2020-02-02, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hardusettminapa
Det finns gott om kvinnor som proklamerar att de minsann inte alls hatar män men ändå sipprar mansföraktet ut med jämna mellanrum. Det är det jag menar med att många kvinnor inte ens inser det själva. De tror att mansföraktet bara är common sense, eftersom så gott som all populärkultur, all media och i stort hela samhället har planterat detta i deras hjärnor.

Det är möjligt att hat inte alltid är rätt ord. De som öppet erkänner att de hatar män är säkert ganska få, även om kvinnor som gör det gärna bjuds in i mainstreammedia (vilket bara det visar min poäng) men hos var och varannan kvinna finns det något sorts förakt mot män, och en sorts kvinnochauvinism som man inte alls hittar motsvarande hos män. De flesta män i Sverige ställer också upp på den kvinnochauvinismen vad det verkar. Antingen pga hjärntvätt eller pga rädsla att inte bli omtyckt. Jag tycker den här videon visar ganska tydligt vad jag menar:

https://youtu.be/oxpX6IQ3GY4

Fråga 100 slumpmässigt utvalda kvinnor på stan och du kommer garanterat hitta manshat, mansförakt och kvinnochauvinism hos minst 75 st. Troligen fler.

Vad som hatas allra mest är mäns sexualitet. Den demoniseras ständigt som "den manliga blicken", "objektifiering", och till och med som sexism. Kvinnor har ingen som helst förståelse för den, kan inte relatera till den överhuvudtaget, och det finns ingen kvinna som har något positivt att säga om den. Män och pojkar får lära sig att skämmas för sin sexualitet, av främst kvinnor. Vi kan ta ett par fler vanliga ord som existerar för att shame:a mäns sexualitet:

"gubbsjuk" - män över 40 som attraheras av yngre kvinnor (vilket alla män gör)

"torsk" - män som vill ha sex med kvinnor de attraheras av men måste betala för att få det (vilket egentligen gäller typ alla män)

Unga män /killar får lära sig att det är fel att titta på kvinnor, att bli sexuellt attraherade av deras kroppar, att det är "olämpligt". Eller som en kvinnlig släkting till mig sa när hennes 13-årige son råkade zappa förbi en topless kvinna på tv:n i ett hotellrum och utbrast "oj det där var nice": "Men vad är det för fel på dig?". Anekdotiskt bevis ja men jag tycker det är talande.

Dessa åsikter verkar gälla för kvinnor generellt, möjligen i varierande grad. Inte bara kvinnor i media. Det är ytterst sällan man ser eller hör en kvinna som inte har denna syn. Det sipprar fram då och då hos alla möjliga.

Sen är det dessutom så att kvinnor vill inte ha med män att göra om de inte får betalt. En man duger inte om han bara har sig själv och sin kropp att erbjuda. Han måste tillföra något utöver det för att accepteras som partner av kvinnor. När man inser det inser man att kvinnor inte älskar män, utan bara vad män kan erbjuda. "Jag älskar honom" betyder "Jag älskar vad han kan erbjuda mig". Om mannen inte längre kan erbjuda det så är det sannolikt så att hon inte älskar honom längre.

Kvinnor tycker inte om män. Män måste "jump through hoops" och mer eller mindre ta avstånd från sig själva och från sin sexualitet för att bli någorlunda accepterade av kvinnor.

Sorgligt, men ju tidigare man inser detta desto bättre. Bättre det än att man går runt i tron att livet är som en Hollywood-film.
Du framställer män som inte överensstämmer med verkligheten, vuxna män går inte runt och vill ha sex med 17-åringar eller vill köpa sex, 40-,åriga män är fullt upptagna med att fylla sitt liv med sin fru, sina barn och med att arbeta. 40-åriga män stiger upp och äter sin frukost med sina barn åker till jobbet, åker hem och äter middag med sin familj och umgås sedan med barnen ett par timmar kanske är på något barns fotbollsträning efter att barnen somnat kopplar de av och umgås med frun ..så rullar det på i veckorna och på helgerna gör de saker med sina barn och umgås med vänner
Citera
2020-02-02, 21:18
Medlem
Cornflakesfasoners avatar
Feminismen har väl bidragit en del. Men idag är feminismen bara ett sätt för kvinnor att försöka hävda sig, och används på helt fel sätt.

Men vi är en del bra kvinnor kvar! Jag är fruktansvärt nöjd med de rättigheterna jag har som kvinna. Men jag älskar manligt och kvinnligt.

Jag skulle aldrig låta min man städa, tvätta eller annat som jag anser ligger på mig som kvinna. Vidare vet jag att han tar hand om familjen och skyddar oss i alla lägen.
Citera
2020-02-02, 21:19
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mjäll
Det blir ju lite bakvänt eftersom det är strukturella klagomålet från början kommer från kvinnorna och inte från männen. Förstår du vad jag menar?

Nej.
Citera
2020-02-02, 21:29
Medlem
Mjälls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Nej.

Jag kan tänka mig att det hade varit retoriskt bättre för dig att låtsas som att du inte såg mitt inlägg än att med stor bokstav och punkt låta förkunna att du inte förstår en mycket enkel poäng som rör själva kärnan i den fråga som du just här ägnar sida upp och sida ned åt att debattera. Är dock inte så insatt och kan säkerligen ha fel.
Citera
2020-02-02, 21:37
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Du framställer män som inte överensstämmer med verkligheten, vuxna män går inte runt och vill ha sex med 17-åringar eller vill köpa sex, 40-,åriga män är fullt upptagna med att fylla sitt liv med sin fru, sina barn och med att arbeta. 40-åriga män stiger upp och äter sin frukost med sina barn åker till jobbet, åker hem och äter middag med sin familj och umgås sedan med barnen ett par timmar kanske är på något barns fotbollsträning efter att barnen somnat kopplar de av och umgås med frun ..så rullar det på i veckorna och på helgerna gör de saker med sina barn och umgås med vänner

Haha, jo de vill dem. Bara för att man har fru och barn slutar man inte attraheras av andra, yngre kvinnor. Sen kanske man inte gör verklighet av sina fantasier, av olika anledningar.

Det är intressant att du som kvinna känner att du kan uttala dig om hur män tänker. Det är precis det här jag menar. Ni tror och vill tro att män är på ett sätt som verkligen inte stämmer överens med verkligheten. Vad vet du om hur 40-åriga män tänker om den 25-åriga dagisfröken som han lämnar sitt barn hos? Tror du inte han kollar in hennes rumpa i smyg? Tror du han är helt kastrerad bara för att han har fått barn och passerat 40?

Som sagt, ni kvinnor har noll förståelse, och ni kan inte alls relatera.
Citera
2020-02-02, 21:43
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mjäll
Jag kan tänka mig att det hade varit retoriskt bättre för dig att låtsas som att du inte såg mitt inlägg än att med stor bokstav och punkt låta förkunna att du inte förstår en mycket enkel poäng som rör själva kärnan i den fråga som du just här ägnar sida upp och sida ned åt att debattera. Är dock inte så insatt och kan säkerligen ha fel.

Ok.
Citera
2020-02-02, 21:44
Medlem
Casual-Cultures avatar
Citat:
Googla "kompetensbeskrivning sjuksköterska" så kan du iallafall komma en bit på vägen i din förståelse för vad som krävs av en sjuksköterska och slipper skriva en massa trams.

Jag behöver inte googla jag har bekanta som jobbar som sjuksköterskor och jag tror mer på dom en dig och vad google säger.
Citera
2020-02-02, 21:48
Medlem
Mjälls avatar
Citat:
Ok.

Detsamma!
Citera
2020-02-02, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Skulle tro att just 40-åringar är överrepresenterade som sexköpare, då libidon är kvar, pengar finns och lite tid att ragga. Hur tänker du?

17-åriga vackra tjejer som bjuder ut sig är nog inte bara lätt för en 40-årig man att värja sig från. Felet ni gör är att ni tror mäns sexualitet funkar på samma sätt som kvnnors.

Är de mer moraliskt rätt att ligga med en 19-åring?
Citera
2020-02-02, 22:20
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Vissa yrken har lägre löner ja men kvinnor är inte tvungna att välja dessa.

Nä det är kvinnor inte tvungna nä. Men man kan fortfarande fundera över varför nästan samtliga branscher där kvinnor dominerar har sämre lön.
Jag gnäller inte, jag bryr mig faktiskt inte. Pengar är liksom inte så viktigt. Men, det var ett exempel på ett läge där det finns fog för att diskutera eventuell diskriminering likväl som du tycker att det finns grund att diskutera diskriminering av män inom lagstiftningen.
Citera
2020-02-02, 22:23
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Nä det är kvinnor inte tvungna nä. Men man kan fortfarande fundera över varför nästan samtliga branscher där kvinnor dominerar har sämre lön.
Jag gnäller inte, jag bryr mig faktiskt inte. Pengar är liksom inte så viktigt. Men, det var ett exempel på ett läge där det finns fog för att diskutera eventuell diskriminering likväl som du tycker att det finns grund att diskutera diskriminering av män inom lagstiftningen.

Det finns förstås många skäl till det. Bla. att kvinnor prioriterar andra saker än lön högre än vad män gör och också att färre kvinnor klarar av högavlönade jobb sämre pga lägre intelligens.
Citera
2020-02-02, 22:26
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hardusettminapa
Det finns gott om kvinnor som proklamerar att de minsann inte alls hatar män men ändå sipprar mansföraktet ut med jämna mellanrum. Det är det jag menar med att många kvinnor inte ens inser det själva. De tror att mansföraktet bara är common sense, eftersom så gott som all populärkultur, all media och i stort hela samhället har planterat detta i deras hjärnor.

Det är möjligt att hat inte alltid är rätt ord. De som öppet erkänner att de hatar män är säkert ganska få, även om kvinnor som gör det gärna bjuds in i mainstreammedia (vilket bara det visar min poäng) men hos var och varannan kvinna finns det något sorts förakt mot män, och en sorts kvinnochauvinism som man inte alls hittar motsvarande hos män. De flesta män i Sverige ställer också upp på den kvinnochauvinismen vad det verkar. Antingen pga hjärntvätt eller pga rädsla att inte bli omtyckt. Jag tycker den här videon visar ganska tydligt vad jag menar:

https://youtu.be/oxpX6IQ3GY4

Fråga 100 slumpmässigt utvalda kvinnor på stan och du kommer garanterat hitta manshat, mansförakt och kvinnochauvinism hos minst 75 st. Troligen fler.

Vad som hatas allra mest är mäns sexualitet. Den demoniseras ständigt som "den manliga blicken", "objektifiering", och till och med som sexism. Kvinnor har ingen som helst förståelse för den, kan inte relatera till den överhuvudtaget, och det finns ingen kvinna som har något positivt att säga om den. Män och pojkar får lära sig att skämmas för sin sexualitet, av främst kvinnor. Vi kan ta ett par fler vanliga ord som existerar för att shame:a mäns sexualitet:

"gubbsjuk" - män över 40 som attraheras av yngre kvinnor (vilket alla män gör)

"torsk" - män som vill ha sex med kvinnor de attraheras av men måste betala för att få det (vilket egentligen gäller typ alla män)

Unga män /killar får lära sig att det är fel att titta på kvinnor, att bli sexuellt attraherade av deras kroppar, att det är "olämpligt". Eller som en kvinnlig släkting till mig sa när hennes 13-årige son råkade zappa förbi en topless kvinna på tv:n i ett hotellrum och utbrast "oj det där var nice": "Men vad är det för fel på dig?". Anekdotiskt bevis ja men jag tycker det är talande.

Dessa åsikter verkar gälla för kvinnor generellt, möjligen i varierande grad. Inte bara kvinnor i media. Det är ytterst sällan man ser eller hör en kvinna som inte har denna syn. Det sipprar fram då och då hos alla möjliga.

Sen är det dessutom så att kvinnor vill inte ha med män att göra om de inte får betalt. En man duger inte om han bara har sig själv och sin kropp att erbjuda. Han måste tillföra något utöver det för att accepteras som partner av kvinnor. När man inser det inser man att kvinnor inte älskar män, utan bara vad män kan erbjuda. "Jag älskar honom" betyder "Jag älskar vad han kan erbjuda mig". Om mannen inte längre kan erbjuda det så är det sannolikt så att hon inte älskar honom längre.

Kvinnor tycker inte om män. Män måste "jump through hoops" och mer eller mindre ta avstånd från sig själva och från sin sexualitet för att bli någorlunda accepterade av kvinnor.

Sorgligt, men ju tidigare man inser detta desto bättre. Bättre det än att man går runt i tron att livet är som en Hollywood-film.

Äh, det är precis likadant omvänt då. Män tycker inte om kvinnor, de tycker bara om kroppen kvinnan kan erbjuda (om hon är tillräckligt attraktiv). Det är precis samma grundprincip, det handlar bara om olika saker. Sen håller jag personligen inte med dig, jag har aldrig skaffat en karl för hans pengar. Tvärtom så har jag nog haft det bättre ekonomiskt än samtliga karlar jag slagit mig ihop med. Däremot är hans personlighet viktig på olika sätt.

Det du pratar om angående mäns sexualitet kan det nog ligga lite i, eftersom kvinnor ofta drabbas av mäns sexualitet. Antingen direkt kroppsligt eller att de blir sårade p.g a att maken är otrogen, glor efter småtjejer eller annat. Det är helt enkelt en mindre charmig sida hos mannen. Men är det hat? Nej, långt ifrån.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in