2020-02-03, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tuggish
Om du pallar att vara med en tjej på 22 och kan connecta med henne så visst kör. Tänker mig att det hela löser sig automatiskt. De kvinnor som är för unga för dig kommer du inte orka bygga ett förhållande med.

Eftersom kvinnor i 20 års åldern är runt 10 år äldre än oss män (när vi är i 20 års åldern) mentalt, så är ett förhållande mellan en kvinna i 20 års åldern och en man i 30-40 års åldern en perfekt kombination.

Det tar tid för oss män att växa till oss, runt en sisådär 10 år (så är det bara) det är en organisk process som inte kan skyndas på. Det måste ta den tid det tar. Som om du är en man på 30-40, och du har ordning på ditt liv, du är i bra form, osv osv, så är det självklart att du skall eftersträva att ha ett förhållande med en kvinna i 20 års åldern. Självklart liksom.

Edit.
Någon nämnde 15, det är för ungt, som 30-40 årig man så har du ingenting gemensamt med en 15 årig kvinna, och du skall ju också vara intim med kvinnan ifråga, eller hur? Precis, så 20 till säg 25 är det som gäller. Då har en kvinna mognat, har lite erfarenhet, ni är mentalt livärdiga vad avser mognad osv.

Återigen, du ska överhuvudtaget INTE bry dig om om feminister och gamla tanter (30+, ja 30+ för rent biologiskt så är kvinnor i den här åldern....gamla) som försöker shama dig. Som jag sa i mitt förra inlägg, de är inte längre aktuella, män ser dom inte längre, män attraheras inte av dem längre. Och detta är dessa kvinnor FULLT medvetna om. Ignorera dom och deras inlägg. De är bara ute efter att mentalt misshandla män, sedan efteråt försköka vända på steken och få det till att de är offer. Dessa kvinnor skall ALLA män helt och hållet ignorera, ge dom ingen uppmärksamhet, om det inte går att unvika så förlöjliga dom med humor. Funkar alltid, ett bra sätt att neutralisera deras mentala misshandel på. Dom är gamla och bittra och hatar män, faktum är, de hatar oftast också sig själva, ingen kärlek i dom längre.

Lycka till.
Senast redigerad av vanderbeek 2020-02-03 kl. 20:19.
Citera
2020-02-03, 20:38
Medlem
lakritcs avatar
Citat:
Var det ironiskt?
Nej.

Citat:
Ursprungligen postat av vanderbeek
Eftersom kvinnor i 20 års åldern är runt 10 år äldre än oss män (när vi är i 20 års åldern) mentalt, så är ett förhållande mellan en kvinna i 20 års åldern och en man i 30-40 års åldern en perfekt kombination.
Så var det en gång i tiden. Tycker nu att rollerna är ombytta. Tjejer vill fjanta runt på Tinder tills de är typ 30 och killar vill ha förhållanden.

En 25-årig kvinna idag är på nivån en 18-årig kvinna var för 20 år sedan.
Citera
2020-02-03, 21:15
Medlem
tuggishs avatar
Citat:

Det tar tid för oss män att växa till oss, runt en sisådär 10 år (så är det bara) det är en organisk process som inte kan skyndas på. Det måste ta den tid det tar. Som om du är en man på 30-40, och du har ordning på ditt liv, du är i bra form, osv osv, så är det självklart att du skall eftersträva att ha ett förhållande med en kvinna i 20 års åldern. Självklart liksom.

Edit.
Någon nämnde 15, det är för ungt, som 30-40 årig man så har du ingenting gemensamt med en 15 årig kvinna, och du skall ju också vara intim med kvinnan ifråga, eller hur? Precis, så 20 till säg 25 är det som gäller. Då har en kvinna mognat, har lite erfarenhet, ni är mentalt livärdiga vad avser mognad osv.

Återigen, du ska överhuvudtaget INTE bry dig om om feminister och gamla tanter (30+, ja 30+ för rent biologiskt så är kvinnor i den här åldern....gamla) som försöker shama dig. Som jag sa i mitt förra inlägg, de är inte längre aktuella, män ser dom inte längre, män attraheras inte av dem längre. Och detta är dessa kvinnor FULLT medvetna om. Ignorera dom och deras inlägg. De är bara ute efter att mentalt misshandla män, sedan efteråt försköka vända på steken och få det till att de är offer. Dessa kvinnor skall ALLA män helt och hållet ignorera, ge dom ingen uppmärksamhet, om det inte går att unvika så förlöjliga dom med humor. Funkar alltid, ett bra sätt att neutralisera deras mentala misshandel på. Dom är gamla och bittra och hatar män, faktum är, de hatar oftast också sig själva, ingen kärlek i dom längre.

Lycka till.

Om man är rejält efterbliven kanske det stämmer. Har inget gemensamt med en 20-åring 😄
Citera
2020-02-03, 22:32
Medlem
Citat:
Om man är rejält efterbliven kanske det stämmer. Har inget gemensamt med en 20-åring 😄

Finns massvis som man har gemensamt, ta bara en sån grundläggande sak som attraktion.
Jag som man har ingen som helst attraktion för gamla bittra kvinnor, att du sedan ser dig själv som ett undantag till den här bilogiska regeln mellan män och kvinnor gör knappast mig (och män i allmänhet) till efterblivna heller.

Ha en fortsatt trevlig kväll.
Senast redigerad av vanderbeek 2020-02-03 kl. 22:35.
Citera
2020-02-03, 23:03
Medlem
Citat:
Eftersom kvinnor i 20 års åldern är runt 10 år äldre än oss män (när vi är i 20 års åldern) mentalt
2 år sägs det att flickor ligger före i mognad i en viss ålder och att pojkar sedan kommer ikapp. Inte 10. Det skiljer även 2 år i snitt mellan gifta par i Sverige.
Citat:
så är ett förhållande mellan en kvinna i 20 års åldern och en man i 30-40 års åldern en perfekt kombination.
Vad som är en perfekt kombination får folk i allmänhet själva avgöra. Som jag skrev till TS så får han testa att ragga på de han intresserar sig för. Deras reaktioner kommer avgöra vad som är okej.
Senast redigerad av Virgo1 2020-02-03 kl. 23:11.
Citera
2020-02-04, 01:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Virgo1
2 år sägs det att flickor ligger före i mognad i en viss ålder och att pojkar sedan kommer ikapp.

Nu snackar du biologisk mognad, inte mental mognad. Jag pratade om mental mognad.
Citera
2020-02-04, 01:59
Medlem
Citat:
Nu snackar du biologisk mognad, inte mental mognad. Jag pratade om mental mognad.
Biologisk och mental mognad hör ihop. Jag pratar om mental mognad. Den de brukar referera till som förklaring för att det går bättre för tjejer i skolan än för killar. I kontrollgrupper där pojkarna är ett år äldre än flickorna så försvinner 30-40 % av könsskillnaden. Om det vore som du påstod så hade det krävts att pojkarna var 10 år äldre för att de skulle prestera lika bra som flickorna.
Senast redigerad av Virgo1 2020-02-04 kl. 02:08.
Citera
2020-02-04, 02:18
Medlem
Citat:
Biologisk och mental mognad hör ihop. Jag pratar om mental mognad.

Inte i det här fallet, du pratade om biologisk mognad, och ja, där rör det sig om 2-3 år. Den mentala mognaden är inte alls samma sak.

Citat:
Den de brukar referera till som förklaring för att det går bättre för tjejer i skolan än för killar.

Det är möjligt att den används som förklaring, den förklaringen är dock helt fel. Vad som gör att pojkar gör så dåligt ifrån sig i skolan idag är bristen på lugn och diciplin! Pojkar klarar inte av en stökig skolmiljö, detta klarar dock flickor av galant. Har att göra med att våra hjärnor är olika, bla simultanförmågan som kommer in i bilden. Du kan använda dig själv som vuxen man som referens, när fungear och presterar du som bäst? När det är lugnt omkring dig eller när det är stökigt?....precis, där har du svaret.

Sedan så är också skolan utformad på ett sätt som gynnar flickor men missgynnar pojkar idag, detta har förövrigt pågått under en väldigt lång tid.

Vi har nu dock kommit ifrån ämnet helt och hållet, så tillbaka till dejting igen.
Senast redigerad av vanderbeek 2020-02-04 kl. 02:22.
Citera
2020-02-04, 02:47
Medlem
Citat:
Inte i det här fallet, du pratade om biologisk mognad, och ja, där rör det sig om 2-3 år. Den mentala mognaden är inte alls samma sak.
Jo, biologisk och mental mognad hör ihop. Det är därför äldre barn presterar bättre i skolan än yngre generellt sett. Vad menar du att mental mognad betyder?
Citat:
Det är möjligt att den används som förklaring, den förklaringen är dock helt fel. Vad som gör att pojkar gör så dåligt ifrån sig i skolan idag är bristen på lugn och diciplin! Pojkar klarar inte av en stökig skolmiljö, detta klarar dock flickor av galant. Har att göra med att våra hjärnor är olika, bla simultanförmågan som kommer in i bilden. Du kan använda dig själv som vuxen man som referens, när fungear och presterar du som bäst? När det är lugnt omkring dig eller när det är stökigt?....precis, där har du svaret.
Hur förklarar det att könsskillnaden minskade med 30-40% för pojkar ur kontrollgruppen som var ett år äldre än flickorna? Uppenbarligen har det med mental mognad att göra, som hör ihop med biologisk mognad.
Citat:
Sedan så är också skolan utformad på ett sätt som gynnar flickor men missgynnar pojkar idag, detta har förövrigt pågått under en väldigt lång tid.
Flera faktorer kan påverka.
Citera
2020-02-04, 03:40
Medlem
Citat:
Jo, biologisk och mental mognad hör ihop.

Inte i den här kontexten, vilket är viktigt att man förstår.

Citat:
menar du att mental mognad betyder?Hur förklarar det att könsskillnaden minskade med 30-40% för pojkar ur kontrollgruppen som var ett år äldre än flickorna?

Vilket test är det du refererar till? Låt oss börja där. Med det sagt, vad du citerarade att jag skrev är helt korrekt. Och återigen, du kan använda dig själv som vuxen man som referens.

Faktum är att pojkar presterar sämre i skolan idag och att flickor presterar bättre, varför det är så har jag gett TVÅ förklaring till.

Tidigare så har pojkar presterat bättre, och mig veterligen så har inte åldern på pojkar och flickor ändrats denom årtiondena, så den där kontrollgruppen och reslutatet är minst sagt...suspekt.
Citera
2020-02-04, 03:43
Medlem
Citat:
Jo, biologisk och mental mognad hör ihop.

Inte i den här kontexten, vilket är viktigt att man förstår.

Citat:
menar du att mental mognad betyder?Hur förklarar det att könsskillnaden minskade med 30-40% för pojkar ur kontrollgruppen som var ett år äldre än flickorna?

Vilket test är det du refererar till? Låt oss börja där. Med det sagt, vad du citerarade att jag skrev är helt korrekt. Och återigen, du kan använda dig själv som vuxen man som referens.

Faktum är att pojkar presterar sämre i skolan idag och att flickor presterar bättre, varför det är så har jag gett TVÅ förklaring till.

Tidigare så har pojkar presterat bättre, och mig veterligen så har inte åldern på pojkar och flickor ändrats denom årtiondena, så den där kontrollgruppen och reslutatet är minst sagt...suspekt.

Citat:
faktorer kan påverka.

Vilka faktorer skulle det vara? Jag har etablerat att pojkar inte klarar av stökig skolmiljö och brist på diciplin. Jag har också nämnt att skolan idag är utformad för att gynna flickor och inte pojkar. Det är dessa faktorer som har ändrats de senaste 20 åren.

Så min fråga till dig blir då följande, vilka andra faktorer påverkar pojkars dåliga skolresultat. Jag har gett exempel, du har inte gett mig några överhuvudtaget.
Citera
2020-02-04, 05:35
Medlem
Jag tycker man ska kunna ragga på hur unga man vill, säg en gräns på 20+.

Det som avgör de hela är situationen och hur du uppfattas. Att ragga upp en tjugoåring på en klubb dansandes smygande bakom henne är bara läskigt och du framstår gubbig och sliskig.

Men har du en tjugoåring på jobbet som du känt länge och ni har en bra kemi och bra relation så är det inte fel att försiktigt lägga på en oskyldig stöt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in