Citat:
Ursprungligen postat av
maratonmaniker
Ursäkta om OT men minns min sorgliga ensamma ungdom på 70-talet. Fanns ngt som hette "heta linjen" dit man kunde ringa på sin fasta telefon med sådan där sladd som trasslade ihop sig. Jag minns att jag bara hörde avlägsna.....-HALLÅ!....HALLÅ! Hade nätdejting funnits på "min tid" (om det funnits ngn sådan) så hade jag varit SÅ lycklig! Liksom visst är det "äckel" och "idioter" där som i verkligheten MEN liksom att kunna sitta hemma och välja från ett smörgåsbord. Pricka för och dejta!
Jo, men jag tror inte riktigt du är medveten om vilka konsevenser det här också har. Eftersom det är många som det är ett smörgåsbord för. Moderna förhållanden har blivit som väldigt transaktionella. Folk i tidigare generationer kämpade mer och försökte reda ut sina problem i förhållanden och sina äktenskap men så fort den där initiala smekmånadsperioden är över och dopaminnivåerna du ger till en person i början när du träffar någon sjunker så är det i princip "hej då, so long, farewell, auf wiedersehen och adieu, nu hoppar jag på tinder igen och börjar på en ny kula"
Det är ett surt piller att svälja för alla som fortfarande är programmerade till att hantera lågpunkterna i ett förhållande eftersom de sätter större vikt på det långsiktiga perspektivet. Därmed är det också svårt att få bygga några djupare och meningsfullare relationer idag än vad det var förr.
Att gifta sig innebär en stor risk för män i synnher, då tittar man på skilsmässostatistik så har du ju större risk att skilja dig idag än att det håller livet ut. Det är inte bra odds.
Citat:
Ursprungligen postat av
Kroppskakoregott
Yes, helt rätt

misstag man självgjort många gånger dessvärre, för feg mesig. Det värsta som kan hända är att hon ryggar tillbaka lite, då kan man försöka igen senare precis som Bruno säger, prata på som vanligt. Man måste ta små steg till sexinitiativ, skämtsamt snacka om sin micropenis eller så, se om hon skrattar, osv. Udda tillvägagångsätt men har då fungerat för mig iaf.

Oklart varför inte BrunoC kontot funkar att använda. Trollkonto eller samma gubbe måntro? Password reset anybody?
Edit: LOL, Bruno's profilbild
Heh. Jag är samma gamla räv. Jag skrotade gamla kontot av flera anledningar, tröttnade och hade mindre tid förut. Men kul och se dig också här, Kropps! Fan, måste vara ett år sen sist.
Citat:
Ursprungligen postat av
Xpander-
Jo, precis, jag skulle ju hellre gå och ta några bira med Bruno och snacka lite oss män emellan, än de flesta hopplösa fall man matchar med på tinder.. 😆 Garanterat mer givande.
Gör jag så gärna. Du får hojta till om du är i huvudstaden.