Flashback bygger pepparkakshus!
2020-02-01, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brackspace
Igår bjöd jag hem en tinderdejt. Jätte läcker tjej. Vi kom in på politik och värderingar varpå hon sa att hon ALDRIG skulle kunna tänka sig att dejta en SD:are. Jag är SD:are, men jag sa inget hon är feminist och tycker miljön är viktig. Flygskatt ska införas och nöjesåka bil bör förbjudas. Jag är helikopterpilot (det är hon okej med) och jag har flygcert och äger ett flygplan som jag flyger ca 100-150 timmar/år (bara nöjesflygning), vilket jag ännu inte sagt något om. Hon hade iaf inga argument för hennes åsikter. Allt hon tycker, är något hon tycker bara för att det är så

Ska jag springa eller knipa käft och ligga med henne? Vad hade ni gjort?

Är hon så snygg att när hon rabblade upp allt det där så tänkte du fortfarande "...men hon är ändå tajt.." då ska du ligga med henne för att hedra Frank Anderssons visdomsord "kuken måste ha sitt". Sen springa.
Citera
2020-02-01, 22:09
Medlem
FHBKs avatar
Citat:
Igår bjöd jag hem en tinderdejt. Jätte läcker tjej. Vi kom in på politik och värderingar varpå hon sa att hon ALDRIG skulle kunna tänka sig att dejta en SD:are. Jag är SD:are, men jag sa inget hon är feminist och tycker miljön är viktig. Flygskatt ska införas och nöjesåka bil bör förbjudas. Jag är helikopterpilot (det är hon okej med) och jag har flygcert och äger ett flygplan som jag flyger ca 100-150 timmar/år (bara nöjesflygning), vilket jag ännu inte sagt något om. Hon hade iaf inga argument för hennes åsikter. Allt hon tycker, är något hon tycker bara för att det är så

Haha, själv anser jag folk som är så anti-SD, pro-feminism (dagens feminism dvs) och även inom miljön (allt hänger väl oftast samman) brukar även ha något psykisk problem som ligger under (note: nu anklagar jag ej alla som tycker så har något psyk i sig).
Själv hade jag dragit.
Ligger du med henne finns kanske möjlighet hon får känslor för dig och antar du gillar henne, något jag antar du inte gör.
Jag anser du har redan grymt jobb och ser du även bra ut osv, så lär du hitta ligg annanstans relativt fort?
Förvånar mig inte om den kvinnan ligger med flyktingar oskyddat m.m
Citera
2020-02-01, 22:31
Medlem
FHBKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grabbenutanskills
Allt kommer ner till hur du i slutändan ser ut i ansiktet. Med ett bra ansikte kan du ha på dig vad som helst och ändå få match. Självklart maximerar man det med det sekundära som kropp, klädsel med mera.
Okej, sant. Ansiktet går väl däremot inte att ändra på så mycket, förutom kanske formen om man vore fet jämfört med om man vore i bra form. Har däremot väldigt dålig hårväxt, kan inte ha mustasch eller skägg och håret har jag nu givit upp och rakat av det. Generellt tror jag kvinnor går igång mer på killar med hårväxt som skägg och stylat hår, det hade jag haft om hårväxten vore bättre.
Men inom ett par månader bör jag nog se om matcher ökats när jag väl är i bästa formen.
Citera
2020-02-02, 04:46
Medlem
brackspaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FHBK
Haha, själv anser jag folk som är så anti-SD, pro-feminism (dagens feminism dvs) och även inom miljön (allt hänger väl oftast samman) brukar även ha något psykisk problem som ligger under (note: nu anklagar jag ej alla som tycker så har något psyk i sig).
Själv hade jag dragit.
Ligger du med henne finns kanske möjlighet hon får känslor för dig och antar du gillar henne, något jag antar du inte gör.
Jag anser du har redan grymt jobb och ser du även bra ut osv, så lär du hitta ligg annanstans relativt fort?

Jag har träffat henne två gånger före detta. Det bästa utav två världar är att det blir något seriöst, men efter denna träff försvann dessa planer. Inte en jävla chans att det skulle fungera med en sådan tjej. Att bara ligga gick från 100% till 50%. Jag ska fundera på saken...
Citera
2020-02-02, 04:47
Medlem
brackspaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jorrevalross
Är hon så snygg att när hon rabblade upp allt det där så tänkte du fortfarande "...men hon är ändå tajt.." då ska du ligga med henne för att hedra Frank Anderssons visdomsord "kuken måste ha sitt". Sen springa.

Jag misstänker att hon kan vara tight. Hon har fin kropp.
Citera
2020-02-02, 04:52
Medlem
Ursäkta om OT men minns min sorgliga ensamma ungdom på 70-talet. Fanns ngt som hette "heta linjen" dit man kunde ringa på sin fasta telefon med sådan där sladd som trasslade ihop sig. Jag minns att jag bara hörde avlägsna.....-HALLÅ!....HALLÅ! Hade nätdejting funnits på "min tid" (om det funnits ngn sådan) så hade jag varit SÅ lycklig! Liksom visst är det "äckel" och "idioter" där som i verkligheten MEN liksom att kunna sitta hemma och välja från ett smörgåsbord. Pricka för och dejta!
Citera
2020-02-02, 06:19
Medlem
Brottinators avatar
Citat:
Jag misstänker att hon kan vara tight. Hon har fin kropp.
Om du gillar att vara dominant i sängen kan jag, efter stor empirisk forskning, tala om för dig att du är in for a treat. Vänsterbrudar har en hel del att kompensera för så att säga.
Citera
2020-02-02, 06:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lufttork
Något jag ser som vanligt förekommande är att tjejer lägger ut sig väldigt tidigt på Tinder efter avslutat förhållande. Jag har skrivit med många som svarat; ”jag har varit singel i 1 månad, dock har vi varit på G att separera i 2 år.” Eller ”singel i 2 veckor, men man kan säga att det liksom har känts som slut i 6 månader”. Dessa tjejer har ännu inte ändrat relationsstatus på facebook. Det kan även vara så att deras ex fortfarande är skriven på samma adress.

Slynorna kan inte stå för vad dom gör. De vet att det ser konstigt ut att de gjorde slut förra veckan och denna vecka är de redan ute och letar the man of the dream.
kan vara att de som varit singel längre hittat en ny och inte är på sajterna. De nyblivna singlarna är ensamma och vill väl ha någon att prata med. Gör inte killar likadant? Finns killar som även är i förhållanden eller har KK.
Dejtar killar så är de fortfarande kvar med.
Citera
2020-02-02, 06:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maratonmaniker
Ursäkta om OT men minns min sorgliga ensamma ungdom på 70-talet. Fanns ngt som hette "heta linjen" dit man kunde ringa på sin fasta telefon med sådan där sladd som trasslade ihop sig. Jag minns att jag bara hörde avlägsna.....-HALLÅ!....HALLÅ! Hade nätdejting funnits på "min tid" (om det funnits ngn sådan) så hade jag varit SÅ lycklig! Liksom visst är det "äckel" och "idioter" där som i verkligheten MEN liksom att kunna sitta hemma och välja från ett smörgåsbord. Pricka för och dejta!
haha varför hörde du bara avlägsna hallå, var du tyst i luren?
Hittade du några dejter på heta linjen?
Citera
2020-02-02, 06:54
Medlem
Citat:

haha jag var på en liknande dejt en gång, med en kille som var som din tjej. Han såg bra, min drömkille utseendesmässigt. men hans extrema PK åsikter och hans släkt var visst likadana skulle inte passa med mej.
Man kan inte bygga något på attraktion endast, jag tycker inte du ska ligga med henne.
Jag gick vidare, snackade med andra killar och det gick otroligt fort att komma över honom, har nog aldrig kommit över en kille så snabbt.
Jag tycker du säger åt henne att ni inte kommer passa ihop sen har du ingen kontakt med henne mer och försök snacka med andra.
Citera
2020-02-02, 06:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FHBK
Själv hade jag dragit.
Jag tror du har rätt, tar någon upp vad de röstar på en dejt är det med helt fel på dom. Man ska inte ta upp politik på en dejt(om man inte är politiker förstås).

Jag var på dejt med en profeminist antiSDare som definitivt hade psykiska problem. Jag tror inte han själv tänkte utan att han bara blivit påverkad utifrån.
Citera
2020-02-02, 11:46
Medlem
BrunoC-2.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maratonmaniker

Jo, men jag tror inte riktigt du är medveten om vilka konsevenser det här också har. Eftersom det är många som det är ett smörgåsbord för. Moderna förhållanden har blivit som väldigt transaktionella. Folk i tidigare generationer kämpade mer och försökte reda ut sina problem i förhållanden och sina äktenskap men så fort den där initiala smekmånadsperioden är över och dopaminnivåerna du ger till en person i början när du träffar någon sjunker så är det i princip "hej då, so long, farewell, auf wiedersehen och adieu, nu hoppar jag på tinder igen och börjar på en ny kula"

Det är ett surt piller att svälja för alla som fortfarande är programmerade till att hantera lågpunkterna i ett förhållande eftersom de sätter större vikt på det långsiktiga perspektivet. Därmed är det också svårt att få bygga några djupare och meningsfullare relationer idag än vad det var förr.
Att gifta sig innebär en stor risk för män i synnher, då tittar man på skilsmässostatistik så har du ju större risk att skilja dig idag än att det håller livet ut. Det är inte bra odds.

Citat:
Ursprungligen postat av Kroppskakoregott
Yes, helt rätt misstag man självgjort många gånger dessvärre, för feg mesig. Det värsta som kan hända är att hon ryggar tillbaka lite, då kan man försöka igen senare precis som Bruno säger, prata på som vanligt. Man måste ta små steg till sexinitiativ, skämtsamt snacka om sin micropenis eller så, se om hon skrattar, osv. Udda tillvägagångsätt men har då fungerat för mig iaf. Oklart varför inte BrunoC kontot funkar att använda. Trollkonto eller samma gubbe måntro? Password reset anybody?

Edit: LOL, Bruno's profilbild

Heh. Jag är samma gamla räv. Jag skrotade gamla kontot av flera anledningar, tröttnade och hade mindre tid förut. Men kul och se dig också här, Kropps! Fan, måste vara ett år sen sist.

Citat:
Ursprungligen postat av Xpander-
Jo, precis, jag skulle ju hellre gå och ta några bira med Bruno och snacka lite oss män emellan, än de flesta hopplösa fall man matchar med på tinder.. 😆 Garanterat mer givande.

Gör jag så gärna. Du får hojta till om du är i huvudstaden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in