2020-02-03, 13:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TrumpIsPresident
Om du är för korkad för att förstå hur Trump alltid har arbetat, att promota och använda sig av termer som best ever etc Etc är ett knep ja, du vet att han är en framgångsrik miljadär va? Sedan förstår jag inte problemet med att använda dessa knep då det gynnar USA? Men en jantelag-svenne som dig blir triggad och avundsjuk om det ”går” bra för någon annan..

Trams. Att Trump för jämnan går omkring och ropar "I make incredible deals!", "This will be the greatest thing in a hundred years" osv, kryddat med grova lögner och personpåhopp, säger inte ett skit ifråga om hur bra hans bilskrällen verkligen är, och inte heller skapar det förtroende. Även i USA tröttnar de flesta på folk som skryter helt hämningslöst och utan grund.

Det fungerar liksom inte att USA:s president går omkring och skrävlar som en halvdan gangstarappare, oavsett hur mycket fan just du är.
Senast redigerad av HepCat-X 2020-02-03 kl. 13:10.
Citera
2020-02-03, 13:10
Medlem
Citat:
Är detta din comeback? Du är ett skämt haha.

Japp, vi byter skämt med varandra. Tyvärr inte lika bra på det humoristiska som du är
Senast redigerad av Garre74 2020-02-03 kl. 14:01.
Citera
2020-02-03, 13:23
Medlem
Citat:
Om du är för korkad för att förstå hur Trump alltid har arbetat, att promota och använda sig av termer som best ever etc Etc är ett knep ja, du vet att han är en framgångsrik miljadär va? Sedan förstår jag inte problemet med att använda dessa knep då det gynnar USA? Men en jantelag-svenne som dig blir triggad och avundsjuk om det ”går” bra för någon annan..

Nej faktiskt, jag vet inte det.

Och sedär, han är en bilsäljare.
Sälja bästa bilen, bästa säljaren.
Bästa dealen för dig kompis!
Citera
2020-02-03, 14:13
Medlem
Fris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sir Dwain
Ja, och? Så det var 30% chans att Trump skulle vinna. Menar du att det är helt omöjligt för saker som har 30% chans att inträffa? Så är det givetvis inte, de inträffar nästan en tredjedel av tillfällena. Att Hillary gavs 71.4% innebär att man förutspådde en 52-48 vinst typ.
Enligt RealClearPolitics poll-genomsnitt i delstat för delstat, två dagar före valet, så hade han flera delstaters marginal för att få egen majoritet av elektorerna. Han förlorade i New Hampshire mot prognoserna, men de har inte många elektorer så det spelade ingen roll. När man gör en prognos som kraftigt strider mot alla opinionsundersökningarna så behöver man konkreta argument för det, de hade bara lögner baserade på verklighetsfrämmande önsketänkande. Och de fick också jättefel. I USA kallar man det "landslide" när någon vinner med 55/45%.
Citera
2020-02-03, 15:29
Medlem
Sir Dwains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fri
Enligt RealClearPolitics poll-genomsnitt i delstat för delstat, två dagar före valet, så hade han flera delstaters marginal för att få egen majoritet av elektorerna. Han förlorade i New Hampshire mot prognoserna, men de har inte många elektorer så det spelade ingen roll. När man gör en prognos som kraftigt strider mot alla opinionsundersökningarna så behöver man konkreta argument för det, de hade bara lögner baserade på verklighetsfrämmande önsketänkande. Och de fick också jättefel. I USA kallar man det "landslide" när någon vinner med 55/45%.

Stred prognosen mot opinionsundersökningar?

Det är märkligt i så fall, förstås, det kan jag hålla med om.

Det jag har reagerat på är hur många har verkat se det som att prognosen var fel eftersom den sa att HIllary hade 71.4% chans att vinna och ändå förlorade hon. Men det är att inte förstå sig på sannolikhet.

Nu när jag tittar på vad man sa i 2016 så noterar jag också att RCP dagarna innan valet förutspådde ett mycket jämnare resultat, den 3/11 sa man clinton +1.3%, vilket fivethirtyeight sa var 66.2% chans för henne att vinna.

Att Hillary skulle ha haft en 3.2% ledning på valdagen är förstås fel, men jag tycker inte det går att säga att uppskattningen på 71.4% chans att vinna var fel (eller för den delen, rätt).

Sen är det väl inte så konstigt om man förutspådde en vinst för henne, förtidsrösterna gav henne ett stort övertag, ta t ex Florida, där nästan 70% av rösterna var lagda i förtid och där hade Hillary en ledning på 4%, sen vann Trump med 13% övertag för rösterna som avlades under valdagen.

Trump var överhuvudtaget väldigt stark när det gällde de som bestämde sig sent, bland de som uppgav att de bestämde sig under den sista veckan så fick Trump 11% övertag i Michigan, 17% i Pennsylvania och 29% i Wisconsin. De som bestämde sig sent syntes förstås mindre i polls.

Trump kampanjens egna analys gav honom en 15% chans att vinna den 27/10, och bara 35% under valdagen (de räknade med att han skulle förlora Florida även i scenarion där han skulle vinna valet totalt), jag tror inte det handlar om önsketänkade där. (Eller? det finns ju de som säger att han aldrig ville vinna.)
Citera
2020-02-03, 15:42
Medlem
TrumpIsPresidents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whogivesafuck
Ta och förklara varför man inte skall utreda någon som misstänks ha brutit mot den demokratiska ordningen enligt konstitutionen?
Förklara också varför 100 medier av olika slag är väldigt klara över en sak och 1 (funkar bra med Fox News) håller på sitt. Då är alla andra fake och Fox den fina pålitliga kanalen.

Allt som Trump påstår sig försvara bryter han uppenbarligen mot gång efter annan.
Du tror alltså att CNN NyT etc är neutrala mot presidenten? Dessa Fake news kanaler är en förlängd arm av det demokratiska partiet som aktivt arbetar för att avsätta presidenten ända från dagen han vann valet. Huvudet långt ner i sanden eller?
Citera
2020-02-03, 15:43
Medlem
TrumpIsPresidents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Trams. Att Trump för jämnan går omkring och ropar "I make incredible deals!", "This will be the greatest thing in a hundred years" osv, kryddat med grova lögner och personpåhopp, säger inte ett skit ifråga om hur bra hans bilskrällen verkligen är, och inte heller skapar det förtroende. Även i USA tröttnar de flesta på folk som skryter helt hämningslöst och utan grund.

Det fungerar liksom inte att USA:s president går omkring och skrävlar som en halvdan gangstarappare, oavsett hur mycket fan just du är.
Fungerar inte? Ni Trumphatare avskyr ju presidenten ändå då ni står Demokraterna närmare så kom inte med något skitsnack om att du är neutral haha. Sedan tycker jag att det fungerat ypperligt då han är miljadär och president, vad är du?
Citera
2020-02-03, 15:52
Medlem
Citat:
Fungerar inte? Ni Trumphatare avskyr ju presidenten ändå då ni står Demokraterna närmare så kom inte med något skitsnack om att du är neutral haha. Sedan tycker jag att det fungerat ypperligt då han är miljadär och president, vad är du?

När påstod jag att jag skulle vara neutral i förhållande till dyngråttan Trump?

Det alla har märkt för länge sen är att Trump inte ser presidentskapet som ett ämbete som utövas under lagar och i samverkan med andra politiska organ, nej, han vill se det som att han är enväldig kung och står över lagen. Eller VD för America, Inc.

Och kungadöme eller regellösa ledare var vad de amerikanska grundlagsfäderna avskydde och fruktade mer än något annat. Hela avsikten med deras författning (som amerikaner ofta brukar se som en närmast helig skrift) var att förhindra att man skulle få en kung, tyrann eller enväldig caudillo på toppen av ett korrupt och kuschat samhälle. Trump har däremot tagit stora steg i den riktningen.
Citera
2020-02-03, 16:20
Medlem
Fris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sir Dwain
Stred prognosen mot opinionsundersökningar?

Det är märkligt i så fall, förstås, det kan jag hålla med om.

Det jag har reagerat på är hur många har verkat se det som att prognosen var fel eftersom den sa att HIllary hade 71.4% chans att vinna och ändå förlorade hon. Men det är att inte förstå sig på sannolikhet.
De redogjorde vad jag vet inte för någon felmarginal som sade att det kan skilja uppåt 20%:enheter med 95% sannolikhet, så att deras majoritetskandidat möjligen kan vinna bara vart 80:e år. En sån prognos är inte värd att publicera.

Citat:
Nu när jag tittar på vad man sa i 2016 så noterar jag också att RCP dagarna innan valet förutspådde ett mycket jämnare resultat, den 3/11 sa man clinton +1.3%, vilket fivethirtyeight sa var 66.2% chans för henne att vinna.

Att Hillary skulle ha haft en 3.2% ledning på valdagen är förstås fel, men jag tycker inte det går att säga att uppskattningen på 71.4% chans att vinna var fel (eller för den delen, rätt).
Nu var det ju inte ett nationellt majoritetsval, utan 18% av elektorerna (100/538, en för varje senator) fördelas lika per delstat till väljare i mindre folkrika staters fördel.

Citat:
Sen är det väl inte så konstigt om man förutspådde en vinst för henne, förtidsrösterna gav henne ett stort övertag, ta t ex Florida, där nästan 70% av rösterna var lagda i förtid och där hade Hillary en ledning på 4%, sen vann Trump med 13% övertag för rösterna som avlades under valdagen.

Trump var överhuvudtaget väldigt stark när det gällde de som bestämde sig sent, bland de som uppgav att de bestämde sig under den sista veckan så fick Trump 11% övertag i Michigan, 17% i Pennsylvania och 29% i Wisconsin. De som bestämde sig sent syntes förstås mindre i polls.
En annan förklaring är att vänstermedias psyksjuka HAAAT mot Trump som person och öppna hot att mörda hans väljare, gjorde att folk inte vilje avslöja att de röstat på Trump. Vi har sett samma fenomen med SD i Sverige tidigare (men inte 2018 när de blivit mer etablerade och accepterade, i så fall kommer Trumps förtidsröstare inte att underskattas den här gången). Ingen vet ju vilka av de räknade rösterna var förtidsröster, uppskattningen bygger på enkäter som antar att folk svarar sanningsenligt på huruvida de förtidsröstat och i så fall på vem. Vänstern hallucinerar och lever i en inbillningsvärld som är totalt verklighetsförnekande. Det här valet blir ett historiskt förnedrande fiasko för dem. Se bara deras självdestruktiva och helt grundlösa impeachment som stoppat Sanders, Warren och Klobuchar från att kampanja och som gjort alla medvetna om Bidens korruptionsskandal och misslyckade faderskap.

Citat:
Trump kampanjens egna analys gav honom en 15% chans att vinna den 27/10, och bara 35% under valdagen (de räknade med att han skulle förlora Florida även i scenarion där han skulle vinna valet totalt), jag tror inte det handlar om önsketänkade där. (Eller? det finns ju de som säger att han aldrig ville vinna.)
Vilken källa har egentligen påstått det? Trumps personlighet och historia, "Win win win" och "If I do not win, if I don't go all the way, this would all have been a waste of time, energey and monies (my monies)." Han såg nog att Republikanerna var splittrade, Bush svagare än sina familjemedlemmar, Rubio oerfaren, Kasich ett skämt och att han kan ta hans om orkeslösa crooked Clinton som företrädde mer Obama fast hon som person är en anti-Obama. Och att folk vill ha Change, på riktigt den här gången.
Senast redigerad av Fri 2020-02-03 kl. 16:23.
Citera
2020-02-03, 16:33
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X

Tycker att det fungerar alldeles fin-fint. Ekonomin blomstrar, arbetslösheten rekordlåg, Rysslandsutredning och Impeachment havererade. Inga krig startade. Alla liberala snöflingor i djup TDS.

Oj, glömde jag tala om att han blev vald till USA:s president 2016 och har stora chanser att bli det igen i år.
Citera
2020-02-03, 16:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Nu hittar du på. Hade han begått olagliga handlingar hade man åtalat honom, i synnerhet om det gällde valfusk. Ni får nog finna er i att Trump inte gör olagliga saker. Jag ser fram emot 4 år till med Trump. Förhoppningsvis finns det så många konservativa domare i HD då att landet kanske för lång tid framöver kommer kunna städas från mycket av allt vansinne.

Citerar robert mueller: om jag hade kunnat fria president trump så hade jag skrivit det i rapporten.
pga gällande policybeslut så kan en sittande amerikansk president inte åtalas. därför var jag tvungen att avsluta utredningen.

var det något mer du ville skriva?
Citera
2020-02-03, 17:18
Medlem
Finisterres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Nu hittar du på. Hade han begått olagliga handlingar hade man åtalat honom, i synnerhet om det gällde valfusk. Ni får nog finna er i att Trump inte gör olagliga saker. Jag ser fram emot 4 år till med Trump. Förhoppningsvis finns det så många konservativa domare i HD då att landet kanske för lång tid framöver kommer kunna städas från mycket av allt vansinne.

Citat:
Ursprungligen postat av krauthammer
Citerar robert mueller: om jag hade kunnat fria president trump så hade jag skrivit det i rapporten.
pga gällande policybeslut så kan en sittande amerikansk president inte åtalas. därför var jag tvungen att avsluta utredningen.

var det något mer du ville skriva?

Visst är det bra att Mueller - Han Som Vet Allt - inte hittade några brott. Ifall han hade hittat något hade det ju kunnat bli en impeachment av det. Nu fick det istället bli en impeachment baserad på påhittade icke-brott vilket tvingade Democrats att slarva med processen vilket ledde till att Trump återigen är friad och rentvådd. En av USA:s mest friade och renade personer, troligtvis, vilket ju är positivt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in