Citat:
Ursprungligen postat av
Zeta9
Jag köpte batterierna som du länkade till. Den andra sorten som Liitokala official store inte har väntar jag med. Hittade ingen säljare på Ali som övertygade mig. Får se hur det går. Tar nog lite tid innan de kommer fram.
Har även gjort mitt första köp hos Banggood nu. En batteriladdare från Liitokala och en nödradio med dynamo har jag redan fått hem. Beställde i början av januari. Väldigt snabb leverans. Valde Priority Direct. Det blev dock två olika försändelser och två fraktavgifter. Båda med NL-post. Ingen momsavgift.
Betalningen strulade eftersom jag hade glömt att öppna mitt kort i internetbanken. Paypal kom inte med någon förklaring och jag fick backa och göra om beställningen. Då förlorade jag min lilla välkomstbonus eftersom koden redan var använt. Dessutom fick jag två orderbekräftelser och jag var orolig att jag hade beställt dubbelt. Chattade nästan halva natten med en personal. Förvirring också för att beställningen hade delats upp i två paket, så det blev 2 gånger 2. Men de var väldigt trevliga och tillmötesgående. Fantastiskt också att man tydligen kan kontakta dem per chatt dygnet runt. Hur som helst så ordnade det sig eftersom de inte skickar något om inte betalningen har godkänts.
ok, ja de delar upp dem oftast, jag brukar lägga en del grejor i kassan, och sen provar jag att klicka i olika grejor för att se hur de delas upp, tror att grejorna finns på olika ställen och då packas de från samma ställe i samma paket eller nått...
Beställde nån övervakningskamera från ali före avgiften, den gick via NL post men den hade ursprungsetiketten från kina kvar och nån sån där gul lapp, så det syntes den kom från kina.
På de från banggood priority direct finns inga spår av kina på paketen...