Citat:
Ursprungligen postat av
Jenny9
Helt ärligt är det värdelöst att debattera detta med dig. Du utgår hela tiden från dina egna åsikter och dina egna erfarenheter. Och dina "samtal med 10-15 prostituerade".
Ja det är klart det är frustrerande för dig när jag plockar sönder allting du säger.
Precis, jag utgår från EGNA ERFARENHETER, till skillnad från dig som utgår från en artikel i propagandakanalen Sveriges Radio.
Låt oss plocka isär även allt du skrev i detta inlägg:
Citat:
Innan i tråden postade jag en intervju med en bordellägare till en av de största bordellerna i Tyskland och han sa bland annat att majoriteten av sexarbetarna kommer från forna öststaterna.
Ja, det stämmer att kanske 70-80% kommer därifrån. Det har jag inte förnekat alls. Däremot har jag förklarat för dig vad det beror på.
Citat:
Jag postade också uppgifter på att priset sjunkit eftersom marknaden blivit mer mättad, jag postade också uppgifter på att boendekostnaderna är skyhöga för sexarbetararna och att de inte åtnjuter bättre villkor eller högre trygghet efter avkriminaliseringen. Det postades också uppgifter på att en stor del av tjejerna från Rumänien är romer som blir diskriminerade i hemlandet och oftast inte ens får jobb i matbutik.
Priserna har sjunkit? Trams. Priset ligger alltid på 50-100 euro som standard. Vad jag har hört så var det likadant även för 20 år sedan.
Höga boendekostnader? Trams. Talar vi FKK betalar tjejerna samma inträde som männen för att komma in på klubbarna. Det ligger mellan 60-80 euro. Dessa pengar är alltså intjänade efter första kunden för dagen. Vad gäller deras privata boende får de väl betala hyra som alla andra. Ingen tvingar dem att bo på bordellen, utan de är fritt fram för dem att söka egna boenden.
Inte bättre villkor? Trams. Självklart är det bättre villkor att kunna arbeta tryggt och säkert på en stor och seriös laglig bordell än att tvingas åka hem själv till okända män mitt i natten.
Vad gäller romers s k diskriminering så är den till stor del självförvållad. Men det ska vi inte prata om här. Jag kan i alla fall säga att de flesta i Sverige är lurade på denna punkt (som på så mycket annat).
Citat:
Det enda du kommer med är åsikter och "jag har pratat med 10-15 prostituerade".
Ja, det "enda" jag kommer med är förstahandsinformation från de personer vi faktiskt talar om här.
Citat:
Och varför ska jag besöka en bordell? För att kontrollera att de har ett bra kundbemötande? Det är jag alldeles säker på att de har, ingår liksom i säljarjobbet. Vad ska det ge mig?
För att få dina vanföreställningar omkullkastade. Du kommer dock inte in utan att visa upp intyg på att du är registrerad som sexarbetare i landet. Så dina vanföreställningar lär fortsätta.
Citat:
Jag vill ha trovärdiga källor på att de tjänar mellan 400-500 euro om dagen.
Det gäller förstås inte alla, utan endast de snyggare. Den senaste jag träffade fick 150 euro av mig, pga lite extra. Tog väl 30-40 minuter från kontakt till betalning. Hon var där i minst 10 timmar, vilket jag vet eftersom jag också var där hela tiden. Jag såg henne gå upp på rummen minst tre gånger till under tiden jag var där. Och det var bara de gångerna jag såg - klubben är rätt stor och det var mycket folk. Standardpriset är som sagt 100 euro. Om man klarat av Matematik 1 i lågstadiet kan man då räkna ut att denna tjej tjänade MINST 450 euro under denna dag. Det förutsatt att de övriga tre männen hon gick till rummen med inte betalade för några extratjänster alls. Allt som allt bör detta ha varit 2-2,5 timmars jobb. Nu tillhörde hon förstås de snyggaste av tjejerna där, så hon satt mest naken på en stol vid baren mellan sessionerna, så som de snyggaste tjejerna oftast gör, istället för att gå runt och ragga. Och hon kan som sagt mycket väl ha haft fler sessioner än de jag såg under dessa 10 + timmar.
Citat:
Källor/statistik på hur många som jobbar som prostituerade i Tyskland i 10 år och sedan reser hem och går i pension.
Jag tror ingen har gjort en sådan studie. Man bör förmodligen vara väldigt snygg för att kunna göra det, och det är det inte alla prostituerade som är.
Citat:
Det jag läste var att de flesta "höll" mentalt ett par/några år. Att det mesta gick till familjen och att där inte blev så mycket över.
Ja, det tvivlar jag inte på. "De flesta" tillhör inte de snyggaste mest populära tjejerna som kan sitta naken på en stol och dra in minimum 500-600 euro på en dag. Jag har i stort sett bara haft sessioner med tjejer i den kategorin, så fine, jag kan ge dig att mina samtal och erfarenheter av den anledningen kan vara något missvisande för den genomsnittliga horan.
Att sälja sex är verkligen inte för alla. Att de flesta kör ett par år och sen hittar på något annat låter inte orimligt på något sätt.
Citat:
Ja det gör kvinnor fortfarande ja. Återigen börjar du prata om dig själv som att du är någon slags nollpunkt som allting utgår ifrån.
Nej, kvinnor tar inte ansvar för mitt hushåll och mina icke-existerande barn. Det var du som sa att män/sexköpare borde ge pengar till prostituerade kvinnor men avstå från sexet. Eller något sådant? Jag meddelade bara att JAG inte tänker göra det. Vill kvinnor ha mina pengar får de suga min kuk först.
Citat:
Kvinnor bidrar exakt lika mycket om inte mer till samhället så det skulle ju vara själva fan om de inte åtnjöt samma rättigheter som män. Dessutom har kvinnor stått för majoriteten av resursinskaffandet och fostran och uppfödning av barn, utan överlevande barn hade civilisationen varit fucked eller hur.
Ja, det tycker du säkert att de gör. Kvinnochauvinismen förvånar mig inte längre vid det här laget.
Fostran och uppfödning av barn, dvs mödraskap, var dessutom något jag nämnde, tillsammans med sex. Poängen var att ingen kvinna som inte föder mina barn eller som inte har sex med mig kommer få ett öre av mina pengar eller resurser.
Citat:
Förstår i övrigt inte varför du blandar in detta i prostitution. Har du problem med att rättfärdiga ditt köpande av hål att stoppa den i annars?
Jag blandade in detta eftersom du blandade in detta. Du frågade varför vi män eller sexköpare inte bara ger prostituerade kvinnor pengar och därefter avstår från sexet. Mitt svar på det finner du på minst ett ställe i detta inlägg.