2020-02-03, 17:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Tycker att det fungerar alldeles fin-fint. Ekonomin blomstrar, arbetslösheten rekordlåg, Rysslandsutredning och Impeachment havererade. Inga krig startade. Alla liberala snöflingor i djup TDS.

Oj, glömde jag tala om att han blev vald till USA:s president 2016 och har stora chanser att bli det igen i år.

Gäääsp...Och hur går det med hans mur mot Mexico? Hur många kilometer ny mur har han lyckats bygga hittills? (det senaste jag hörde var att en del *gamla stängsel* hade blåsts över av en sandstorm ute i öknen). Och förresten, har Mexico lovat att betala notan för bygget ännu?

Underskottet galopperar trots att det råder högkonjunktur (delvis en konjunktur på varmluft, för all del) och trots att Donnie undvikit att initera nya krig.

Utrikespolitiskt är Trump ett fiasko, oavsett sina illusioner:

-Lurad och utspelad av Kim Jong-un, som Trump först hotade och sedan smekte - ingetdera har fått Kim att verkligen avrusta sin nukleära kapacitet.

-Trumps nya "fredsplan" för Israel/Palestina är dödfödd och i princip ett beställningsjobb till hans kompis Netanyahu

- NATOs anseende och sammanhållning sjunker brant och Trump gör sig till ovän med mängder av NATO-ledare.

- Varje gång han har mött Putin har han framstått som svagare än denne. Efter toppmötet i Helsingfors 2018 ropade många av hans tidigare fans på hemmaplan att Trump hade uppträtt undergivet och många kallade hon rent av förrädare.

- Efter att kurderna gått i spetsen för att kämpa ned ISIS svek Trump dem grovt och tappade samtidigt greppet om Syrien. Naturligtvis ställer sig alla som är eller vill vara allierade med USA nu frågan: kan man lita på USA:s stöd i en krigssituation? an man lita på att de inte bara lämnar en i sticket?

USAs och presidentämbetets anseende ute i världen sjunker som en sten, och det kommer att ta årtionden att reparera skadorna.

-Trump rev upp Iranavatalet men är inte i närheten av att knäcka Iran eller få fram ett nytt avtal.
Citera
2020-02-03, 17:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Gäääsp...Och hur går det med hans mur mot Mexico? Hur många kilometer ny mur har han lyckats bygga hittills? (det senaste jag hörde var att en del *gamla stängsel* hade blåsts över av en sandstorm ute i öknen). Och förresten, har Mexico lovat att betala notan för bygget ännu?

Underskottet galopperar trots att det råder högkonjunktur (delvis en konjunktur på varmluft, för all del) och trots att Donnie undvikit att initera nya krig.

Utrikespolitiskt är Trump ett fiasko, oavsett sina illusioner:

-Lurad och utspelad av Kim Jong-un, som Trump först hotade och sedan smekte - ingetdera har fått Kim att verkligen avrusta sin nukleära kapacitet.

-Trumps nya "fredsplan" för Israel/Palestina är dödfödd och i princip ett beställningsjobb till hans kompis Netanyahu

- NATOs anseende och sammanhållning sjunker brant och Trump gör sig till ovän med mängder av NATO-ledare.

- Varje gång han har mött Putin har han framstått som svagare än denne. Efter toppmötet i Helsingfors 2018 ropade många av hans tidigare fans på hemmaplan att Trump hade uppträtt undergivet och många kallade hon rent av förrädare.

- Efter att kurderna gått i spetsen för att kämpa ned ISIS svek Trump dem grovt och tappade samtidigt greppet om Syrien. Naturligtvis ställer sig alla som är eller vill vara allierade med USA nu frågan: kan man lita på USA:s stöd i en krigssituation? an man lita på att de inte bara lämnar en i sticket?

USAs och presidentämbetets anseende ute i världen sjunker som en sten, och det kommer att ta årtionden att reparera skadorna.

-Trump rev upp Iranavatalet men är inte i närheten av att knäcka Iran eller få fram ett nytt avtal.

Inte en bokstav i ditt långa fina inlägg har något med impeachment att göra alls. Du kanske ska copy-pasta det och lägga det i någon mer relevant tråd innan det försvinner permanent?
Det har de senaste veckorna blivit mycket irriterande att läsa den här tråden av olika anledningar bland annat pga sånt här, och det är inte förvånande att det fåtal värdefulla skribenter som tidigare frekventerat tråden nu inte längre finns här.
Citera
2020-02-03, 17:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LetsFvck
Inte en bokstav i ditt långa fina inlägg har något med impeachment att göra alls. Du kanske ska copy-pasta det och lägga det i någon mer relevant tråd innan det försvinner permanent?
Det har de senaste veckorna blivit mycket irriterande att läsa den här tråden av olika anledningar bland annat pga sånt här, och det är inte förvånande att det fåtal värdefulla skribenter som tidigare frekventerat tråden nu inte längre finns här.

Guess what? De två personer jag svarade diskuterade inte heller riksrättsåtalet specifikt, de var helt inriktade på att visa att Trump är en politisk succé, att han är störst. bäst och vackrast och gör rätt i att basunera ut detta. Mitt inlägg var en replik på just detta: Trump är inte på något vis en framgångsrik president, på många områden är han en katastrof.
Citera
2020-02-03, 18:01
Medlem
Finisterres avatar
Citat:
Guess what? De två personer jag svarade diskuterade inte heller riksrättsåtalet specifikt, de var helt inriktade på att visa att Trump är en politisk succé, att han är störst. bäst och vackrast och gör rätt i att basunera ut detta. Mitt inlägg var en replik på just detta: Trump är inte på något vis en framgångsrik president, på många områden är han en katastrof.
Fast det där är ju dina spekulationer att något eventuellt kan gå dåligt i utrikespolitik. Pessimistiska så vi får hoppas du har fel.
Om du försöker fokusera på fakta istället så har Trump blivit friad från alla orättvisa anklagelser av USA:s senat. Att USA:s president är oskyldig och fri är ju faktiskt en framgång som alla kan vara glada över.
Citera
2020-02-03, 18:15
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krauthammer
Citerar robert mueller: om jag hade kunnat fria president trump så hade jag skrivit det i rapporten.
pga gällande policybeslut så kan en sittande amerikansk president inte åtalas. därför var jag tvungen att avsluta utredningen.

var det något mer du ville skriva?

Faktum kvarstår, så hatad och jagad som DT varit/är så hade de hittat det minsta lilla på honom hade man åtalat och i varje fall kört det på löpsedlarna dagligen tills han var borta. Allt annat är bara smoke and mirrors från globalisterna och deras korrupta lakejer. Jag gillade inte ens DT av det lilla jag sett honom innan, men att han (förhoppningsvis) tar en kamp mot globalismen beundrar jag honom för.
Citera
2020-02-03, 18:19
Medlem
Citat:

Jaha? Så om någon annan gör fel så måste du också göra fel och därför göra allt ännu värre?
Vuxet.
Citera
2020-02-03, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Garre74
Vet inte om det kommit upp tidigare?

Men enligt utdrag från Boltons bok så var "Pat Cipollone" med på ett möte med Trump vilket alltså gör att denna advokat också är ett vittne till en avgörande händelse.

Det förekommer krönikor nu att Schiff borde begära mistrial eftersom advokaten borde avstått från att representera Trump.
Advokaten var alltså medveten om detta utdrag från Bolton.

Ja alla som älskar Trump - ni tror inte på Bolton. Han har nekat, end-of-story för er.

Vi andra normala människor. Verkar det troligt att dem. ens vill starta om?
Är det bara önskedrömmar för en del?

Iallafall - jag tycker det hela är fantastiskt, oavsett - HUR kan de liksom komplicera till saker så otroligt mycket! Trump & Co vill verkligen vara "kärringen-mot-strömmen" ... LOL

Det finns inga som helst bevis, konkreta, på att Bolton verkligen har skrivit det som det ryktas om. En droppe sanning, sen kan man spä på och lägga till, och ändå få det att låta som att det var sant.

Och är DET i sånt fall en grund för att avsätta en president?

Så fånigt, lägg därtill att det inte finns något "case", bidragen stoppades aldrig, bidragen betalades ut som dom alltid gjorts tidigare och vid ungefär samma tidpunkt som tidigare år, Ukrainarna kände inte till något problem, inget hände, ingen konsekvens. Så EXAKT vad är det man ska få reda på DÅ genom att förhöra Bolton?

Det är ett privat SAMTAL mellan två parter, bara DOM vet vad som sagts. Advokaten (om han nu varit med) kommer ju aldrig att kallas, för vad är poängen för "konstitutionen" att reda ut vad som sagts mellan presidenten och Bolton när inget har hänt som har kopplingar till samtalet?

Sen tror jag inte Bolton kommer gå med på något förhör, han har nog aldrig tänkt göra det heller, för hans del är det bättre att ryktena får fortsätta florera, det är bra reklam för hans bok. Inför Senaten var det nog aldrig någon risk att han skulle bli kallad.
Citera
2020-02-03, 19:31
Medlem
Sir Dwains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fri
De redogjorde vad jag vet inte för någon felmarginal som sade att det kan skilja uppåt 20%:enheter med 95% sannolikhet, så att deras majoritetskandidat möjligen kan vinna bara vart 80:e år. En sån prognos är inte värd att publicera.

Nu var det ju inte ett nationellt majoritetsval, utan 18% av elektorerna (100/538, en för varje senator) fördelas lika per delstat till väljare i mindre folkrika staters fördel.

En annan förklaring är att vänstermedias psyksjuka HAAAT mot Trump som person och öppna hot att mörda hans väljare, gjorde att folk inte vilje avslöja att de röstat på Trump. Vi har sett samma fenomen med SD i Sverige tidigare (men inte 2018 när de blivit mer etablerade och accepterade, i så fall kommer Trumps förtidsröstare inte att underskattas den här gången). Ingen vet ju vilka av de räknade rösterna var förtidsröster, uppskattningen bygger på enkäter som antar att folk svarar sanningsenligt på huruvida de förtidsröstat och i så fall på vem. Vänstern hallucinerar och lever i en inbillningsvärld som är totalt verklighetsförnekande. Det här valet blir ett historiskt förnedrande fiasko för dem. Se bara deras självdestruktiva och helt grundlösa impeachment som stoppat Sanders, Warren och Klobuchar från att kampanja och som gjort alla medvetna om Bidens korruptionsskandal och misslyckade faderskap.

Vilken källa har egentligen påstått det? Trumps personlighet och historia, "Win win win" och "If I do not win, if I don't go all the way, this would all have been a waste of time, energey and monies (my monies)." Han såg nog att Republikanerna var splittrade, Bush svagare än sina familjemedlemmar, Rubio oerfaren, Kasich ett skämt och att han kan ta hans om orkeslösa crooked Clinton som företrädde mer Obama fast hon som person är en anti-Obama. Och att folk vill ha Change, på riktigt den här gången.

Jag förstår inte vad du pratar om, skilja 20%? Va?

Det skilde väl snarare 2-3% från prognosen.

Och visst det är möjligt att folk skämdes för att de röstat på Trump så att de påstod något annat i polls, vilket också är en förklaring till hur prognosen kunde skilja sig så mycket från resultatet. Och om nu folk svarar osant på frågorna, så är det inte riktigt samma sak som önsketänkande. Allt man kan göra är att använda de resultat man får.

När jag skrev Trump kampanjen så menade jag teamet runt honom. Personligen är det väl fullt möjligt att han hela tiden kände sig säker på att vinna, vem vet, men uppskattningarna de gjorde internt var så som jag skrev, 35% på valdagen, vilket ju är en ganska bra chans.

Uppgifterna kommer från Data Proprias (f d Cambridge Analytica) Matt Oczkowski, som sa "We still didn’t think he was going to be the definitive winner, but 35 percent is within striking distance."
Citera
2020-02-03, 19:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MacMackay
Om vi släpper Trump för ett ögonblick och koncentrerar oss Bidens.

Frågan handlar väl egentligen inte så mycket om huruvida Hunter är korrupt eller inte.
Frågan är vilken roll Joe Biden spelat för att Hunter skulle hamna där?

Tidigt 2014 går Hunter Bidens affärskompanjon Devon Archer in Burisma.
Den 16 april 2014 har Joe Biden och Devon Archer ett möte i vita huset.
Den 18 april, två dagar senare tar Hunter sin plats i Burismas styrelse.
Den 21 april reser Joe Biden till Ukraina och utlovar ekonomiskt stöd på en miljard dollar till Ukrainas gasindustri samtidigt som han pushar för att Ukraina ska öka gasproduktionen.

Men Joe och Hunter har aldrig någonsin talat om Burisma enligt Joe.

"Have you ever spoken to your son about his overseas business dealings?"
Frågade en journalist.
"I’ve never spoken to my son about his overseas business dealings," Svarade Joe Biden.

Ska man tro att Joe inte diskuterat Hunters bolagsengagemang i Ukrainas största och genomkorrumperade gasbolag?
Ska vi tro att han i februari/mars 2016 då han sparkade Shokin fortfarande inte visste mer än vad han kunnat läsa sig till i tidningen?
Hur korkad är man inte då?

Detta måste genomlysas, men demokraterna har under hela impeachmentprocessen försökt att lägga locket på.
Jag tror inte att det varit en framgångsrik strategi, och jag vill påpeka att jag egentligen vill demokraterna väl.

Jaa och lägg därtill Chris Heinz, styvson till John Kerry (Utrikesminister i USA 2013-2017) skrev ett e-mejl till Matt Summers och David Wade på Utrikesdepartementet, två av sin styvfars närmsta medhjälpare:

"Apparently Devon and Hunter both joined the board of Burisma and a press release went out today,” wrote Heinz. “I cant speak why they decided to, but there was no investment by our firm in their company"

https://www.washingtonexaminer.com/politics/john-kerrys-son-cut-business-ties-with-hunter-biden-over-ukrainian-oil-deal

Chris och Hunter ägde och drev tillsammans ett 2,4 bilj dollar-företag och Devon Archer var tydligen "Managing Dirctor" på företaget, plus att han varit rumskamrat med Chris på College. Det är kopplingen mellan dom.

Men frågan är, varför kände Chris Heinz att han behövde "friskriva" sig (och företaget) från Hunters och Devons förehavanden i styrelsen på Burisma?

Varför reagerade ingen trots att detta mejl kommit upp? Om Chris Heinz uppfattade en intressekonflikt (gentemot sin styvfar i utrikesdepartementet), varför gjorde inte Obama-administrationen det vad gäller Joe Biden och hans son?

Det finns ju väldigt uppenbart en mycket STÖRRE intressekonflikt för Joe Bidens (vice president vid tillfället) med sonen i styrelsen för det Bolag som han själv skulle stötta att öka gasproduktionen (som dessutom är det företag där korruptionen var som värst)? Med bidrag från USA:s skattebetalare?

Det är helt enkelt för galet för att vara sant.

Här förklarar Lindsey Graham, att man just nu förbereder för att sätta igång utredningar och kalla just dom här vittnena, till att börja med (börjar vid 4,35).

https://www.youtube.com/watch?v=sbjF-6JU8wk
Senast redigerad av vinkelhak 2020-02-03 kl. 19:45.
Citera
2020-02-03, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sir Dwain
Stred prognosen mot opinionsundersökningar?

Det är märkligt i så fall, förstås, det kan jag hålla med om.

Det jag har reagerat på är hur många har verkat se det som att prognosen var fel eftersom den sa att HIllary hade 71.4% chans att vinna och ändå förlorade hon. Men det är att inte förstå sig på sannolikhet.

Nu när jag tittar på vad man sa i 2016 så noterar jag också att RCP dagarna innan valet förutspådde ett mycket jämnare resultat, den 3/11 sa man clinton +1.3%, vilket fivethirtyeight sa var 66.2% chans för henne att vinna.

Att Hillary skulle ha haft en 3.2% ledning på valdagen är förstås fel, men jag tycker inte det går att säga att uppskattningen på 71.4% chans att vinna var fel (eller för den delen, rätt).

Sen är det väl inte så konstigt om man förutspådde en vinst för henne, förtidsrösterna gav henne ett stort övertag, ta t ex Florida, där nästan 70% av rösterna var lagda i förtid och där hade Hillary en ledning på 4%, sen vann Trump med 13% övertag för rösterna som avlades under valdagen.

Trump var överhuvudtaget väldigt stark när det gällde de som bestämde sig sent, bland de som uppgav att de bestämde sig under den sista veckan så fick Trump 11% övertag i Michigan, 17% i Pennsylvania och 29% i Wisconsin. De som bestämde sig sent syntes förstås mindre i polls.

Trump kampanjens egna analys gav honom en 15% chans att vinna den 27/10, och bara 35% under valdagen (de räknade med att han skulle förlora Florida även i scenarion där han skulle vinna valet totalt), jag tror inte det handlar om önsketänkade där. (Eller? det finns ju de som säger att han aldrig ville vinna.)

och vad hände den sista veckan, vad gjorde Comey... hur många röster tror ni det påverkade?
Citera
2020-02-03, 19:59
Medlem
lapons avatar
Glöm inte att en domare i Högsta domstolen som Roberts ska vara oberoende, och hålla sig till rätten sådan den finns formulerad i lagen, och inte låta sig styras av ideologiska argument.
Men han kanske sitter i riksrätten mest symboliskt.
Men den symbolen är väl inte där för inte .. ?
Citera
2020-02-03, 20:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vinkelhak
Det finns inga som helst bevis, konkreta, på att Bolton verkligen har skrivit det som det ryktas om. En droppe sanning, sen kan man spä på och lägga till, och ändå få det att låta som att det var sant.

Och är DET i sånt fall en grund för att avsätta en president?

Så fånigt, lägg därtill att det inte finns något "case", bidragen stoppades aldrig, bidragen betalades ut som dom alltid gjorts tidigare och vid ungefär samma tidpunkt som tidigare år, Ukrainarna kände inte till något problem, inget hände, ingen konsekvens. Så EXAKT vad är det man ska få reda på DÅ genom att förhöra Bolton?

Det är ett privat SAMTAL mellan två parter, bara DOM vet vad som sagts. Advokaten (om han nu varit med) kommer ju aldrig att kallas, för vad är poängen för "konstitutionen" att reda ut vad som sagts mellan presidenten och Bolton när inget har hänt som har kopplingar till samtalet?

Sen tror jag inte Bolton kommer gå med på något förhör, han har nog aldrig tänkt göra det heller, för hans del är det bättre att ryktena får fortsätta florera, det är bra reklam för hans bok. Inför Senaten var det nog aldrig någon risk att han skulle bli kallad.

Neh, men om nån skickar ett utdrag från en bok till en tidning så tror jag den författaren reagerar om citat etc inte stämmer.... Författaren får ju skit för det sen, och hans försäljning dör väldans snabbt om den första läsaren/recencenten inser att det som står är nåt helt annat än vad som förs fram nu....

Ja, pengarna släpptes i samma veva som det blev känt att pengarna var stoppade.
Verkligen misstänksamt eller?

Ukraina är väldans beroende av USAs pengar - så vad tror du att de säljer ut Trump???

Och att Trump - som ALDRIG annars använder latin, ringer sondland och har sitt tal
"I want no quid pro quo", "I want nothing" ... Wow. Inte alls inplanerat?

Nej - inget av detta är självklara bevis, skumma sammanträffanden och....
Men när Bolton ändå säger att han vill vittna så måste man få gissa vad han skulle säga....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in