2020-02-02, 23:44
Medlem
Mrjobis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Inte jag heller. I lägenhetshus delar man i viss mån på luften.
Vad som gör mig än mer orolig är diskussionen om man måste isolera de smittades avföring, etc för att se till att grundvatten inte smittas. Utan vatten är vi sålda. Det är en diskussion, en tes, som tagits upp, men den är inte bekräftad på något sätt - än.

Jag tror det kommer bli en enorm samhällelig omställning ifall vi verkligen måste leva med detta i två år.
Jag tror det kommer bli mindre barngrupper hos typ dagmamma istället för föris.
Och hemmaskolning/tutor istället för 25-30 elever i en klass.

OBS IFALL. OBS inget bekräftat. Bara spekulationer än så länge.

Det hade varit en väldigt bra sak om det hände då det är koas i skolorna med överfyllda klassrum. Även mindre barngrupper. Så kanske de flesta pedagogerna slipper slita ihjäl sig när föräldrar pissa på lära sina ungar hur man fan beter sig..
Citera
2020-02-02, 23:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KanghastanArticuno
Tror ej det smittar om man sitter bredvid en smittas som ej nyser
Nej hudkontakt smittar nog inte, egentligen. Det här viruset smittar genom aerosoler.

Däremot är det dumt att vara allt för nära personer som kan vara smittade eftersom de kan nyss och då ä risken stor att man smittas ganom aerosolerna som uppstår vid nysningen.
Citera
2020-02-02, 23:45
Medlem
Lugnochros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hew18
Så varför ser vi inte det utanför kina då?`

Sedan visade dagens siffror på en minskning i både procent och sett till antalet insjuknade ifrån kina.
Det började i Kina i början på december och kulminerade inte förrän runt 20 Januari.
Nu har dagens siffror kommit som visar 16763st vilket är en ökning på ca 1,3. Jämfört med gårdagens 14637.

https://www.worldometers.info/coronavirus/coronavirus-death-rate/
Citera
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
10 procent kommer få lunginflammation o behov av vård. Lycka till att kunna vårda så många!
10 procent av 10 miljoner är 1 miljon vårdplatser, akutvård.
Hur många platser finns det i hela Sverige?
Citera
Medlem
Grollarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Det får du fråga cbc.ca om som publicerade den först och sen drog tillbaka den.
Det kan finnas en miljard anledningar till varför de tog bort den. Inget jag kan svara på. Har dock läst den, och det är Canadas motsvarighet till CNN så ingen liten skitblaska.

Varför är folk så otrevliga?? Vad får ni ut av det?

Man behöver inte vara superlistig för att räkna ut varför de tog bort den.
Men det gick så himla fort att jag inte hann se den.
Jag har letat satellitbilder idag över Wuhan, men gått bet.
Jag har också frågat varför folk är otrevliga. Men det är en hel hög med nyreggade konton som har suttit i denna tråd och gastat ett par dagar nu. Enda uppdraget är att förnedra folk som försöker diskutera. Varför vet jag ej.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av halgurd
Hjälper munskydd eller varför har alla det?
Inte här
Citera
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av starshipp
Så du tror på fullt allvar att alla kommer hålla sig hemma i 14 dagar? Och inte ha fysisk/nära kontakt med någon, som i sin tur kommer ut...
Du dem kommer vara inomhus utan kontakt med folk mer än via telefon, dem vet vilken smitta detta är och vilka risker som medförs så JA dem kommer hålla sig inne!
Citera
Medlem
Israel är en av få platser just nu där man kan känna sig säker. Är det en nation som kommer att överleva längst så är det just Israel.
Citera
2020-02-02, 23:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av halgurd
Hjälper munskydd eller varför har alla det?
För att
Citera
2020-02-02, 23:46
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Jag har bara läst att det är Sverige som skiter i karantän. Finns det fler länder som struntar i karantän?

Ja tyvärr så är Danmark lika hopplösa, ingen karantän als !!!
OCH!... här i Danmark kollar man heller inte ens de vanliga flyg som dagligen kommer in från Kina,
INGEN KOLL ALLS PÅ DOM, det kommer at gå åt helvete och då är det för sent
Citera
2020-02-02, 23:47
Medlem
henrikos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mrjobi
Som sagt, jag har lyssnat på en hel del forskare som inte vågar uttala sig i media för att de blir nedtrycka av de stora läkemedelsföretagen

Detta var ett intressant påstående, rent logiskt.

Är de bara helt knäpptysta? Eller säger de att de fått order om att inte säga vissa saker? Eller är det bara du som antar att de har munkavel eftersom de inte säger det du anser är sanningen? (En sanning du vet, fast experterna inte säger den.)
Citera
2020-02-02, 23:47
Medlem
Hexen666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
Vanlig lunginflammation kräver medicin annars så kan det gå snett rejält!
Du menar antibiotika? I det här fallet är det ju virus och då biter inte antibiotika vad jag har förstått det som. Behöver verkligen alla som har lunginflammation vård?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in