2020-02-02, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flashshit
Det var precis det jag menade!
Sorry om jag verkade näsvis, det var inte min avsikt.
Men jag tycker att det är viktigt att vi försöker hålla rätt terminologi, annars kommer det bara att uppstå en massa massuppfittningar..
Antivirala medel finns det flera av och forskningen på den fronten bedrivs generellt ganska intensivt, även om det i dagsläget inte finns något som biter på just detta viruset.

I Thailand har ju just Tamiflu och hiv-mediciner haft bra effekt på en 71-årig kvinna.
Citera
2020-02-02, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sharm0ta
Varför?
Kan va smittade inkubationstid är 14 dgr. Men om de nu varit i karantän i wuhan så är det safe. Hela staden där är i karantän
Senast redigerad av KanghastanArticuno 2020-02-02 kl. 21:34.
Citera
2020-02-02, 21:28
Medlem
Notime2besads avatar
20-tal personer på planet från Wuhan uppvisar ”misstänkta symptom”
250 fransmän och ytterligare ett 100-tal andra EU-medborgare evakuerades från kinesiska Wuhan. Planet landade i Frankrike under söndagseftermiddagen.

Nu uppger Frankrikes hälsominister Agnés Buzyn att 20 av passagerna har uppvisat misstänkta symptom på att vara drabbade av coronoviruset.

De 20 passagerarna som det handlar om har inte fått lämna den franska flygplatsen i avvaktan på provresultatet, uppger France Info.
Citera
2020-02-02, 21:28
Medlem
booreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashshit
Ja, jag vet inte...

Ja, jag har inte sett nå bilder på de drabbade heller, men ett tyskt företag i tyskland. https://www.elektroniknet.de/international/webasto-informs-about-employees-infected-173047.html
Citera
2020-02-02, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fiskoega
Varför? Du tror inte man vidtar alla möjliga säkerhetsåtgärder?

Har du några belägg för din teori? Länka gärna i så fall.
I min värld kommer dessa personer testas noga och inte utgöra någon risk.

Vi har ju folk som anländer från Kina varje dag, inga kontroller eller uppföljning görs på dem.
Citera
2020-02-02, 21:30
Medlem
Harald.Guldhatts avatar
Borde bli viss dissonans i folks tankar när de ser vilka massiva åtgärder som sker i Kina, och i svensk TV står experterna och säger att vi nog inte ska vara så oroliga (men till sommaren är toppen här, säger de också). Den som lever får se.
Citera
Medlem
Tror ej så många kineser åker hit. Vad ska de hit och göra?
Citera
Medlem
Notime2besads avatar
Svenskarna som evakuerats från Kina har nu landat på Arlanda.

De ska undersökas på Arlanda innan de körs hem för ”frivillig hemkarantän”.

– Det blir ingen isolering eller sjukvårdstransport, säger Anders Tegnell på Folkhälsomyndigheten.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Notime2besad
250 fransmän och ytterligare ett 100-tal andra EU-medborgare evakuerades från kinesiska Wuhan. Planet landade i Frankrike under söndagseftermiddagen.

Nu uppger Frankrikes hälsominister Agnés Buzyn att 20 av passagerna har uppvisat misstänkta symptom på att vara drabbade av coronoviruset.

De 20 passagerarna som det handlar om har inte fått lämna den franska flygplatsen i avvaktan på provresultatet, uppger France Info.

Bra av Frankrike.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KanghastanArticuno
Kan va smittade inkubationstid är 14 dgr. Men om de nu varit i karantän i wuhan så är det saft. Hela staden där är i karantän

Vad får dig att tro att man släpper ut personerna vind för våg utan att först testa dem?
Citera
2020-02-02, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Notime2besad

Svenskar bland dem. Skicka alla smittade till en öde ö
Citera
2020-02-02, 21:32
Medlem
KaktusFlaktuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pjabas
Ja bara det faktumet att det finns olika åsikter i frågan borde göra att Folkhälsomyndigheten tar det säkra före det osäkra.

Om deras chansning här orsakar smittspridning, finns det möjlighet för polisanmälan som leder till åtal för ansvariga?

Rimligtvis ja. Så nej.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in