2020-02-01, 15:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Nej, man har en skyldighet att söka vård om man misstänker att man bär på en smittsam sjukdom - men det som smittskyddslagen avser med anmälningsplikt är den rapportering som sker mellan läkare och smittskyddsläkare.

SFS nr: 2006:1570

börjar med den,
Citera
2020-02-01, 15:39
Medlem
different_trips avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
För de som inte hinner se filmen innan den tas bort (det var JÄTTESVÅRT att ladda den)
* filmaren filmar dörröppningen på bussen som lämnats så öppen som möjligt
* där passagerarsätena skulle vara har de plockat ut dem för att få plats för liksäckar
* åtminstone 5 st där, i gula och orange liksäckar /body bags
* inne i sjukhuset ser det ut att vara en kropp på en brits inlindad i svart. Kanske något annat...
* på väg ut igen filmar han bakluckan på bussen. Helt full, liiite luft upptill. Gissar på att en sån buss har plats för tio-tolv passagerares väskor så det var säkert en 6-8 liksäckar där. Också.
* som en observant Flashbackare sa, de bär även ut en kropp i liksäck på väg till bussen
* kremeringsentreprenören, är det han i helsvart kostym och typ diskhandskar? De ska inte åka än bussdelen är ju bara halvfull. De tar det lugnt, väntar på fler.

= 12-15 kroppar i en ögonblicks video. Business as usual.

Om det här inte känns som domedagen vet jag inte vad som gör det.

Jag blir helt jävla matt.

Hur fan tror du man skulle hantera det då? Skicka runt liken fritt inne på sjukhusen? Låtsas som att det inte finns någon smitta?

Fan ni är helt från vettet allihopa. Ni blir livrädda oavsett vad som händer. Är det hysch-hysch så spekulerar ni att Kina har lagt locket på och alla dör till höger och vänster. Kommer det en video som visar att man transporterar bort avlidna personer SOM MAN SKA GÖRA UNDER ETT PÅGÅENDE UTBROTT så hittar ni fan fel i det också.

Ärligt talat, sök till psykakuten och berätta hur ni känner för det här så att ni får hjälp. Jag har själv sökt dit under en svår period då jag inte kunde hantera min ångest, man får hjälp.
Citera
2020-02-01, 15:40
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Akrobaten0808
Vill jag också faktiskt veta och det brukar jag i regel vara väldigt ointresserad av

Men intressant i sammanhanget hur viruset ter sig beroende på arvsmassa

Hur menar du nu? Finns väl inget som tyder på det? Att folk utanför Kina inte blivit lika sjuka eller fått lika mycket symptom kan lika gärna bero på andra faktorer.
Citera
2020-02-01, 15:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slacker-
Var kommer denna informationen om testkit ifrån?

Har skrivits många gånger härinne, känns som en trådsanning.

Har rapporterats om det sedan en vecka tillbaka ungefär

24/1
https://www.businessinsider.com/wuhan-coronavirus-china-shortage-test-kits-lottery-2020-1?r=US&IR=T

Idag
https://www.japantimes.co.jp/news/2020/02/01/asia-pacific/science-health-asia-pacific/china-virus-cases-undercounted/#.XjWODhNKh24
Citera
2020-02-01, 15:42
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Hur stor promille av befolkningen fick narkolepsi "från vaccinet"? Var någon av dem över 25???
Hur stor promille av befolkningen hade fått narkolepsi i vilket fall?

Promillenivå. Någon under 1000 konstaterade fall tror jag det var. Men det är livet förstört för alla dessa. För en sjukdom som inte hade lett till så extremt många dödsfall. Man ser ju samma panik här. Om det kommer ett vaccin kommer folk ta det trots att de inte skulle behöva ta den risken.
Citera
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av different_trip
Jag blir helt jävla matt.

Hur fan tror du man skulle hantera det då? Skicka runt liken fritt inne på sjukhusen? Låtsas som att det inte finns någon smitta?

Fan ni är helt från vettet allihopa. Ni blir livrädda oavsett vad som händer. Är det hysch-hysch så spekulerar ni att Kina har lagt locket på och alla dör till höger och vänster. Kommer det en video som visar att man transporterar bort avlidna personer SOM MAN SKA GÖRA UNDER ETT PÅGÅENDE UTBROTT så hittar ni fan fel i det också.
Här måste jag ge dig rätt. Kanske har jag varit för snabb att fördöma ett normalt förfarande.
Tycker det såg otäckt ut, men du har en nykter syn på det hela. Tack
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av different_trip

Ärligt talat, sök till psykakuten och berätta hur ni känner för det här så att ni får hjälp. Jag har själv sökt dit under en svår period då jag inte kunde hantera min ångest, man får hjälp.

Om du inte kan hantera när de vuxna pratar om olika eventualiteter och scenarier här, så föreslår jag att du ger dig av. Det finns säkert någon spännande tråd om marklyft, hur länge man ska egentligen värma en Gorby's panpizza, eller hur det går för "Bajen IF" som passar dig.
Citera
2020-02-01, 15:43
Medlem
Ogunquits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cyberepix
inte som antiviral. lök och vitlök i alla dess former har antivirus funktion

men C vitamin hjälper dig att uppehålla ett bra immunförsvar.

Då återstår att se hur mycket vitlök min mage tål.🤔.

Hmmm... Jag undrar om alkohol är kontraproduktivt mot vitlök? Annars rejält vitlökskryddad middag och bourbon.

Tyvärr bara 40% i bourbon.🙁
Citera
2020-02-01, 15:43
Medlem
Harrfenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grollaren
Har obekräftade uppgifter om en död i Paris.
Någon som har länkar till nyhetssidor i Frankrike?

Inte sett något ännu. Men du kan ju hålla koll på den här kanalen på tuben.
https://www.youtube.com/channel/UCQfwfsi5VrQ8yKZ-UWmAEFg
Citera
2020-02-01, 15:44
Medlem
Sharm0tas avatar
Citat:
För de som inte hinner se filmen innan den tas bort (det var JÄTTESVÅRT att ladda den)
* filmaren filmar dörröppningen på bussen som lämnats så öppen som möjligt
* där passagerarsätena skulle vara har de plockat ut dem för att få plats för liksäckar
* åtminstone 5 st där, i gula och orange liksäckar /body bags
* inne i sjukhuset ser det ut att vara en kropp på en brits inlindad i svart. Kanske något annat...
* på väg ut igen filmar han bakluckan på bussen. Helt full, liiite luft upptill. Gissar på att en sån buss har plats för tio-tolv passagerares väskor så det var säkert en 6-8 liksäckar där. Också.
* som en observant Flashbackare sa, de bär även ut en kropp i liksäck på väg till bussen
* kremeringsentreprenören, är det han i helsvart kostym och typ diskhandskar? De ska inte åka än bussdelen är ju bara halvfull. De tar det lugnt, väntar på fler.

= 12-15 kroppar i en ögonblicks video. Business as usual.

Om det här inte känns som domedagen vet jag inte vad som gör det.
Jag försöker följa er konversation tillbaka till klippet men inlägget är borta? Vem är det som plockar bort inlägg med länkar hela tiden? Vad är poängen med att ta bort sådana inlägg överhuvudtaget? Är det någon i tråden som rapporterar länkarna i ”gott syfte”? Om så, tack men nej tack.
Senast redigerad av Sharm0ta 2020-02-01 kl. 15:53.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Akrobaten0808
Nä snarare så att likasinnade i hans umgänge som håller på med skiten skyller på det tragiska med tåget medan dom utanför som iakttagit och dragit slutsatsen från det uppenbara står där och tycker synd om allt och alla inblandade som saknar insikt.

En som tar sig tid att intervjua personer i personens bekantskapskrets så är ju betydligt trovärdigare än en som sitter vid en dator andra sidan av jorden och som baserar sitt uttalande på en bild

som sagt, källkritik är viktigt
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ArgusOne
Hur menar du nu? Finns väl inget som tyder på det? Att folk utanför Kina inte blivit lika sjuka eller fått lika mycket symptom kan lika gärna bero på andra faktorer.

Tydde på vad ? Vad yrar du om ?

Jag skrev att jag är intresserad att se hur viruset beter sig beroende på arvsmassa. ?

Och för att få bättre (ej definitivt) svar så behöver jag få veta etniciteten på drabbade runt om i eu.

Vi är nog flera som tänker lite på såna faktorer - slår viruset värre om du är afrikan- kines- finsk etc eftersom detta virus är väldigt DNA anpassat
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in