2020-02-02, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Det borde bli nya hearings, då detta inte känns i närheten klart än.
Men tiden får utvisa vad som sker.

Men en del har nog svårt se en kung i vita huset, speciellt när man inte vill han någon där, sade FRAMERS.
Men blir det en impeachment till?
Vem vet, detta var en parodi utan vittnen, fakta, och bevisning.

Detta var en parodi som TROTS vittnen, UTAN grund, fakta och bevisning, som med INGENTING försökte avsätta en vald president pga rykten och hörsägen. Ett mycket korrupt fulspel som nu kommer uppdagas. Var så säker. Både Bidens affärer, Schiff och visselblåsaren kommer att hamna under utredning framöver.

Det var det Trump sa i höstas när denna häxjakt började, det kommer att komma fram så mycket skit när detta fulspel är över så kommer skaka om folks förtroende för etablissemanget för lång tid framöver

Och NU har republikanerna och Senaten fått tillräckligt med grund och stöd för att ta detta vidare, MEN utanför en riksrätt mot presidenten.
Citera
2020-02-02, 22:43
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vinkelhak
Detta var en parodi som TROTS vittnen, UTAN grund, fakta och bevisning, som med INGENTING försökte avsätta en vald president pga rykten och hörsägen. Ett mycket korrupt fulspel som nu kommer uppdagas. Var så säker. Både Bidens affärer, Schiff och visselblåsaren kommer att hamna under utredning framöver.

Det var det Trump sa i höstas när denna häxjakt började, det kommer att komma fram så mycket skit när detta fulspel är över så kommer skaka om folks förtroende för etablissemanget för lång tid framöver

Och NU har republikanerna och Senaten fått tillräckligt med grund och stöd för att ta detta vidare, MEN utanför en riksrätt mot presidenten.
Man röstade för inte tillåta vittnen.
Citera
2020-02-02, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Garre74

Burisma - ok, om åklagarna i Ukraina i maj 2019 sa att det inte fanns något som pekade på att Hunter begått brott i Ukraina. Hur ställer du det till det?
Faller Trumps "försvar" då - om inte - varför inte?

Maj 2019 är en intressant övergångsperiod.
Då var fortfarande den - med Biden allierade - korrupte Porosjenkos administration vid spakarna.
Zelensky tillträdde den 20 maj.
Att Hunter inte var formellt misstänkt då kan ha sina förklaringar, exempelvis Bidens nära relation till Porosjenko och andra inflytelserika intressenter i Burisma.

Hunter Biden var misstänkt för penningtvätt i februari 2016, och då låg det tidigare vilande fallet på den sedermera sparkade åklagaren Shokins bord.
Det var vid denna tid Joe Biden uttalade sitt hotfulla ultimatum.
”Om inte åklagaren är sparkad inom sex timmar får ni inte en miljard dollar”

Dokument och vittnesmål styrker att Hunter vid denna tid var misstänkt för penningtvätt, och att Shokin var den som granskade fallet.
Joe Biden gillade tydligen inte Shokin, och det var tydligen väldigt viktigt för honom att få bort honom på ögonblicket.
Det måste också Porosjenko ha tyckt, eftersom han för allt smör i Småland inte ville gå miste om en miljard dollar från USA.

Anledningen till att Joe skrävlade över detta var sannolikt att han ville ge en bild av att han ville ha bort Shokin på grund av att han var korrupt och inte av någon annan mer obskyr anledning.
Det kanske började det brännas under fötterna?

Jag har fortfarande inte fått någon trovärdig förklaring till att Shokin skulle vara korrupt.
Du vet säker vilka brott han var misstänk för?
Någon utredning eller direkt anklagelse mot honom tycks inte ha funnits, men det vet du säkert bättre än jag.

Sedan är det upp till var och en om man får ångest av detta och gräva ner huvudet i sanden, eller om man vill ta det mer kallt och fundera på om det faktiskt inte kunde ligga någon sanning bakom Trumps misstankar.
Men att förneka fysiska dokument och att tro allt som skrivs på Bloomberg.com och i Washington Post hjälper inte.
Även dom kan ha fel ”ibland”, har jag märkt.

Kritiskt tänkande och öppet sinne är annars nyckeln till sanningen.
Den riktiga sanningen, inte den som styrs av den egna politisk agendan.

Vi får helt enkelt vänta och se, men om något låter som en anka, går som en anka och ser ut som en anka så är det förmodligen en anka.
Senast redigerad av MacMackay 2020-02-02 kl. 23:44.
Citera
2020-02-03, 08:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KlausStein
Jag är - speciellt med bakgrund av allt tidigare skitsnack från din sida - smått fundersam, förstår du verkligen vad som står och vad du frågar efter? Jag kan svara på din fråga, men innan jag gör det, skulle du först kunna redogöra för vad som sagts av nämnda herrar med dina egna ord? Och hur detta relaterar till vår tidigare diskussion om nationens kontra presidentens intresse, som ju är vad vi de facto diskuterar? Alltså, med dina egna ord, inga citat du inte förstår.

Ja vi diskuterade nationens kontra presidentens intresse

Du skrev
" Vi är alltså inte i en diskussion om skuldfrågan, vi är i en diskussion om Trump öht står åtalad för något han kan fällas för."

som jag tolkade som att du först behövde reda ut om det ens var ett brott Trump gjort INNAN vi diskuterar skuldfrågan som är mer i relation till nationens intresse-frågeställningen.
Om du nu tycker jag drog den biten ett varv till (har tagit upp det tidigare i tråden)

Jag har inga problem att förstå engelskan, förstår vad gubben menar, vad andra kritiserar.
Huruvida det finns andra omständigheter som underförstått påverkar det jag skriver ovan så får du gärna hänvisa till det.
Citera
2020-02-03, 10:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MacMackay
...

Vi får helt enkelt vänta och se, men om något låter som en anka, går som en anka och ser ut som en anka så är det förmodligen en anka.

På riktigt, det är så sjukt kul att läsa detta sista stycke.

HUR kan man fundera i dessa banor men inte inte fundera på vad/hur Trump beteer sig?

Låter han som en lögnare, beter som en bedragare, ser ut som billig bilförsäljare -
så är det förmodligen så att Trump har mest gemensamt med en svulstigt ljugande bilförsäljare som bedrar sina kunder.

Fine, denna bilförsäljare kanske håller upp ekonomin på företaget, säljer bra - ett tag.
Sen inser folket i stan att det är trasiga bilar som säljs, justerade trippmätare osv.
På ett eller annat sätt. Förr eller senare. Kommer den fina bilden raseras för alla.

Trump är verkligen den "duktiga" säljaren...
Citera
2020-02-03, 11:55
Medlem
TrumpIsPresidents avatar
Citat:
På riktigt, det är så sjukt kul att läsa detta sista stycke.

HUR kan man fundera i dessa banor men inte inte fundera på vad/hur Trump beteer sig?

Låter han som en lögnare, beter som en bedragare, ser ut som billig bilförsäljare -
så är det förmodligen så att Trump har mest gemensamt med en svulstigt ljugande bilförsäljare som bedrar sina kunder.

Fine, denna bilförsäljare kanske håller upp ekonomin på företaget, säljer bra - ett tag.
Sen inser folket i stan att det är trasiga bilar som säljs, justerade trippmätare osv.
På ett eller annat sätt. Förr eller senare. Kommer den fina bilden raseras för alla.

Trump är verkligen den "duktiga" säljaren...
Du lider av TDS och ditt Trumphatande har blivit sjukligt, det är ett känt syndrom och du borde söka hjälp för detta

OnT: slutet gott, allting gott. Ännu en gång hade Trumphatarna fel och gjorde bort sig och nu när denna häxjakt är över kommer vanligt folk att vända sig emot dom radikala Demokraterna och Fake news media mer än förr. Kan ni inte sluta ha fel, Trumphatare?
Citera
2020-02-03, 12:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TrumpIsPresident
Du lider av TDS och ditt Trumphatande har blivit sjukligt, det är ett känt syndrom och du borde söka hjälp för detta

OnT: slutet gott, allting gott. Ännu en gång hade Trumphatarna fel och gjorde bort sig och nu när denna häxjakt är över kommer vanligt folk att vända sig emot dom radikala Demokraterna och Fake news media mer än förr. Kan ni inte sluta ha fel, Trumphatare?

haha, nej jag älskar gubbfn! Vem orkar hata?
Underhållning!

Men hur har jag fel? Han ljuger och gör allt för att behålla sin image, säljer in allt till max.
Bra saker, blir till de bästa någonsin. Onödigt ibland måste jag säga.

Istället för att bemöta min åsikt, så blir det TDS. Det är också kul.
Får ni slut på argument, då blir man istället kallad dum eller har TDS...

Övertyga mig istället - ljuger han eller inte?
Osv...
Citera
2020-02-03, 12:17
Medlem
Citat:

Oj, ska de vända sig mot Fox News?
Citera
2020-02-03, 12:27
Medlem
Vet inte om det kommit upp tidigare?

Men enligt utdrag från Boltons bok så var "Pat Cipollone" med på ett möte med Trump vilket alltså gör att denna advokat också är ett vittne till en avgörande händelse.

Det förekommer krönikor nu att Schiff borde begära mistrial eftersom advokaten borde avstått från att representera Trump.
Advokaten var alltså medveten om detta utdrag från Bolton.

Ja alla som älskar Trump - ni tror inte på Bolton. Han har nekat, end-of-story för er.

Vi andra normala människor. Verkar det troligt att dem. ens vill starta om?
Är det bara önskedrömmar för en del?

Iallafall - jag tycker det hela är fantastiskt, oavsett - HUR kan de liksom komplicera till saker så otroligt mycket! Trump & Co vill verkligen vara "kärringen-mot-strömmen" ... LOL
Citera
2020-02-03, 12:44
Medlem
TrumpIsPresidents avatar
Citat:
haha, nej jag älskar gubbfn! Vem orkar hata?
Underhållning!

Men hur har jag fel? Han ljuger och gör allt för att behålla sin image, säljer in allt till max.
Bra saker, blir till de bästa någonsin. Onödigt ibland måste jag säga.

Istället för att bemöta min åsikt, så blir det TDS. Det är också kul.
Får ni slut på argument, då blir man istället kallad dum eller har TDS...

Övertyga mig istället - ljuger han eller inte?
Osv...
Om du är för korkad för att förstå hur Trump alltid har arbetat, att promota och använda sig av termer som best ever etc Etc är ett knep ja, du vet att han är en framgångsrik miljadär va? Sedan förstår jag inte problemet med att använda dessa knep då det gynnar USA? Men en jantelag-svenne som dig blir triggad och avundsjuk om det ”går” bra för någon annan..
Citera
2020-02-03, 12:59
Medlem
whogivesafucks avatar
Citat:

Ta och förklara varför man inte skall utreda någon som misstänks ha brutit mot den demokratiska ordningen enligt konstitutionen?
Förklara också varför 100 medier av olika slag är väldigt klara över en sak och 1 (funkar bra med Fox News) håller på sitt. Då är alla andra fake och Fox den fina pålitliga kanalen.

Allt som Trump påstår sig försvara bryter han uppenbarligen mot gång efter annan.
Citera
2020-02-03, 13:03
Medlem
whogivesafucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vinkelhak

Vadå häxjakt. Vad är det för häxjakt som pågår?
Möjligtvis är det en häxjakt mot Biden för att få till en dimridå.

Och please. Det finns vittnen. Fast de är liksom inte välkomna. Är ju jävligt konstigt eftersom Trump är oskyldigt anklagad till allt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in