2020-02-01, 14:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Akrobaten0808
Ja juste. Och vad ska kritiskt sjuka göra på salar ? Dom behöver intensivvård

Ligga och skaka i en säng med infusion i armvecket och en panodil i arslet kan jag göra hemma. Sjukvård behöver jag när jag måste sövas ned och sättas i respirator vilket majoriteten av kritiskt sjuka behöver för att överleva. Det är inte hittepå det är ett faktum

sverige har ingen IVA längre. prio 1 och 2 får sitta timmar, folk dör fast dom är på sjukhus,

jag vet jag håller med, men i sverige e väl den vården man får. en alvedon å ligga på ett kallt golv.
syretank har alla som har en gassvets hemma, inge svårt å bygga om lite, alla får köpa en syretank. från tex AGA,
vatten finns i kranen paracetamol finns på apotea för 10kr asken,
Citera
2020-02-01, 14:34
Medlem
selusts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cyberepix
intressant

CORONA ÄR ANMÄLNINGSPLIKTIG PÅ
https://www.folkhalsomyndigheten.se/smittskydd-beredskap/overvakning-och-rapportering/anmalningspliktiga-sjukdomar/

Var står det?
Citera
2020-02-01, 14:35
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cyberepix
intressant

CORONA ÄR ANMÄLNINGSPLIKTIG PÅ
https://www.folkhalsomyndigheten.se/smittskydd-beredskap/overvakning-och-rapportering/anmalningspliktiga-sjukdomar/
Varför är det "intressant"?
Citera
2020-02-01, 14:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flodur
Och vad i hela friden har den kinesiska militären med den pågående Corona-smittan att göra? De kinesiska myndigheterna blev utomordentligt kritiserade vid SARS-utbrottet eftersom de antagligen försökte mörka. Och detta vill de absolut inte bli kritiserade för än en gång. Därför anser många (de flesta) experter att man numera är helt öppna vad gäller den nuvarande smittan. Dessutom har WHO representanter på plats som följer upp det hela.

har med att göra att deras internet är filtrerat. youtube facebook instagram andwhatnot. går genom filter.
informationsflödet är bestämt av sittande regering diktatur kung president eller vad man vill kalla det,

du får bara reda på vad dom vill att du ska veta,
Citera
2020-02-01, 14:37
Medlem
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/naJ2xQ/sa-vardas-corona-smittade-kvinnan--andningsskydd-och-eget-rum

Hahahaha de använder ju såna skydd som inte hjälper mot virus?! Kan inte någon seriöst mejla dessa idioter till experter och fråga dem om de ikte borde läggas in på hem för lågbegåvade?
Citera
Medlem
Grollarens avatar
Har obekräftade uppgifter om en död i Paris.
Någon som har länkar till nyhetssidor i Frankrike?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Varför är det "intressant"?

Undrar exakt samma. Tänk om hen fick nys om SMHI, fan va intressant hen skulle tycka att det var. Men det kanske blir overload då.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av highepoxy
Nu är jag så jävla orolig! Har någon koll på om det finns folie så att det räcker att göra foliehattar till alla nyblivna smittskyddsexperter och alarmister som bara vill skrämma upp folk helt i onödan?
Hörde att allt folie är reserverat till att tillverka dumstrutar för idioternas gravar som inte tog detta på allvar.
Citera
2020-02-01, 14:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
WHO har 8500 anställda, så det kommer att gå åt mycket folie om du vill göra hattar till alla dem.

när har WHO sagt nått som hjälp mänskligheten...på riktigt.... länka gärna.
Citera
Medlem
Harrfenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 57Emma
Har sparat den länken, har planer på att maila den till dom och be dom läsa på innan de ställer till allvarlig skada i samhället

Bra! Jag blir irriterad på media som inte ställer kritiska frågor kring detta.
Dom bara fortsätter att förmedla dessa halvsanningar, eller lögner.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av givemeyourmoney
Hörde att allt folie är reserverat till att tillverka dumstrutar för idioternas gravar som inte tog detta på allvar.

Vad ska tas på allvar? Vad är din lösning på vad som skulle gjords/göras bättre? Herregud. Skicka PM så skickar jag en skitfin hatt till dig.
Citera
2020-02-01, 14:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av highepoxy
Det är inte farligt om du inte är är 60+ eller har sjukdomsproblematik. Inte som svininfluensean som skördade 220.000 liv. Inte ens med SD-matematik* kommer vi se de nivåerna.

* = 400.000 euro är 40 tusen miljarder enligt SD.

Fast detta har du ju ingen aning om, det har ju precis börjat. Det är ju inte så att du vet när spridningen stoppas men ifall det skulle smitta lika många som en influensa så pratar vi ju många miljoner döda med den nuvarande dödligheten på viruset.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in