2020-02-02, 23:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hew18
Så varför ser vi inte det utanför kina då?`
Det tar tid, helt enkelt.

Om du vill sia om framtiden får du börja med att titta bakåt. Studera tabeller över spridningen för andra sjukdomar som mynnat ut i pandemier.
Citera
Medlem
Mrjobis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RealRoastBeef
Vad är det för vaccin som går igenom på två månader? Det krävs en del steg för att vaccin skall bli godkända. Är det någon av dina hemliga forskarkontakter du hört något från? Vore intressant om du kunde utveckla påståendet i så fall.

Jag sa att det kommer dyka upp ett vaccin på marknaden om två månader. Det är min hypotes
Vet du inte vad hypotes är så skriv in google och sök på ordet!
Citera
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Turistparadiset
Vad hade ni gjort om ni hade blivit satta i hemkarantän? Hem till min familj är det sista stället jag hade åkt till i alla fall.

Erbjuds de återvändande åtminstone något ordnat alternativ? Eller ska de checka in på vanliga hotell med andra gäster?

Jag fattar inte. Alla lär ju inte bo i ensamhushåll.
Inte jag heller. I lägenhetshus delar man i viss mån på luften.
Vad som gör mig än mer orolig är diskussionen om man måste isolera de smittades avföring, etc för att se till att grundvatten inte smittas. Utan vatten är vi sålda. Det är en diskussion, en tes, som tagits upp, men den är inte bekräftad på något sätt - än.

Jag tror det kommer bli en enorm samhällelig omställning ifall vi verkligen måste leva med detta i två år.
Jag tror det kommer bli mindre barngrupper hos typ dagmamma istället för föris.
Och hemmaskolning/tutor istället för 25-30 elever i en klass.

OBS IFALL. OBS inget bekräftat. Bara diskussioner och hypoteser än så länge.
Senast redigerad av LuluBrooksie 2020-02-02 kl. 23:43.
Citera
2020-02-02, 23:41
Medlem
Grollarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lugnochro
Jo i Kina. 200 fall för 12 dagar sedan. 14637 fall i skrivande stund. I början på Januari var det ett tiotal.

Missade du hela uppdateringen?
Det var värst.
Citera
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ogunquit
https://www.jpost.com/HEALTH-SCIENCE/Netanyahu-No-room-for-bureaucracy-when-it-comes-to-treating-coronavirus-616229

Israel ska bygga en vaccinfabrik. De är ett handlingskraftigt folk och jag tror 20% av alla nobelpristagare är judar. Dessutom nära allierade till USA som hade bästa test-kittet enligt den AP-länk jag postade tidigare.

Men experterna i Agenda trodde det kunde ta 5 år av få fram ett vaccin. En av dom arbetade med WHO.

Är det inte lite tidigt att bygga en fabrik.om det tar 5 år?

Så Israel vill få fram ett vaccin före alla andra så att Benjamin Netanyahu ska kunna skryta om hur överlägsna israelerna är. Det känns våldsamt ointressant.
Citera
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hexen666
För er som har haft lunginflammation, hur var det? Är det något som man kan ta sig igenom själv hemma om man är normalfrisk i övrigt?
Vanlig lunginflammation kräver medicin annars så kan det gå snett rejält!
Citera
Medlem
halgurds avatar
Hjälper munskydd eller varför har alla det?
Citera
2020-02-02, 23:42
Medlem
kansascityshuffles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hew18
Så varför ser vi inte det utanför kina då?`

Sedan visade dagens siffror på en minskning i både procent och sett till antalet insjuknade ifrån kina.
Citat:
Ursprungligen postat av belf

Om nu era konspirationsteorier skulle stämma, så gör det bara ännu lustigare att vi inte har sett en större spridning utanför kina. Spridningen utanför kina, har varit väldigt låg.

Det är helt otroligt att man måste repetera sig. Dödsrapporteringarna började rulla in i slutet av januari. Första fallet rapporterades 8 december. Det är konstaterat att nCoV har längre inkubationstid jämfört med andra virus så när symptomen har tillträdit i medvetandet så är det sannolikt att man blev smittad flera dagar tidigare.

Vad är det som är så jävla svårt att förstå? Ni vet att det inte kan vara allvarligt för att ni aldrig har upplevt misär, eller låter ni bara andra tänka åt er för att ni hellre dör än att tänka själva? Ingen här kan veta hur allvarligt det är tills vi ligger på mars månad och visar det sig vara farligt så har väldigt många människor blivit smittade under tiden.

Det har ingenting med en domedagsprofetior eller konspirationer att göra.
Det kan finnas ett hot, vad kan det innebära, vad borde vi göra?
Tänker journalister på samhället eller jobbar de för sin överlevnad? De är vanliga människor.
Länder världen runt stänger gränser och förbjuder inträde, Sveriges sticker ut genom att vicka på axlarna och säga ”Det är lugnt.” Den smittade kvinnan mår bra, men hon kommer hållas isolerad i några veckor och vi sanerade hennes hem. Horungar.
Senast redigerad av kansascityshuffle 2020-02-02 kl. 23:47.
Citera
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grollaren
Har bilden med askhögarna utanför krematoriet kommit tillbaka ännu?
Det får du fråga cbc.ca om som publicerade den först och sen drog tillbaka den.
Det kan finnas en miljard anledningar till varför de tog bort den. Inget jag kan svara på. Har dock läst den, och det är Canadas motsvarighet till CNN så ingen liten skitblaska.

Varför är folk så otrevliga?? Vad får ni ut av det?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
Får maten hemlevererad finns företag som gör det numera!
Numera så har lägenheterna även studentboenden både eget köt och annat....
Om dem måste så nog håller dem sig hemma sluta svamla nu, Berörda landsting kommer ha kontakt via telefonen med dessa!
Så du tror på fullt allvar att alla kommer hålla sig hemma i 14 dagar? Och inte ha fysisk/nära kontakt med någon, som i sin tur kommer ut...
Citera
2020-02-02, 23:43
Medlem
kansascityshuffles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av halgurd
Hjälper munskydd eller varför har alla det?

Om du är smittad och hostade i en folkmassa så skulle munskydd vara effektivt.
Citera
2020-02-02, 23:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mrjobi
Som sagt, jag tror inte direkt mycket på hela historian om super viruset. Om två månader kommer ett vaccin som hela världen kommer köpa. Vilka har då helt plötsligt gjort en miljard vinst på ett virus som inte haft större spridning i länderna utanför kina.
Javisst, som säkerligen kommer ge en massa biverkningar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in