2018-08-31, 18:10
Medlem
kimdah2002s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkurtAngle
Det är fler folk som använder Aliexpress, Ebay och Amazon.

Och det är för att handla t.ex kläder som inte finns i sverige

I
Tja det finns inget som hindrar någon att beställa från Aliexpress, Ebay och Amazon om det är såpass mycket billigare än i Sverige så kan man knappast gnälla över att betala 75 kr extra i frakt...
Citera
2018-08-31, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kimdah2002
Tja det finns inget som hindrar någon att beställa från Aliexpress, Ebay och Amazon om det är såpass mycket billigare än i Sverige så kan man knappast gnälla över att betala 75 kr extra i frakt...
Har inte sagt något om billigare.

Folk handlar för att det finns ju inte dom typ av kläderna i Sverige. Så du måste köpa dom på amerikanska hemsidor.

Och dom e ju myycket dyrare än sverige. Sedan kommer ju avgiften på toppen av det, plus 1 extra månads väntetid.

Jag väntade 4 månader på en keps jag köpte på en amerikansk klädes butik.

Fanns ej på svenska sidor, och mycket dyrare än svenska priser.
Citera
2018-08-31, 23:02
Medlem
kickikotts avatar
Ja Danmark har (precis som ALLA andra civiliserade länder) en lågvärdesgräns, i deras fall 50 dkk tror jag, där inget tas ut. Det är bara i den sista Sovjetstaten som medborgarna tvingas betala moms från första tiondelen av öret på presenter och allt annat - jävla skitregering vi har!

Citat:
Ursprungligen postat av SkurtAngle
Kan man beställa till Danmark utan att få avgift? Hört några säga det.

Dom har ju postnord där också
Citera
2018-09-01, 19:31
Medlem
MrBraxs avatar
Är det bara wish som har officiellt stöd fortfarande?

Finns det en lista någonstans med ställen som man slipper avgiften på?
Citera
2018-09-01, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrBrax
Är det bara wish som har officiellt stöd fortfarande?

Finns det en lista någonstans med ställen som man slipper avgiften på?
Fyndiq
Citera
2018-09-01, 22:29
Medlem
Drdeoos avatar
Vart kommer "kvittot" på att man betalat in avgiften till postnord
Citera
2018-09-02, 12:11
Medlem
Enydrions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rundcrantz
Har du kollat in dx.com (deal extreme)?

Sen PN införde sitt Sovjetsystem har jag blivit stammis på dx. Gäller bara att välja deras betalfrakt (kostar ~2$) så går varorna via Tyskland, Belgien eller Holland. Har fått hem 5 försändelser på det sättet utan att behöva ge varken postfascisterna eller sossarna en enda krona

Kan du förklara lite mer detaljerat för oss som är lite tröga...
Citera
2018-09-02, 14:00
Medlem
MrBraxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjurenidiot133
Fyndiq
Ja den känner jag till, men de har inga udda saker
Citera
2018-09-02, 15:03
Medlem
mortuus82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drdeoo
Vart kommer "kvittot" på att man betalat in avgiften till postnord

Du får ditt paket.
Citera
2018-09-02, 18:04
Medlem
Någon som vet vad som händer om man inte skickar in mer underlägg för tullklareringen. Beställer jag kläder så står det clothing på CN lappen redan (trots det skickar postnord brev att de behöver mer underlägg). Orkar inte.

Returnerar postnord paketen eller går de vidare ändå?
Senast redigerad av fonzen 2018-09-02 kl. 18:07.
Citera
2018-09-02, 22:39
Medlem
Postnord + Wish, två riktiga skitföretag.

Jag har inte beställt en pryl sedan avgifterna infördes i våras. Men så såg jag Postnords och Wish reklam om hur man samarbetar och betalar in avgifter och moms i förväg automatiskt. Så jag provade att beställa ett minne som verkade bra.

Efter ett halvår, har Wish och Postnord lyckats få igång sina skitsystem äntligen då?. Nä, nu kom SMS från Postnord att jag ska betala moms och avgift på 75 kr för mitt Wish paket. Då har paketet först suttit fast några veckor innan de scannat det för att lägga på tull och moms en gång till.

Och chansen att få rätt mot Postnord är ju lika med noll, ska man lägga timmar i telefonkö för att få höra i att de pissar på sina kunder och skiter högaktningsfullt att de har gjort fel. Pengarna ska in annars skickar de tillbaka grejerna.
Citera
2018-09-03, 08:09
Medlem
kimdah2002s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnAnonymTyp
Postnord + Wish, två riktiga skitföretag.

Jag har inte beställt en pryl sedan avgifterna infördes i våras. Men så såg jag Postnords och Wish reklam om hur man samarbetar och betalar in avgifter och moms i förväg automatiskt. Så jag provade att beställa ett minne som verkade bra.

Efter ett halvår, har Wish och Postnord lyckats få igång sina skitsystem äntligen då?. Nä, nu kom SMS från Postnord att jag ska betala moms och avgift på 75 kr för mitt Wish paket. Då har paketet först suttit fast några veckor innan de scannat det för att lägga på tull och moms en gång till.

Och chansen att få rätt mot Postnord är ju lika med noll, ska man lägga timmar i telefonkö för att få höra i att de pissar på sina kunder och skiter högaktningsfullt att de har gjort fel. Pengarna ska in annars skickar de tillbaka grejerna.
Det är nog inte PN du skall skälla på i första hand i ditt fall utan den kinesiska säljaren som klistrat på fel etikett. Kinasäljarna orkar inte bry sig om att wish har avtal med PN utan klistrar på den vanliga så du får betala moms o avgift...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in