Citat:
Ursprungligen postat av
Ki
Du är inne på att sex ska ske med samtycke. Vilket ju är självklart. De är jag verkligen med på. Sen säger du att intresset ska va lika stort från båda hållen. Så lång är jag med i vad du säger.
Men du verkar också anta/anse att de aldrig är ett ömsesidigt intresse eller sker under samtycke om samlaget är ett sexköp?
Men de kan ju hända att en kvinna faktiskt inte bara vill ha sex mot pengar utan att skälva sexet känns bra. Dvs att de verkligen är ett samtycke. Hon kanske kan välja klienter hon är hyfsat attraherad av vilket eventuellt gör att sexet motsvarar ett Tinder ragg pluss att hon få pengar för de.
När man lyssnar på en del prostituerade så är de ungefär så dom beskriver de. Tillexempel kvinnan i poden jag nämnde. Alla kvinnor kanske inte så lättvindigt säljer sej skälva. Men del kanske är helt ok med de. Vad är då problemet med ett sådant utbyte mellan två vuxna människor?
Sen finns de ju naturligvis fall där kvinnan inte gillar samlaget men tycker att pengarna uppväger. Man diskutera om inte även ett sådant utbyte är acceptabelt. Och inte bör förhindras genom den lagstiftningen som nu gör männen till kriminella. Som sagt är de två vuxna människor som man kan tycka borde får göra vad dom vill.
Fel, jag har aldrig antagit att absolut ingen sexsäljare kan gilla sitt jobb och tom känna sexuell njutning av det. Men, där finns onekligen väldigt goda källor och bevisning för att motsatsen existerar eller hur?
Div. organisationer som arbetar med sexuella trafficking ex. har sina siffror, div. studier, intervjuer, individuella berättelser från prostituerade samt statistik över våldsutsatthet talar också sitt tydliga språk.
Så? Vad med den delen av prostitutionen?
Eller menar du vi bara ska låtsas som den inte finns och trala-la-la-la...låtsas som där bara finns frivilliga, fullt njutande sexsäljare i världen?
Sen verkar du forstatt inte fatta, sexköpslagen gäller inte ens sexsäljarna, den gäller sexköparna, det är DEN sidans förklaringar för sitt beteende som ska belysas och försvaras.
Och min fråga/ frågor till dig kvarstår.....VARFÖR ska det anses som OK, ha sex med någon som man har extremt starka skäl misstänka inte vill pga sexuella skäl?
Vi har ju gjort detta beteende förbjudet överallt annars....du får inte knulla med någon som är medvetslös, så full så den itne kan svara för sig, du får inte med våld tvinga någon, eller hota någon ha sex med dig mot sin vilja....varför tycker du då att man ska rätt köpa någon?
Dessutom i ett samhälle där fullt gratis och frivilligt sex är en rättighet för alla att ha, även kivnnor, så att där faktiskt inte finns en ursäkt ens.
För "problemet" här är ju att en sexköpare faktiskt inte har en susning till chans veta med säkerhet att den han köper säljer fullt frivilligt, hör liksom till hela "handeln" och just därför är sexköp förbjudet.