Citat:
Ursprungligen postat av
anonym-
15 saker, pris mellan $5 - $15, störst dimension var ungefär 20x10x10cm, beställda från AliExpress med Yanwen Special-Line kommer 100% av gångerna fram utan avgift ifrån Postnord. Det kostar ungefär $3 med det fraktalternativet.. 2.7 gånger billigare än postnords avgift! Frakttiden blir en vecka längre.
En varning, innan man lägger beställningen bör man kontakta säljaren via PM och fråga om hen kan lova att skicka med just Yanwen Special-Line, annars blir det så att det skickas (i regel alltid) med det vanliga fraktalternativet. Bläddra igenom sökresultaten, tryck på alla annonser och spara de som skickar Yanwen Special-Line. Skicka iväg meddelande till dessa och vänta en dag. När man beställer är det en god idé att skriva ett meddelande i rutan "leave message" med tydliga caps-lock och utropstecken så det upfattas att det ska skickas på annat sätt än vanligt.
Det finns en del andra Yanwen- fraktmetoder men det fungerar troligen endast med special-line varianten.
Spårningsnumret ska se ut såhär: PR056****70YP. När paketet mellanlandat och packats om blir det till ett annat nummer som ser ut såhär: LL631****38LU.
Hittade något på Ali som skickas med Yanwen. Men det är tyvärr inte Special Line. Standard-alternativet är fraktfritt. Tänkte köpa flera små sjalar/buffar från samma säljare. Jag vet inte hur frakten beräknas då.
Jag väljer nog fraktfritt och momsavgift med PN. Ser nu att man får betala för frakt om man köper fler än 3 sjalar av samma sort. Blir nästan 50 procent extra då i fraktkostnad. Vet inte om det även gäller om man köper olika sjalar av samma säljare. Om det inte vore för momsavgiften skulle man kunna dela upp beställningarna, men nu blir det heltokigt.
Får återkomma när jag testat mig fram.
På Wish har det mesta blivit dyrare nu, förmodligen på grund av höjda fraktkostnader. Jag irriterar mig också på deras usla sökfunktion. Tidsödande dessutom att försöka hitta bästa pris. Förmodligen vill de att man ska surfa runt där så mycket som möjligt, men de borde ha mer respekt för kundens tid.
Jag köpte en pryl igår som var 55 kronor billigare på Wish än på Banggood. Och då jämförde jag med Priority Direct på BG. Utnyttjade lite bonus på Wish på 15 procent. Numera får man dock bara rabatt på varuvärdet. Tidigare kunde man utnyttja sin bonus på hela beloppet.
Sedan är prisskillnaden stor mellan olika säljare på Wish och priserna ändras varje dygn. Ibland flera ggr per dygn.
Inte så lätt att handla längre från Kina.