Citat:
Slappna av lite!
Jag vet att de inte olagligt att sälja sex men lagstiftningen syftar till att begränsa sexköp. En aktivitet den prostituerade deltar i. Man begränsa alltså hennes möjlighet att sälja sex genom att försöka avskräcka män från att ha sex med henne.
De låter som att du tycker all prostitution ska förbjudas bara för att en del av den är problematiskt? Du ser inget som helst problem i att personer med din inställning förhindrar kvinnor från att utöva sitt "yrke"?
Dom flesta män vill inte ha sex med en kvinna som inte njuter av de. Men en kvinnan som inte är överdrivet intresserad av sexet men vill ha pengarna. Och därför väljer att ha sex trots ointresset eller till och med obehaget. Kan naturligtvis inte jämföras med våldtäkt etc. Hon får naturligtvis göra vad hon vill med sin kropp.
Bortsett från den prostitution den prostitution myndiga kvinnor väljer så finns de prostitution som borde va förbjuden. trafficking osv. Men du blandar äpple och päron. Om du jämför detta med den typ av prostitution kvinna i poden ägande sej åt. man kan säga att nedvärderar henne. Genom att vilja förstöra hennes levebröd som hon uppenbarligen trivs med. Bara för att din sexualmoral inte överensstämmer med hennes och med dom som köper sex med henne.
Jag vet att de inte olagligt att sälja sex men lagstiftningen syftar till att begränsa sexköp. En aktivitet den prostituerade deltar i. Man begränsa alltså hennes möjlighet att sälja sex genom att försöka avskräcka män från att ha sex med henne.
De låter som att du tycker all prostitution ska förbjudas bara för att en del av den är problematiskt? Du ser inget som helst problem i att personer med din inställning förhindrar kvinnor från att utöva sitt "yrke"?
Dom flesta män vill inte ha sex med en kvinna som inte njuter av de. Men en kvinnan som inte är överdrivet intresserad av sexet men vill ha pengarna. Och därför väljer att ha sex trots ointresset eller till och med obehaget. Kan naturligtvis inte jämföras med våldtäkt etc. Hon får naturligtvis göra vad hon vill med sin kropp.
Bortsett från den prostitution den prostitution myndiga kvinnor väljer så finns de prostitution som borde va förbjuden. trafficking osv. Men du blandar äpple och päron. Om du jämför detta med den typ av prostitution kvinna i poden ägande sej åt. man kan säga att nedvärderar henne. Genom att vilja förstöra hennes levebröd som hon uppenbarligen trivs med. Bara för att din sexualmoral inte överensstämmer med hennes och med dom som köper sex med henne.
Jag är fullständigt avslappnad.
Men vore kanske lite på tiden om du nångång svarade på mina argument?
Du tycker att sexköp ska legaliseras för att en liten del av den ev. är oproblematisk.
Jag tycker du ska försvara det tänket......Varför?
Och när vi ändå är inne på den vinkeln...vad tror du är det största problemet med sexhandeln globalt sett, störst inte bara till mängd utan även störst i mänskligt lidande?
- att den klick med fullt frivilliga sexsäljare som du vurmar för skulle få "begränsade möjligheter" sälja sex.
- eller att miljoner av kvinnor, barn och män utsätts för sextrafficking/ tvång/ utnyttjande/ förnedring/ våld etc etc i världen?
Du tycker att beteendet/ tänket att köpa/ använda/ utnyttja en annan människa för sex fast man VET att den inte är motsvarande sexuellt intresserad ev en ska anses som en fullt OK handling/ tänk
jag tycker du bör försvara det tänket.......Varför?
I ljuset av en värld för kvinnor specifikt, där sexuellt våld från män alltid ligger runt hörnet som ett konstant hot.
Svara nu på detta tack.
För återigen det är SEXKÖPAREN och hens försvar/ argument för sitt handlande vi diskuterar, det är nämligen hen som är förbjuden.
Nu ska jag svara på dina frågor.
En kvinna som "vill göra vad hon vill med sin kropp" kan göra det idag i västvärlden, även om sexköp är olagligt.
Hon kan inte köpa sex i Sverige, men hon kan sälja, alt. ha sex. Inga problem. Det kan även en man.
Nej jag blandar inte "äpplen och päron" jag pratar om SEXKÖPARENS motivation/ sexmoral etc.
Det är inte "äpplen och päron".
Står idag en artikel i DN om en 25 årig man som sålde unga tjejer till äldre män bl.a. den nyss fyllda 17 åring som rtikeln handlar om, för sex på en sugardate-site.
!7 åringen var tydligt narkotikapåverkad då polisen fick fatt i henne väntandes på nästa sexköpare.
En mycket ung tjej narkotikapåverkad, kan knappt tala engelska...
Tycker du det ska vara en OK handling ha sex med henne?
Fullt lagligt? och moraliskt rätt?
Eller bör man kunna fan kräva av äldre gubbar att de TÄNKER lite på andra än sig själva och sin kuk?
Svara nu på detta tack.
Senast redigerad av Merapi 2020-02-04 kl. 10:36.
Senast redigerad av Merapi 2020-02-04 kl. 10:36.