Citat:
Ursprungligen postat av
Crime-boy2
Han är väl den ende i sverige som dömts två ggr för mord enbart på indicer? Han hade ju en otrolig förmåga att försämra sitt eget läge också. Han ljög och trasslade in sig i sakfrågor som det varit klokast att helt enkelt tiga om eller erkänna. Men om man ser på "bevisningen" i fallet Rut Lind så är den ju skrattretande och ingen annan skulle blivit dömd på den. Inte ens anhållen. Och om man lägger till pressens och polisens agerande så får man en perfekt mix som gjord att fälla honom. Många experter ansåg att domen var en skamfläck för svenskt rättsväsende. Ungefär som Quick-domarna.
Mig veterligen är OM den ende.
Ja, pressen låg verkligen inte på latsidan i Rut Lind-mordet. De hade t. o. m. lånat Hjalmar Mellgrens gröna fiskbil och åkte runt med denna och visade upp den för folk.
Möller var också en linslus. Han hade inget emot att visa upp sig i t. ex. TV. Minns än idag hur han ibland man kunde se honom både skratta och le - precis som han var ute i glada vänners lag.
Kommer ihåg en gång som barn, sommaren 1960 eller 1961, så var jag med föräldrarna och köpte skor i Örebro. Den här staden var som de flesta vet Sveriges skostad på den tiden. Farsan tog då och körde ut till Dyltastigen för att vi skulle titta. Jag har inget minne att det då fanns någon där då. Dyltastigen var ett ställe som folk faktiskt kom att "vallfärda" till - mer eller mindre som en trevlig liten söndagsutflykt.
Jag har min uppfattning klar både gällande Gerd-mordet och Rut Lind-mordet. Jag "vågar" faktiskt inte skriva vad jag tror för det blir då ett dj*vla liv om det skulle skrivas något negativt ang. morden gällande denne hedersknyffel.
Med tanke på att den Tredje Polisintendenten Alvar Zetterquist har visat sig vara en lögnhals (?), så går det inte längre att använda hans memoarer. Samtidigt dras även Bernhardsson in eftersom han var AZ behjälplig. Har man ljugit två gånger så kan ju banden vara fulla med lögner eller hur?