2020-01-26, 17:45
Medlem
Finisterres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Garre74
Undrar, vad är din uppfattning - om du skulle sätta en miljon kronor, och du måste välja:

1) Trump har ställt krav på utredning om Bidens, eller att det ska presenteras en utredning av Zelensky. Endera har trump själv sagt det, eller via ombud tex Rudy.

2) Trump har inte sagt mer än vi vet, Rudy har heller inte ställt något krav.

Men vi antar vi kommer få veta exakt sanningen inom kort.
Vilket alternativ skulle du satsa pengar på?

Jag skulle inte satsa pengar på statshemligheter.
Du verkar förutsätta att det är olagligt att utreda företaget Burisma i Ukraina då det kan störa Bidens kandidatur. Förklara det och förklara beviset/bevisen du tror på.
Senast redigerad av Finisterre 2020-01-26 kl. 17:49.
Citera
2020-01-26, 21:03
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Naranbaatarkhan
Du är antingen avlönad underrättelsepersonal, eller galen. Jag gissar på det första.

Så här är det.

Trump vann och blev president. Det är INTE impeachable.

Trump är en pajas. INTE heller det är impeachable.

Trump är en idiot. SE OVAN!

Vad fan håller demokraterna på med? Vill man avsiktligt framstå som idioter?

Världen är inte CNN. Är inte BBC. Den riktiga världen är stor. Framförallt är den på riktigt. Till skillnad från CNN och BBC.

Så jag undrar. Är du avlönad desinformatör? Eller bara sinnessjuk?
Kan du berätta på vad du svarade på, och som har med impeachment och göra???
Och det som sker i den?

För vi har nu fastställt att Lev Parnas var trumpen mycket välbekant med.
Och Lev Parnas advokat sade man lämnat över mer inspelningar på trumpen.
Citera
2020-01-26, 21:22
Medlem
trailblasers avatar
Citat:
Jaha, och VAD har ändrats med Trump då?

Läs på innan du uttalar dig.
Här är förändringarna under Trump:

https://www.promiseskept.com/
Citera
2020-01-26, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Naranbaatarkhan
Du är antingen avlönad underrättelsepersonal, eller galen. Jag gissar på det första.

Så här är det.

Trump vann och blev president. Det är INTE impeachable.

Trump är en pajas. INTE heller det är impeachable.

Trump är en idiot. SE OVAN!

Vad fan håller demokraterna på med? Vill man avsiktligt framstå som idioter?

Världen är inte CNN. Är inte BBC. Den riktiga världen är stor. Framförallt är den på riktigt. Till skillnad från CNN och BBC.

Så jag undrar. Är du avlönad desinformatör? Eller bara sinnessjuk?

Kul, någon som håller med om att Trump är en idiot.

Så varför skulle det då inte vara troligt att Trump pressade Zelensky om att ha en presskonferans om en Biden-utredning? Att Rudy var den som levererade detta krav...
Citera
2020-01-27, 00:16
Medlem
Scrip7s avatar
Jag tycker att det är intressant hur mycket Demokraterna klagar på att vittnen inte släpps fram, trots att man ännu inte har bestämt om det ska tillåtas vittnen eller inte. Samtidigt så har man den här saken att försvara från den hemliga utredningen i huset. https://www.washingtontimes.com/news/2020/jan/23/michael-atkinson-testimony-concealed-adam-schiff/

Man har alltså hemligstämplat ett vittnesmål, för att det ska tydligen vara en nackdel för Demokraternas mål och visselblåsarens trovärdighet enligt Republikaner som var med på mötet. Några dagar gammal artikel så kanske redan har diskuterats här. Men det är dock en väldigt tydlig sak att Demokraterna struntar i sanningen utan vill bara sätta dit Trump oavsett vad.
Citera
2020-01-27, 01:43
Medlem
MrBulldoggs avatar
Citat:
Kul, någon som håller med om att Trump är en idiot.

Så varför skulle det då inte vara troligt att Trump pressade Zelensky om att ha en presskonferans om en Biden-utredning? Att Rudy var den som levererade detta krav...

Se där, nu är vi tillbaka i den där typiska vänstermanövern igen. Du kan helt enkelt inte tänka dig att en person som anser att Trump är en idiot, inte också automatiskt anser att det är fritt fram att krysta fram en påse löjeväckande anklagelser och framhärda i att det måste vara så eftersom Trump är så usel.

För handen på hjärtar spelar det ju inte så mycket roll vad som händer i DC, eller hur? Det finns helt enkelt inget scenario där där du, Klyban, Zergrush, Lucas49 och de andra TDS:arna tar del av den senaste utvecklingen och helt sonika slår fast att: "Huh, se på fan - det var nog inget med det där impeachment-tramset i alla fall."

Eller? Om Adam Schiff så ställer sig i talarstolen och frankt bekänner att han hittade på rubbet, medger du/ni att ni haft fel hela vägen?

Och ja, det funkar åt båda hållen; om Trump erkänner sig skyldig blir jag mycket förvånad och framför allt besviken, men är det så det är så kan man ju liksom inte tjafsa mer. Tycker jag. Men frågan är om du/ni håller med?
Citera
2020-01-27, 01:48
Medlem
Är folk dumma i huvudet? (Svar ja).

Om Trump eller vilken president som helst har medarbetare som motarbetar honom eller t.o.m vill sätta dit honom ska de bort. Fullkomligt normalt och tillåtet.

Man vill göra smyginspelningen till bevis. Det enda det bevisar är att Trump säger upp folk som inte är lojala mot presidenten. Det berättigar ingen riksrätt.

Demokraterna kommer förlora "Big time" på detta. Trump kommer ta även nästa val. Trumphatarna kommer gråta. Jag kommer njuta när de gråter.
Citera
2020-01-27, 02:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av batteridrift
Är folk dumma i huvudet? (Svar ja).

Om Trump eller vilken president som helst har medarbetare som motarbetar honom eller t.o.m vill sätta dit honom ska de bort. Fullkomligt normalt och tillåtet.

Man vill göra smyginspelningen till bevis. Det enda det bevisar är att Trump säger upp folk som inte är lojala mot presidenten. Det berättigar ingen riksrätt.

Demokraterna kommer förlora "Big time" på detta. Trump kommer ta även nästa val. Trumphatarna kommer gråta. Jag kommer njuta när de gråter.
Ja, om han känner honom eller inte är väl inte den viktigaste frågan här. Alldeles uppenbart att han varit med på middagen, och möjligen att han träffat honom även i andra sammanhang, men att mr Fishy haft en sekundär betydelse.
En kille som går runt och smygfilmar har ju inte rent mjöl i påsen, och bilderna skvallrar också om att han är ute efter att påvisa att han varit mer central än han var.
En groupie helt enkelt.
Att samla komprometterande material i smyg för tankarna till en infiltratör.
På någons uppdrag, eller för egen framtida vinning?

Hursomhelst.
En fråga som faktiskt är värd att fundera på är att ambassadör Yovanovitch, enl Parnas gå runt i främmande land och snacka vitt och brett om att impeacha presidenten.
Hur visste hon att det skulle komma?
Är det sant?
Den informationen verkar man inte bry sig om inom MSM.

Är det i så fall ett lämpligt beteende av en ambassadör som framställde sig som opolitisk i förhöret i representanthuset?

Troligtvis kommer Rudy att fylla den kunskapsluckan så småningom.
Citera
2020-01-27, 02:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrBulldogg
Se där, nu är vi tillbaka i den där typiska vänstermanövern igen. Du kan helt enkelt inte tänka dig att en person som anser att Trump är en idiot, inte också automatiskt anser att det är fritt fram att krysta fram en påse löjeväckande anklagelser och framhärda i att det måste vara så eftersom Trump är så usel.

För handen på hjärtar spelar det ju inte så mycket roll vad som händer i DC, eller hur? Det finns helt enkelt inget scenario där där du, Klyban, Zergrush, Lucas49 och de andra TDS:arna tar del av den senaste utvecklingen och helt sonika slår fast att: "Huh, se på fan - det var nog inget med det där impeachment-tramset i alla fall."

Eller? Om Adam Schiff så ställer sig i talarstolen och frankt bekänner att han hittade på rubbet, medger du/ni att ni haft fel hela vägen?

Och ja, det funkar åt båda hållen; om Trump erkänner sig skyldig blir jag mycket förvånad och framför allt besviken, men är det så det är så kan man ju liksom inte tjafsa mer. Tycker jag. Men frågan är om du/ni håller med?

Varför måste jag vara vänster?

Liksom, steget för mig att acceptera att det inte var nåt, typ om Schiff erkänner, är ingenting. Jag VILL i nån mening att Trump ska vara kvar!
Han är kul, det är en show - och det är helknäppt att en sådan karaktär har den makten.
Dagens morgonkaffe och Trumps twitter. Det är grejer det!

(visst tycker jag det är sjukt att jag ser på USA högsta ämbete som underhållning, men men... fyra år till av denna historiska tid klarar jag)

Men liksom, Trump-lovers, det är sällan man ser nån vara klarsynt och ärlig.
"Jo Trump, är en idiot, han ljuger men jag gillar ekonomin"
De gör allt för undvika en konfrontation med ett så enkelt faktum som att Trump ljuger.
Allt från det är planerat, det är överdrivet, det CNN som ljuger till...

HUR kommer de att klara av om Trump erkänner och avgår? Kommer de kunna på sina grannar och erkänna, ja - han ljög om allt.
Citera
2020-01-27, 02:54
Medlem
MrBulldoggs avatar
Citat:
HUR kommer de att klara av om Trump erkänner och avgår? Kommer de kunna på sina grannar och erkänna, ja - han ljög om allt.

Japp. Enkelt svar som sådant.
Citera
2020-01-27, 02:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MacMackay
Ja, om han känner honom eller inte är väl inte den viktigaste frågan här. Alldeles uppenbart att han varit med på middagen, och möjligen att han träffat honom även i andra sammanhang, men att mr Fishy haft en sekundär betydelse.
En kille som går runt och smygfilmar har ju inte rent mjöl i påsen, och bilderna skvallrar också om att han är ute efter att påvisa att han varit mer central än han var.
En groupie helt enkelt.
Att samla komprometterande material i smyg för tankarna till en infiltratör.
På någons uppdrag, eller för egen framtida vinning?

Hursomhelst.
En fråga som faktiskt är värd att fundera på är att ambassadör Yovanovitch, enl Parnas gå runt i främmande land och snacka vitt och brett om att impeacha presidenten.
Hur visste hon att det skulle komma?
Är det sant?
Den informationen verkar man inte bry sig om inom MSM.

Är det i så fall ett lämpligt beteende av en ambassadör som framställde sig som opolitisk i förhöret i representanthuset?

Troligtvis kommer Rudy att fylla den kunskapsluckan så småningom.

Skulle jag vara partner med Trump skulle jag filma allt, han verkar vara en som vänder på en femöring...Bryter avtal lite hej-hå. Trump minns inte vad han sagt eller skrivit...

Så jag ser inte överhuvudtaget problemet, alls, med inspelningar.
Det är ju MED inspelningen vi kan veta exakt vad som sas.

Hade Lev Parnas varit mer trovärdig om han sagt att Trump sa att han ville bli av med ambassadören när de pratade på en middag de var på tillsammans? Att det mindes han till 100%. Mer trovärdigt?

Och som vanligt - att Trump har ljugit om att han visst träffat, pratat och definitivt borde ha nåt minne av Lev Parnas det sopas under mattan. Trump är trovärdig - vad som än händer...
Citera
2020-01-27, 02:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrBulldogg
Japp. Enkelt svar som sådant.

hehe, ja du gav ju iofs redan svaret i din inledning...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in