sagt någonting om hans skuld i frågan eller inte. Jag konstaterar att åklagaren släppte Singaporeresan, gav dig underlag till det som du själv vägrade googla fram, med ett indirekt påhopp om att jag ljög. Sen dög det tydligen inte. Jag sa också, ja, att han uttalat som att familjen visst bar med och att det betalats utav honom(tips: Aftonbladet. Gör något själv, med den ton du besitter, och med din uppenbara arrogans).

Min enkla och mycket korta poäng var att han är oskyldig tills att dom fallit och vunnit laga kraft. Så sker inte i detta fallet, som synes. Då menade jag på att hans karriär, hans person, hans familj, och övriga familjemedlemmar med samma efternamn, fått utstå totala karaktärsmord och annat med anledning av kopplingen. Är det rimligt att basunera på i hundra tjugo knyck, och med detta som resultat, när det inte varit klarlagt vad som exakt skett? Jag tycker inte det faktiskt. Eftersom man från börja sällan kan vara helt säker på utfallet. Som sagt: som synes.

Tack för mig. Din översittarattityd du nyttjar intresserar inte mig. Och absolut inte ett sätt att jag känner att jag vill bistå dig med vidare underlag, eller föra diskussionen vidare. Totalt meningslöst.

Det betyder inte att jag tycker fusk är Ok. Det är även mina skattepengar det handlar om. Som jag jobbar väldigt hårt för.
Citera
2020-01-05, 12:54
Medlem
Prayuths avatar
Jag undrade vad som hänt i detta fall och såg att det visst inte kommer hända något mer. Måste ha missat det.

Citat:
Åklagare Joakim Zander väljer att inte väcka åtal mot Sverigedemokraternas riksdagsledamot Patrick Reslow.

– Jag kan inte bevisa att han har haft med sig personer när han har bott på hotell, säger Joakim Zander.

Patrick Reslow säger själv att han följt riksdagens regler.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/skane/forundersokning-mot-patrick-reslow-laggs-ned
Citera
2020-01-05, 13:52
Medlem
Doubts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prayuth
Jag undrade vad som hänt i detta fall och såg att det visst inte kommer hända något mer. Måste ha missat det.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/skane/forundersokning-mot-patrick-reslow-laggs-ned

Han har anmanat partimantrat, så länge du inte åker fast är det okej, och åker du fast så se till att du inte döms. Verkar ha tillräckligt med info för att få sitta kvar, trots att alla är medvetna om att det skadar partiets anseende.
Så han får sitta kvar och plocka ut sin tilltagna politikerlön och har möjlighet att fortsätta fuska (fast till och med han borde ju inse att han behöver sluta med det nu).
Citera
2020-01-05, 15:46
Medlem
Gladfryntligs avatar
Citat:
Han har anmanat partimantrat, så länge du inte åker fast är det okej, och åker du fast så se till att du inte döms. Verkar ha tillräckligt med info för att få sitta kvar, trots att alla är medvetna om att det skadar partiets anseende.
Så han får sitta kvar och plocka ut sin tilltagna politikerlön och har möjlighet att fortsätta fuska (fast till och med han borde ju inse att han behöver sluta med det nu).

Likt Martin kinnunen momsfusk så kom rezlow undan med jobbet i behåll. Nu kan partitopparna fortsätta klappa varandra på sedeln för ”värvningen”.
Citera
2020-01-15, 14:52
Medlem
Enydrions avatar
Citat:

Är det moderaternas partimantra du avser?
(Du vet att han var riksdagsman för moderaterna förut va?)
Citera
2020-01-15, 17:10
Medlem
Doubts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enydrion

Nej jag menar Sverigedemokraterna. Moderaternas politiker som åkte fast åkte ut, även utan att dömas. Men inom Sverigedemokraterna är det som Reslow vet helt okej att fuska - så länge du inte döms för det.
Han fuskade som moderat, hade han varit kvar där hade han åkt ut, men inte hos SD, där är det okej för honom att sitta kvar, trots att han skadar förtroendet för partiet.
Citera
2020-01-16, 12:21
Medlem
Guntramshatterhands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enydrion

Så du menar att han gjort total avbön och är en förändrad man i sd. Partiet vars företrädare aldrig sagt nej till en skattekrona.

Sluta med sektpropagandan. Sd firade att de fick över honom, fullt medvetna att han var en korrupt skurk.
Citera
2020-02-02, 11:43
Medlem
SweKingCalles avatar
Skulle aldrig rösta på SD så länge reslow finns med och många med mig skulle jag gissa.
Man får hoppas folket doppar ynkryggen i tjära och rullar fähunden i fjädrar
Citera
2020-02-02, 17:41
Medlem
Till slut kommer sanningen ikapp Reslow
Hans lögner är ett problem även för SD
PUBLICERAD: I DAG 10.36

Sverigedemokraternas tålamod med Patrick Reslow är imponerande.
Inget annat parti hade visat samma tolerans med upprepade lögner från en riksdagsledamot.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/a/QoBXPW/till-slut-kommer-sanningen-ikapp-reslow

Få se om han kommer att sluta 2022 för då har han rätt till full inkomstgaranti tills han fyller 65 år
Citera
2020-02-03, 05:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uea
Till slut kommer sanningen ikapp Reslow
Hans lögner är ett problem även för SD
PUBLICERAD: I DAG 10.36

Sverigedemokraternas tålamod med Patrick Reslow är imponerande.
Inget annat parti hade visat samma tolerans med upprepade lögner från en riksdagsledamot.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/a/QoBXPW/till-slut-kommer-sanningen-ikapp-reslow

Få se om han kommer att sluta 2022 för då har han rätt till full inkomstgaranti tills han fyller 65 år

Chansen att han kommer finnas med på någon lista till valet 2022 är nog lika med noll. Däremot kommer han att sitta kvar till 2022. Vad eller vem skulle hindra honom från att göra det? Sverige är ett mycket annorlunda land.
Citera
2020-02-04, 11:22
Medlem
Reslow uppfyller kraven för full inkomstgaranti år 2022, så han behöver inte återväljas överhuvudtaget,bara då gå hem och leva på inkomstgaranti tills han fyller 65 år.Troligtvis röstade han 2014 för skapandet av ett A och B lag i riksdagen där han själv tillhör A laget.

SD-ledamoten Patrick Reslow har ljugit tio gånger om sina tjänsteresor – där skattebetalarna stått för dyra boenden som bokats åt hans familj.
Det avslöjas genom bedrägeriutredningen som lades ner eftersom åklagaren inte hittade några vittnen.
– Jag har inga kommentarer, säger Reslow som vägrat svara på Aftonbladets frågor.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/wPLm3d/nya-logner-avslojas-i-sd-toppens-polisforhor
Citera
2020-02-04, 17:34
Medlem
SD: Reslow vilken jävla skithög

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/0nl1jJ/reslow-ljog-om-resorna--stottas-av-sds-partiledning

”Han har ljugit minst 14 gånger för Aftonbladet reportrar”.

Nu sjönk mitt förtroende för Jimmie Åkesson och SD som helhet. Den här grisen försvarar dom som faktiskt borde sitta instängd för bedrägeri om tjänstemanna ansvar fanns. Jag önskar någon driver den frågan så dessa slödder blir utanför politiken!

Hur fan kan man försvara den här idioten? Han är ju rökt för all framtiden efter att ha tagit med familjen på tjänsteresor och bott på lyxhotell
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in