2020-01-28, 00:35
Medlem
Zeta9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rappy
Batterier handlar man bäst här:
https://www.nkon.nl/

Tack för tipset. Synd bara att de tar 10 euro i porto även om man bara beställer ett batteri.
Citera
2020-01-28, 00:39
Medlem
Zeta9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elbel
Vågar man öppna kinapaketen? Blir allting liggandes?
https://i.redd.it/jl0yg4h47xc41.jpg

Tror inte viruset överlever så länge. Nyligen fick jag två små paket från Wish som tog 5 månader att komma fram. Det var nog rekord. Det som ytterligare hade fördröjt leveranserna var att momsen inte var deklarerad som betald.
Citera
2020-02-01, 09:59
Medlem
elbels avatar
Hoppas inte detta är ot nu när ämnen sammanfogats

Det är ju trots allt postnord som tar emot paketen

Vad ska man välja på aliexpress:
30-50 days Free Shipping
Cainiao Super Economy Global
03/08 US $0.55
China Post Ordinary Small Packet Plus
02/29 US $1.68
China Post Registered Air Mail
03/09 US $1.68
AliExpress Standard Shipping
02/20 US $1.89
ePacket
02/19 US $17.79
DHL
03/12 US $23.69
AliExpress Premium Shipping

Och ebay?
Senast redigerad av elbel 2020-02-01 kl. 10:12.
Citera
2020-02-02, 01:53
Medlem
Enydrions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elbel
Hoppas inte detta är ot nu när ämnen sammanfogats

Det är ju trots allt postnord som tar emot paketen

Vad ska man välja på aliexpress:
30-50 days Free Shipping
Cainiao Super Economy Global
03/08 US $0.55
China Post Ordinary Small Packet Plus
02/29 US $1.68
China Post Registered Air Mail
03/09 US $1.68
AliExpress Standard Shipping
02/20 US $1.89
ePacket
02/19 US $17.79
DHL
03/12 US $23.69
AliExpress Premium Shipping

Och ebay?

Några sidor tillbaka i tråden, skrev väl nån vad man skulle välja för att slippa postens avgift hos Aliexpress, men det var knappt några säljare som hade det som alternativ...
Citera
2020-02-03, 00:41
Medlem
MrBraxs avatar
Så vi är snart två år in och wish har fortfarande monopol på kinamarknaden? Tragiskt.

Banggood osv har då aldrig det jag letar efter
Citera
2020-02-03, 01:56
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrBrax
Så vi är snart två år in och wish har fortfarande monopol på kinamarknaden? Tragiskt.

Banggood osv har då aldrig det jag letar efter

Samma här, grejjerna jag vill ha finns bara på eBay och Ali

Dom kanske finns på Wish, men den hemsidan är ju totalt jävla omöjlig att hitta nåt på...
Söker man på nåt så får man ju 90% totalt irrelevanta resultat (typ söker på fuskväxter och får upp massa resultat på smink, mobiltillbehör, drones och vaping prylar..)
Senast redigerad av Sereena 2020-02-03 kl. 01:59.
Citera
2020-02-03, 11:48
Medlem
SkyRaiders avatar
Kan man få kineserna att samla paketen i samma försöndelse? Dummt att behöva betala 85:- på varje försändelse på småsaker.
Citera
2020-02-03, 12:48
Medlem
Enydrions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkyRaider
Kan man få kineserna att samla paketen i samma försöndelse? Dummt att behöva betala 85:- på varje försändelse på småsaker.

Jag kollade lite på en sån tjänst i Kina nån gång, har för mig att de skulle ha typ 35kr minimum per paket de samlade ihop och då var det inte intressant längre...
Citera
2020-02-03, 16:50
Medlem
MrBraxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sereena
Samma här, grejjerna jag vill ha finns bara på eBay och Ali

Dom kanske finns på Wish, men den hemsidan är ju totalt jävla omöjlig att hitta nåt på...
Söker man på nåt så får man ju 90% totalt irrelevanta resultat (typ söker på fuskväxter och får upp massa resultat på smink, mobiltillbehör, drones och vaping prylar..)
Det jag vill ha finns på Wish, men tänker då fan inte betala halva/mer än varans pris i fraktkostnader, även om man beställer flera saker samtidigt. Riktig bullshit
Citera
2020-02-04, 00:17
Medlem
SkyRaiders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enydrion
Jag kollade lite på en sån tjänst i Kina nån gång, har för mig att de skulle ha typ 35kr minimum per paket de samlade ihop och då var det inte intressant längre...

Vad hette tjänsten?
Citera
2020-02-04, 03:45
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrBrax
Det jag vill ha finns på Wish, men tänker då fan inte betala halva/mer än varans pris i fraktkostnader, även om man beställer flera saker samtidigt. Riktig bullshit

Momsen mm är ju inräknat i "frakten" som jag förstått det.
Men avsaknaden av samfrakt, och att man får betala administrativa avgiften för varje enskild vara även om man köper 5x av samma grejj från samma säljare är lite gnidet.
Citera
2020-02-05, 01:24
Medlem
Zeta9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anonym-
15 saker, pris mellan $5 - $15, störst dimension var ungefär 20x10x10cm, beställda från AliExpress med Yanwen Special-Line kommer 100% av gångerna fram utan avgift ifrån Postnord. Det kostar ungefär $3 med det fraktalternativet.. 2.7 gånger billigare än postnords avgift! Frakttiden blir en vecka längre.

En varning, innan man lägger beställningen bör man kontakta säljaren via PM och fråga om hen kan lova att skicka med just Yanwen Special-Line, annars blir det så att det skickas (i regel alltid) med det vanliga fraktalternativet. Bläddra igenom sökresultaten, tryck på alla annonser och spara de som skickar Yanwen Special-Line. Skicka iväg meddelande till dessa och vänta en dag. När man beställer är det en god idé att skriva ett meddelande i rutan "leave message" med tydliga caps-lock och utropstecken så det upfattas att det ska skickas på annat sätt än vanligt.

Det finns en del andra Yanwen- fraktmetoder men det fungerar troligen endast med special-line varianten.

Spårningsnumret ska se ut såhär: PR056****70YP. När paketet mellanlandat och packats om blir det till ett annat nummer som ser ut såhär: LL631****38LU.

Hittade något på Ali som skickas med Yanwen. Men det är tyvärr inte Special Line. Standard-alternativet är fraktfritt. Tänkte köpa flera små sjalar/buffar från samma säljare. Jag vet inte hur frakten beräknas då.

Jag väljer nog fraktfritt och momsavgift med PN. Ser nu att man får betala för frakt om man köper fler än 3 sjalar av samma sort. Blir nästan 50 procent extra då i fraktkostnad. Vet inte om det även gäller om man köper olika sjalar av samma säljare. Om det inte vore för momsavgiften skulle man kunna dela upp beställningarna, men nu blir det heltokigt.

Får återkomma när jag testat mig fram.

På Wish har det mesta blivit dyrare nu, förmodligen på grund av höjda fraktkostnader. Jag irriterar mig också på deras usla sökfunktion. Tidsödande dessutom att försöka hitta bästa pris. Förmodligen vill de att man ska surfa runt där så mycket som möjligt, men de borde ha mer respekt för kundens tid.

Jag köpte en pryl igår som var 55 kronor billigare på Wish än på Banggood. Och då jämförde jag med Priority Direct på BG. Utnyttjade lite bonus på Wish på 15 procent. Numera får man dock bara rabatt på varuvärdet. Tidigare kunde man utnyttja sin bonus på hela beloppet.

Sedan är prisskillnaden stor mellan olika säljare på Wish och priserna ändras varje dygn. Ibland flera ggr per dygn.

Inte så lätt att handla längre från Kina.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in