Citat:
Ursprungligen postat av
Bakaxel
Det där om barnen är jag medveten om, det var inte det jag påpekade utan att du skrev, som i ett tiotal andra av dina inlägg, en panikartad utsvävning om "ååh tänk om det bara kommer finnas föräldralösa barn kvar på jorden om ett år", och så har du hållt på.
Det jag vill säga med Tyskland är att vi vet inte med säkerhet hur symptomfri personen från Wuhan var. Som du säkert vet så blir folk i din familj olika sjuka av samma smitta, det kan du väl fan inte förneka? Dvs. din brorsa kanske pallar gå till jobbet efter två Treo medan din farsa ligger helt sänkt i soffan i 4 dagar.
Så kan du med 100 % säkerhet säga att viruset INTE multiplicerat sig färdigt i dennes kropp, tillräckligt för att utsöndra viruset? Känner du personen i fråga? Arbetar du på sjukhuset där denne isolerats? Du ägnar dig åt cherry picking och lyfter fram de jävligaste uppgifterna oavsett hur bekräftade de är. Hela tiden. Samt lägger till dina egna utsvävningar i form av dödsångest hela tiden.
Du är ju för fan galen. Jag letar fakta. Ägnar mig inte alls åt cherry picking, det lovar jag dig! Om infon är från random på twitter så skriver jag det. Om infon är från en grupp forskare så skriver jag det. Har ABSOLUT INTE egna utsvävningar utan utgår från vad som är skrivet.
Min slutsatär att du är SKVATT GALEN.
Om du inte visste det så var det INTE den kinesiska kvinnan som smittade familjen utan det gick från en arbetskamrat-till en familjemedlem - som smittade nästa familjemedlem - som smittade nästa osv. I en familj om fem fanns FEM - en per person - mutationer av ncov.
Read up. Jag beväpnar mig med kunskap, jag förbereder mig. Jag har inte levt klart på planeten än.
Och jag ger blanka fan i vad nån NPC på Flashback tror om mig.