Citat:
Tycker att det fungerar alldeles fin-fint. Ekonomin blomstrar, arbetslösheten rekordlåg, Rysslandsutredning och Impeachment havererade. Inga krig startade. Alla liberala snöflingor i djup TDS.
Oj, glömde jag tala om att han blev vald till USA:s president 2016 och har stora chanser att bli det igen i år.
Oj, glömde jag tala om att han blev vald till USA:s president 2016 och har stora chanser att bli det igen i år.

Gäääsp...Och hur går det med hans mur mot Mexico? Hur många kilometer ny mur har han lyckats bygga hittills? (det senaste jag hörde var att en del *gamla stängsel* hade blåsts över av en sandstorm ute i öknen). Och förresten, har Mexico lovat att betala notan för bygget ännu?

Underskottet galopperar trots att det råder högkonjunktur (delvis en konjunktur på varmluft, för all del) och trots att Donnie undvikit att initera nya krig.
Utrikespolitiskt är Trump ett fiasko, oavsett sina illusioner:
-Lurad och utspelad av Kim Jong-un, som Trump först hotade och sedan smekte - ingetdera har fått Kim att verkligen avrusta sin nukleära kapacitet.
-Trumps nya "fredsplan" för Israel/Palestina är dödfödd och i princip ett beställningsjobb till hans kompis Netanyahu
- NATOs anseende och sammanhållning sjunker brant och Trump gör sig till ovän med mängder av NATO-ledare.
- Varje gång han har mött Putin har han framstått som svagare än denne. Efter toppmötet i Helsingfors 2018 ropade många av hans tidigare fans på hemmaplan att Trump hade uppträtt undergivet och många kallade hon rent av förrädare.
- Efter att kurderna gått i spetsen för att kämpa ned ISIS svek Trump dem grovt och tappade samtidigt greppet om Syrien. Naturligtvis ställer sig alla som är eller vill vara allierade med USA nu frågan: kan man lita på USA:s stöd i en krigssituation? an man lita på att de inte bara lämnar en i sticket?
USAs och presidentämbetets anseende ute i världen sjunker som en sten, och det kommer att ta årtionden att reparera skadorna.
-Trump rev upp Iranavatalet men är inte i närheten av att knäcka Iran eller få fram ett nytt avtal.