2020-02-02, 22:30
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ki
Kvinnorna som säger att dom gillar de ljuger om de skulle va så att dom inte gillar de. Frågan är relevant för hur de vida de finns folk som kan sälja sex och tycka de känns bra. En del kvinnor hävdar ju att dom gillar sitt jobb som prostituerade.

Jag tror absolut att det finns människor som säljer sex för att de tänder på att "bli köpta" och/eller hade legat med många ändå och ser pengarna som en extra bonus.

Citat:
Ok, intressant. Har skälv varit inne på att de är ett problem på samhällsnivå att män kan gå och köpa kvinnor. Och att de kanske påverkar flickor/kvinnor och pojkar på ett negativt sätt.

Jag läste en artikel som handlade om en stad i Tyskland. När prostitutionen blev avkriminaliserad i Tyskland fylldes stadens centrum med skyltfönster där halv/nakna kvinnor stod och sålde sig. Bland annat gågatan blev kantad med dessa skyltfönster. En pappa som de intervjuade följde sina barn till skolan varje dag och varje dag gick de förbi dessa fönster och han hatade det, han hatade tex att behöva förklara för sina barn om varför kvinnorna stod där halv/nakna. Till slut köpte "kommunen" (motsvarigheten i Tyskland) upp lokalerna och avhyste bordellerna. Bara ett exempel.

Jag tror också att prostitution påverkar mer än de prostituerade och de som köper.

Citat:
Varför Bulgarien säljer mer sex än Svenskar? Rimligtvis för att de finns fler Bulgarien vars enda yrkes möjlighet är att skura toaletter eller plocka bär (om ens de)

Rättfärdigar det att utnyttja deras situation för sin egna njutnings skull?
Citera
2020-02-02, 22:37
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av totalattack
Om nu bara ren sexuell lust bör vara tillåtet, eller sex där kvnnan blir tllfredsställd sexuellt därför att hon är kåt, bör man kriminalisera män som ligger med kvinnor trotsatt dessa kinnor inte är kåta? Alltså, inga pengar är inblandade, men kvinnan ställer upp av någon anledning?

Likadant, ett misslyckat samlag där kvinnans orgasm uteblir? Bör detta kriminaliseras?

Vad med pengarna är det som gör det så omöjligt?

Min erfarenhet och tro är att tjejer och kvinnor ligger med män och killar av massor av andra skäl än ren kåthet. Naturligtvis sker det av kåthet också, men massor av andra skäl finns med. Sexköpslagen blir en morallag, inte en brottslag.

Ovan har inte med prostitution att göra.

I Tyskland tex ville man med avkriminaliseringen förbättra villkoren för de prostituerade. Så blev det inte. Av ungefär 400 000 (gammal siffra) är det bara en bråkdel som är registrerade som sexarbetare och därmed har tillgång till välfärdssystemen såsom vård osv. 40 registrerade läste jag.

Prostitution anses vara ett farligt "yrke" så försäkringskostnaden är skyhög vilket resulterat i att nästan inga prostituerade är försäkrade.

Osv.
Senast redigerad av Jenny9 2020-02-02 kl. 22:40.
Citera
2020-02-02, 23:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Ovan har inte med prostitution att göra.

I Tyskland tex ville man med avkriminaliseringen förbättra villkoren för de prostituerade. Så blev det inte. Av ungefär 400 000 (gammal siffra) är det bara en bråkdel som är registrerade som sexarbetare och därmed har tillgång till välfärdssystemen såsom vård osv. 40 registrerade läste jag.

Prostitution anses vara ett farligt "yrke" så försäkringskostnaden är skyhög vilket resulterat i att nästan inga prostituerade är försäkrade.

Osv.
Nej det gör det inte. Men det är sexuell interaktion mellan man och kvinna som inte bygger på kvinnlig lust.
Om det som nu, anses att prostituerade kvinnor inte vet vad de gör när dem säljer sex, därför behöver samhället skydda dem, kanske finns det andra påstått frivilliga kvinnliga sexuella motiv där mannen bör kriminaliseras? Steget känns nära och logiskt.
Citera
2020-02-02, 23:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ki
Du är inne på att sex ska ske med samtycke. Vilket ju är självklart. De är jag verkligen med på. Sen säger du att intresset ska va lika stort från båda hållen. Så lång är jag med i vad du säger.

Men du verkar också anta/anse att de aldrig är ett ömsesidigt intresse eller sker under samtycke om samlaget är ett sexköp?

Men de kan ju hända att en kvinna faktiskt inte bara vill ha sex mot pengar utan att skälva sexet känns bra. Dvs att de verkligen är ett samtycke. Hon kanske kan välja klienter hon är hyfsat attraherad av vilket eventuellt gör att sexet motsvarar ett Tinder ragg pluss att hon få pengar för de.

När man lyssnar på en del prostituerade så är de ungefär så dom beskriver de. Tillexempel kvinnan i poden jag nämnde. Alla kvinnor kanske inte så lättvindigt säljer sej skälva. Men del kanske är helt ok med de. Vad är då problemet med ett sådant utbyte mellan två vuxna människor?

Sen finns de ju naturligvis fall där kvinnan inte gillar samlaget men tycker att pengarna uppväger. Man diskutera om inte även ett sådant utbyte är acceptabelt. Och inte bör förhindras genom den lagstiftningen som nu gör männen till kriminella. Som sagt är de två vuxna människor som man kan tycka borde får göra vad dom vill.

Fel, jag har aldrig antagit att absolut ingen sexsäljare kan gilla sitt jobb och tom känna sexuell njutning av det. Men, där finns onekligen väldigt goda källor och bevisning för att motsatsen existerar eller hur?
Div. organisationer som arbetar med sexuella trafficking ex. har sina siffror, div. studier, intervjuer, individuella berättelser från prostituerade samt statistik över våldsutsatthet talar också sitt tydliga språk.

Så? Vad med den delen av prostitutionen?
Eller menar du vi bara ska låtsas som den inte finns och trala-la-la-la...låtsas som där bara finns frivilliga, fullt njutande sexsäljare i världen?

Sen verkar du forstatt inte fatta, sexköpslagen gäller inte ens sexsäljarna, den gäller sexköparna, det är DEN sidans förklaringar för sitt beteende som ska belysas och försvaras.

Och min fråga/ frågor till dig kvarstår.....VARFÖR ska det anses som OK, ha sex med någon som man har extremt starka skäl misstänka inte vill pga sexuella skäl?

Vi har ju gjort detta beteende förbjudet överallt annars....du får inte knulla med någon som är medvetslös, så full så den itne kan svara för sig, du får inte med våld tvinga någon, eller hota någon ha sex med dig mot sin vilja....varför tycker du då att man ska rätt köpa någon?

Dessutom i ett samhälle där fullt gratis och frivilligt sex är en rättighet för alla att ha, även kivnnor, så att där faktiskt inte finns en ursäkt ens.

För "problemet" här är ju att en sexköpare faktiskt inte har en susning till chans veta med säkerhet att den han köper säljer fullt frivilligt, hör liksom till hela "handeln" och just därför är sexköp förbjudet.
Citera
2020-02-02, 23:30
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Unga svenska tjejer och killar som jobbar med att "tvätta gamlingar" eller "skurar toaletter" varför åker inte de ner till Tyskland och tjänar storkovan om det inte är så stor skillnad från att sälja sig och de tjänar så mycket mer? Varför är det i stort sett bara rumäner, romer och bulgarer osv som gör det?

Så mycket fel.

Är du svensk och vill vara prostituerad kan du lika gärna stanna i Sverige. Visst, sexköpslagen försvårar möjligheterna och gör verksamheten otryggare, men det går ändå bevisligen att vara prostituerad kvinna i Sverige. De pengar de skulle tjäna i Tyskland kan de lika enkelt tjäna här, och pengarna räcker lika länge, här som där. Är du dock rumänsk kvinna och under några år arbetar som prostituerad i Tyskland räcker dessa pengar bra mycket längre om inte hela livet när du åker tillbaka till Rumänien eller Bulgarien. Dessutom, och detta kanske är den viktigaste anledningen: De kan stanna i sina hemländer och vara prostituerade, men det finns inte många män där som har råd att köpa sex av dem. Och det finns inte mycket turister att tala om. Åker de till Tyskland kryllar det av män som har råd att köpa sex, och de kan dessutom arbeta på trygga och säkra bordeller där de inte riskerar att råka illa ut. De har alltså väldigt mycket att vinna på att jobba som hora i Tyskland istället för att göra det hemma i Rumänien. Medan en svensk hora lika gärna kan stanna i sitt hemland då det finns tillräckligt med män där som kan betala henne.

Jag var i Rumänien en period och umgicks med några rumäner. Herregud, de tjänade ca 4000 kr i månaden. Det räckte alldeles utmärkt till att betala hyra och mat, men sexköp kunde de möjligen kosta på sig en gång per år om de levde snålt ett tag. Blir inte jättemycket pengar om du ska sälja sex där med andra ord. I Tyskland kan det bli 400-500 euro per dag om du är snygg. Lägg undan 2/3 av detta under 5-10 års tid och du kan se fram emot en tidig pension i hemlandet när du är klar.

Ingen rumänsk tjej behöver sälja sex för att överleva. Det är en fullständigt skrattretande föreställning. De vill bara slippa jobba i en matbutik tills de är 75.

Citat:
Och om nu människor med mer pengar vill hjälpa dem ekonomiskt, varför då tvinga sig på dem, varför inte bara ge dem pengarna? I 90% av fallen vill de ju sannolikt inte bli utnyttjade.

Vad babblar du om här? Ska kvinnor bara få pengar utan att erbjuda något tillbaka? Ska man gå till korvgubben och ge han pengar också fast han vägrar förse dig med en korv? Jösses. Kvinnor har alltid använt sex för att komma åt mäns resurser, inget konstigt med det. Men nu ska de bara få resurserna gratis? Nej du, någon måtta får det vara med feminismen.

Och "tvinga sig på dem". Herregud, man tar sig för pannan. Vilken okunskap.
Senast redigerad av hardusettminapa 2020-02-02 kl. 23:34.
Citera
2020-02-02, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Fel, jag har aldrig antagit att absolut ingen sexsäljare kan gilla sitt jobb och tom känna sexuell njutning av det. Men, där finns onekligen väldigt goda källor och bevisning för att motsatsen existerar eller hur?
Div. organisationer som arbetar med sexuella trafficking ex. har sina siffror, div. studier, intervjuer, individuella berättelser från prostituerade samt statistik över våldsutsatthet talar också sitt tydliga språk.

Så? Vad med den delen av prostitutionen?
Eller menar du vi bara ska låtsas som den inte finns och trala-la-la-la...låtsas som där bara finns frivilliga, fullt njutande sexsäljare i världen?

Sen verkar du forstatt inte fatta, sexköpslagen gäller inte ens sexsäljarna, den gäller sexköparna, det är DEN sidans förklaringar för sitt beteende som ska belysas och försvaras.

Och min fråga/ frågor till dig kvarstår.....VARFÖR ska det anses som OK, ha sex med någon som man har extremt starka skäl misstänka inte vill pga sexuella skäl?

Vi har ju gjort detta beteende förbjudet överallt annars....du får inte knulla med någon som är medvetslös, så full så den itne kan svara för sig, du får inte med våld tvinga någon, eller hota någon ha sex med dig mot sin vilja....varför tycker du då att man ska rätt köpa någon?

Dessutom i ett samhälle där fullt gratis och frivilligt sex är en rättighet för alla att ha, även kivnnor, så att där faktiskt inte finns en ursäkt ens.

För "problemet" här är ju att en sexköpare faktiskt inte har en susning till chans veta med säkerhet att den han köper säljer fullt frivilligt, hör liksom till hela "handeln" och just därför är sexköp förbjudet.
Det är här det blir absurt. Hur ska en man kunna bedömma om kvinnan verkligen har lust eller inte när hon ger sitt samtycke? Hur kan mannen ses som ancarig för att kvinnan uttrycker sig mot sin egen vilja?
Sexköp är nog det tydligaste samtyckesexet en man och en kvinna kan ha, allt är ju glasklart och komminucerat.

En berusad man följer med en sexmissbrukande borderlinekvinna gem och ligger med henne efter att hon uttryckt att det är hennes vilja. Föga vet han om ångesten som driver henne. Kriminellt?
Citera
2020-02-02, 23:40
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:

Min erfarenhet och tro är att tjejer och kvinnor ligger med män och killar av massor av andra skäl än ren kåthet. Naturligtvis sker det av kåthet också, men massor av andra skäl finns med. Sexköpslagen blir en morallag, inte en brottslag.

Hade kvinnor bara legat med män av kåthet hade det fan inte blivit många barn gjorda

Kvinnor ligger främst med män för att komma åt mäns resurser. Kvinnor kan absolut vara kåta och ligga med män av den anledningen men det är undantagsfall. Det allra mest sex som skett genom historien har varit någon form av transaktion, det är min fasta övertygelse.
Citera
2020-02-02, 23:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hardusettminapa
Hade kvinnor bara legat med män av kåthet hade det fan inte blivit många barn gjorda

Kvinnor ligger främst med män för att komma åt mäns resurser. Kvinnor kan absolut vara kåta och ligga med män av den anledningen men det är undantagsfall. Det allra mest sex som skett genom historien har varit någon form av transaktion, det är min fasta övertygelse.
Ja så ser det ju ut och det är en ganska fin balans, både mannen och kvinnan har ett utbyte av varandra, ett samspel.

Det är lätt att hamna i tanken att feminister och kvinnor hatar den prostituerade mer än den manliga sexköparen, den prostituerade kvinnans sätt att enkelt ge män sex skadar och hotar den sexuella kvinnliga makten som är en av kvinnans viktigaste maktredskap i relation till män. Sexköpslagens påstådda bryende om prostituerade är bara ett svepskäl att begränsa manlig sexualitet, kontrollera den.

Se hur svenska kvinnor beter sig mot tex thailändskor, inte minst feminister.
Citera
2020-02-02, 23:53
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Jag tror absolut att det finns människor som säljer sex för att de tänder på att "bli köpta" och/eller hade legat med många ändå och ser pengarna som en extra bonus.

Jag läste en artikel som handlade om en stad i Tyskland. När prostitutionen blev avkriminaliserad i Tyskland fylldes stadens centrum med skyltfönster där halv/nakna kvinnor stod och sålde sig. Bland annat gågatan blev kantad med dessa skyltfönster. En pappa som de intervjuade följde sina barn till skolan varje dag och varje dag gick de förbi dessa fönster och han hatade det, han hatade tex att behöva förklara för sina barn om varför kvinnorna stod där halv/nakna. Till slut köpte "kommunen" (motsvarigheten i Tyskland) upp lokalerna och avhyste bordellerna. Bara ett exempel.

Ja, det låter dumt men nu är det så att det går alldeles utmärkt att ha lagliga bordeller utan att visa upp nakna kvinnor mitt i staden på ljusa dagen. Det är väl bara att reglera. Det är inte så nu i t ex Berlin eller Frankfurt eller hur? De har lagliga bordeller i stadens utkanter och inte en massa öppen sexhandel mitt i centrum bland barn, så bevisligen går det. Eller ska vi förbjuda bordeller helt pga den tyska staden du läste om?

Inte för att jag ser någon större skillnad jämfört med dagens reklam och populärkultur, för att inte tala om alla unga kvinnor som går runt på stan och visar upp fittan i sina yogabyxor. Hur förklarar pappan det för sina barn?

Citat:
Jag tror också att prostitution påverkar mer än de prostituerade och de som köper.

Ja, det påverkar garanterat civila kvinnor som inte längre kan ha sina män by the balls när prostitution är lagligt.

Citat:
Rättfärdigar det att utnyttja deras situation för sin egna njutnings skull?

Va? Du menar deras så fruktansvärt utsatta situation där det är sälja sex till tjocka fula gubbar 24/7 som gäller för att ens ha mat på bordet och överleva medan en hallick tar 97% av inkomsterna?

Herregud, era jävla vanföreställningar alltså. De vill ha pengar till dyra iPhones och kunna leva de sista 50 åren av sina liv utan att behöva jobba. Vilken fruktansvärd situation att utnyttja.
Citera
2020-02-03, 00:04
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Ja så ser det ju ut och det är en ganska fin balans, både mannen och kvinnan har ett utbyte av varandra, ett samspel.

Det är lätt att hamna i tanken att feminister och kvinnor hatar den prostituerade mer än den manliga sexköparen, den prostituerade kvinnans sätt att enkelt ge män sex skadar och hotar den sexuella kvinnliga makten som är en av kvinnans viktigaste maktredskap i relation till män. Sexköpslagens påstådda bryende om prostituerade är bara ett svepskäl att begränsa manlig sexualitet, kontrollera den.

Se hur svenska kvinnor beter sig mot tex thailändskor, inte minst feminister.

Exakt så.

En balans är precis vad det är. Detta sitter djupt rotat i oss och är så naturligt som det bara kan bli. Kvinnor tänder inte på män i samma utsträckning som män tänder på kvinnor så män måste oftast kompensera på andra sätt. Så är det, har alltid varit och kommer alltid att vara. Män och kvinnor fungerar inte likadant.

Ja, sexköpslagen glädjer ju ingen prostituerad utan försämrar ju bara för dem, så idén att den är till för att värna om dessa kvinnor är fullständigt skrattretande. Det handlar helt och hållet om att män inte ska kunna få en genväg till sex, utan endast förtjäna sex genom att klättra över andra män i dominanshierarkin.
Citera
2020-02-03, 00:17
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av hardusettminapa
Ditt äckliga missfoster. Om dom inte vill ha sex med honom så ÄR DET BARA ATT LÅTA BLI ATT HA SEX MED HONOM.

Precis, vem i helvete är det som tvingar kvinnan att ha sex med WordWarrior om hon inte vill?

Men grabbar ge er, det går inte att diskutera med idiotfeminister som Merapi med flera. De är dels så sjuka i huvudet dels så fyllda av manshat att inga vettiga argument som ni lägger fram kommer att göra någon skillnad. Dessa galningar ska bara ignoreras och bli ombedda att dra åt helvete...

Skulle vara jäkligt kul om dessa idiotfeminister kunde göra ett besök på en bordell nån gång med sina moralpredikningar. Jag kan lova att det skulle sluta med en käftsmäll, men inte av någon manlig kund utan av kvinnorna som jobbar där...
Citera
2020-02-03, 00:22
Medlem
Behöver inte vara feminist för det. Men klart frågeställningen gällde ju svar av feminister . Men kan tänka mig att man göder kriminalitet som drivs av att få in pengar från kvinnor eller män som säljer sex. Då det gäller pengar kan hot och utpressning lätt bli ett sätt att fortsätta tvinga folk sälja sex. eller smuggla in från utlandet, exempelvis fattiga utsatta eller bara med tvång. DE blir ett jobb för kriminella att hålla Business igång.

Annars rätt illa när man är utomlands i fattiga länder hur folk utnyttjar tillfället att köpa billigt. skulle hellre ge 500 och ge fan i sexet och istället gå hem och dra en runk.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in