2020-02-01, 14:58
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hew18
Fortfarande inga som har dött utanför kina. Extremt egendomligt egentligen, även vanlig influensa har dödat massvis under den perioden. Men det kommer säkert ske, men det är snart 3 veckor sedan första fallet utanför kina, och även om antalet smittade ökar, så har ingen dött, säkert bara en tidsfråga som sagt. Men det borde som sagt ha dött massvis utanför kina vid detta laget.
Jag tror att det större antal som dött har gjort det efter att alla respiratorer blivit upptagna och ev mediciner mot HIV tagit slut.
Citera
2020-02-01, 14:58
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Valpen_
Enligt Expressen kräver Sverige svar från WHO om när coronaviruset smittas.
Spännande! Dom går snabbt ut och säger att kinesen i Jönköping inte smittat någon. Sen går man ut och kräver information från WHO, vilket bevisar att man har NOLL koll.
Citera
2020-02-01, 14:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Oklart vad du vill ha sagt.

Det är väl rätt uppenbart att coronovirus bör falla under anmälningspliktiga sjukdomar (dvs att sjukvården ska rapportera om de finner fall).

riktigt så fungerar inte anmälningspliktiga. du om du misstänker att du är bärare. ska du anmäla
Citera
2020-02-01, 14:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Jättebra. Jag har hört 14 dagar före symptom, under symptom /sjukdom som kan ta veckor att bli av med, och 14 dagar efter man är frisk.

Be mig inte om källa, sök infon själv.

Står inte alls så på Expressen, du sitter troligtvis och far med osanning.
Citera
2020-02-01, 15:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Jättebra. Jag har hört 14 dagar före symptom, under symptom /sjukdom som kan ta veckor att bli av med, och 14 dagar efter man är frisk.

Be mig inte om källa, sök infon själv.

Källa? Med tanke för din fascination för alarmistisk information borde du krävas på det.
Citera
2020-02-01, 15:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fiskoega
Spännande! Dom går snabbt ut och säger att kinesen i Jönköping inte smittat någon. Sen går man ut och kräver information från WHO, vilket bevisar att man har NOLL koll.
Fast jag tycker det är bra att de nu samlar in information i alla fall. Men när de uttalar sig så stensäkert om viruset som de gjort i dagarna, med en attityd tvärtemot övriga världen, och trotts den avsaknad av erfarenhet som råder, så blir man irriterad.
Citera
2020-02-01, 15:01
Medlem
booreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fiskoega

Hehe, var det inte just framförallt rapporter att man smittar innan symptom som gjorde att WHO valde gå ut med globalt nödläge?
Normalt skulle de väl även krävas dödsfall i fler än ett land.
Citera
2020-02-01, 15:02
Medlem
BushwickBills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vlkmslf
Kina rapporterar visst det om smittade fall, bekräftade eller misstänkta sådana, och dödsfall samt vissa tal om återhämtning via deras National Health Commission.

Nej, den siffran Hubei skickar in är inte smittade utan inlagda på sjukhus med lunginflammation, mig veterligen testas inte patienter för viruset i Hubei om de inte har lunginflammation och behöver vårdas på sjukhus, om de som rapporterna kallar är under observation är smittade då skulle vi ha runt 36tusen smittade i dagsläget bara i Hubei men jag tror inte man testar dom heller om de inte kräver vård på sjukhus. Hubeis sida(http://wjw.hubei.gov.cn/fbjd/dtyw/) är extremt jävla seg men här är senaste rapporten körd genom Google:

https://translate.google.se/translate?hl=sv&sl=auto&tl=sv&u=http%3A%2F%2Fwjw.h ubei.gov.cn%2Ffbjd%2Fdtyw%2F202002%2Ft20200201_201 7100.shtml&sandbox=1

Gör du en annan tolkning?
Citera
2020-02-01, 15:02
Medlem
LeeVans avatar
Detta låter väldigt positivt, och inger hopp.

Matti Sällberg, professor i laboratoriemedicin, berättar här om hur arbetet går till med att framställa vaccin på ett nytt sätt. Det handlar om ett syntetiskt vaccin.

Det är möjligt att videon redan ligger i tråden (?) men jag tycker den i sammanhanget är så viktig att jag gärna ser att fler får tillgång till den.

Videon saknar direktlänk. Scrolla ner en bit på sidan för rätt video.

https://www.expressen.se/gt/corona-smittade-kvinnan-isoleras-med-dubbla-dorrar/
Citera
2020-02-01, 15:04
Medlem
InteMassmedias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av perVers2.1
Jag vill bara inte vara den som för smitta vidare, för egen del är jag inte orolig även om jag är dålig som fn.
Sannolikheten att det är någon annan sorts influensa som intagit min kropp är nog större än att det är Corona, men man vill ju veta. Allrahelst som ingen verkar veta säkert hur länge i efterhand man kan smitta.

Citat:
Ursprungligen postat av Faceless-Void
Update från Japan. Inga nya fall vad jag hört, men har själv åkt på något skit. Har 38.5 i feber, annars inget. Är hemma nu iaf, som tur är har jag inga jobb den här veckan. Jobbar i centrala Osaka så blir en del tunnelbana. Kör alltid mask.

Keep us posted.
Hoppas ni båda mår bra och inte smittats av något kinesvirus.
Citera
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av warwar
Vad hände med fartyget i Italien? Varit tyst om det

Den sjuka resenären hade inte Corona-viruset utan något lindrigare, så passagerarna fick gå iland i Italien.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av boored
Hehe, var det inte just framförallt rapporter att man smittar innan symptom som gjorde att WHO valde gå ut med globalt nödläge?
Normalt skulle de väl även krävas dödsfall i fler än ett land.
Det är väl ingen som riktigt förstår hur WHOdåren in charge resonerar.
Han betedde sig drogat på presskonferensen.
Medias ansvar att pressa dem när de alldeles uppenbart agerar farligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in