2020-02-02, 23:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
Du dem kommer vara inomhus utan kontakt med folk mer än via telefon, dem vet vilken smitta detta är och vilka risker som medförs så JA dem kommer hålla sig inne!
De kan sitta vid datan och kolla youtube.
Citera
2020-02-02, 23:47
Medlem
Mrjobis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hagelskur
Javisst, som säkerligen kommer ge en massa biverkningar

japp och de som gjort det bryr sig inte ett dugg om du får dem för de har just dragit in miljader på ett vaccin som fått folk att få panik.
Citera
2020-02-02, 23:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kansascityshuffle

Det är helt otroligt att man måste repetera sig. Dödsrapporteringarna började rulla in i slutet av januari. Första fallet rapporterades 8 december. Det är konstaterat att nCoV har längre inkubationstid jämfört med andra virus så när symptomen har tillträdit i medvetandet så är det sannolikt att man blev smittad flera dagar tidigare.

Vad är det som är så jävla svårt att förstå? Ni vet att det inte kan vara allvarligt för att ni aldrig har upplevt misär, eller låter ni bara andra tänka åt er för att ni hellre dör än att tänka själva? Ingen här kan veta hur allvarligt det är tills vi ligger på mars månad och visar det sig vara farligt så har väldigt många människor blivit smittade under tiden.

Det har ingenting med en domedagsprofetia att göra.
Det kan finnas ett hot, vad kan det innebära, vad borde vi göra?
Tänker journalister på samhället eller jobbar de för sin överlevnad? De är vanliga människor.
Länder världen runt stänger gränser och förbjuder inträde, Sveriges sticker ut genom att vicka på axlarna och säga ”Det är lugnt.” Den smittade kvinnan mår bra, men hon kommer hållas isolerad i några veckor och vi sanerade hennes hem. Horungar.
Jag håller med om att det är otroligt tröttsamt att bli påhoppad bara för att vi vill diskutera en internationell händelse av betydande karaktär ifred. Jag tror att de i tråden som ber oss att "hålla käften", flytta till konspirationsforumet m.m. egentligen känner sig osäkra kring situationen och därför blir ännu mer osäkra när de ser att det finns människor som tar den på allvar. Jag kan inte förklara det på annat sätt i alla fall. På reddit finns det liknande användare som störs väldigt mycket av att coronaviruset diskuteras.

Sedan är det såklart tråkigt med ryktesspridning och konspirationsteorier som också stör en sansad diskussion.
Citera
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grollaren
Man behöver inte vara superlistig för att räkna ut varför de tog bort den.
Men det gick så himla fort att jag inte hann se den.
Jag har letat satellitbilder idag över Wuhan, men gått bet.
Jag har också frågat varför folk är otrevliga. Men det är en hel hög med nyreggade konton som har suttit i denna tråd och gastat ett par dagar nu. Enda uppdraget är att förnedra folk som försöker diskutera. Varför vet jag ej.
Okej, Grollaren. Då kanske jag tolkade dig fel.
Vad tror du är anledningen till att de tog bort artikeln och bilder?

Vad tror du anledningen är att twitteradmins dammsugit twitter på screenshots av artikeln?

Jag tror det är för att de satte ihop två och två och ansåg att artikeln kunde uppfattas som okänslig, när de insåg stundens allvar. Det är vad jag tror.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Notime2besad
Svenskarna som evakuerats från Kina har nu landat på Arlanda.

De ska undersökas på Arlanda innan de körs hem för ”frivillig hemkarantän”.

– Det blir ingen isolering eller sjukvårdstransport, säger Anders Tegnell på Folkhälsomyndigheten.
Och dessa personer satt på samma plan som misstänkta fallen i Tyskland? Fy fan om det stämmer.
Citera
2020-02-02, 23:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Copernicus
Israel är en av få platser just nu där man kan känna sig säker. Är det en nation som kommer att överleva längst så är det just Israel.
ja det är konstigt! Det luktar judiskt virus spridning - de jobbade redan för många år sedan på en virus som skulle döda araber men det gick inte så bra ty araber är också semiter!
Citera
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hexen666
För er som har haft lunginflammation, hur var det? Är det något som man kan ta sig igenom själv hemma om man är normalfrisk i övrigt?

Har haft som barn, gjorde jäkligt ont att andas in, men jag blev frisk, ingen sjukhusvård.

Lunginflammation är bevisligen inte det samma som döden.
Citera
Medlem
Mrjobis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henriko
Detta var ett intressant påstående, rent logiskt.

Är de bara helt knäpptysta? Eller säger de att de fått order om att inte säga vissa saker? Eller är det bara du som antar att de har munkavel eftersom de inte säger det du anser är sanningen? (En sanning du vet, fast experterna inte säger den.)

Du får helt enkelt vänta och se vad som är sant eller inte eller hur? Vi har alla vår egen uppfattning om sanningar eller hur?

En av forskarna fick frågan om sånt här beteende hänt förut att de stängt av städer så svarade han att det inte alls är ovanligt att detta sker i Kina. Om du ser en asiat på stan, vad är det första du tänker på när du ser den personen?
Citera
2020-02-02, 23:50
Medlem
Lugnochros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grollaren
Missade du hela uppdateringen?
Det var värst.
Den kom medan jag satt och skrev.
Citera
Medlem
Ogunquits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Så Israel vill få fram ett vaccin före alla andra så att Benjamin Netanyahu ska kunna skryta om hur överlägsna israelerna är. Det känns våldsamt ointressant.

Personligen tycker jag det känns betryggande.
Dessutom har de också hemkaratän som Sverige.
Citera
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Copernicus
Israel är en av få platser just nu där man kan känna sig säker. Är det en nation som kommer att överleva längst så är det just Israel.

Då kan du ju åka dit i så fall. Och sen när viruset nått Israel, vilket det kommer att göra, så kan du gräva en grop och hoppa ner i den.
Citera
2020-02-02, 23:51
Medlem
Han har faktiskt visat sig på sin facebook där han skriver om viruset
Citat:
Ursprungligen postat av lone star
Och vår kära svetsar Steffe är osynlig. Vore tufft om knugen uttalade sig och krävde att Löfve’n tog kommando. Patetiskt.
Å andra sidan krymper S dag för dag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in