Citat:
Ja, fascination kopplar jag mer till sådant som Merwinna ger uttryck för. Typ imponerad av Madsen.Förlåt för illa vald formulering.
Fascination var fel uttryck då det kan uppfattas som ett positivt intresse.
Ett lite tvångsmässigt intresse som nog grundar sig i självbevarelsedrift var vad jag menade.
När Madsen satt i häktet fick han ju lov att få miniräknare, linjal och lite grejer för att sysselsätta sig med "konstruktion".
Men mest har han väl använt linjalen och pennan för att plita snygga kärleksbrev.
Det är väl med det som mycket annat. Ett tunt faner (konstruktionsintresset) för att upprätthålla en intressant fasad.
Utan publik och hejarklack så tror jag det intresserar honom föga just nu.
Det enda som intresserar Madsen i nuet är nog brevskrivandet med nya pennevänner.
Fascination var fel uttryck då det kan uppfattas som ett positivt intresse.
Ett lite tvångsmässigt intresse som nog grundar sig i självbevarelsedrift var vad jag menade.
När Madsen satt i häktet fick han ju lov att få miniräknare, linjal och lite grejer för att sysselsätta sig med "konstruktion".
Men mest har han väl använt linjalen och pennan för att plita snygga kärleksbrev.
Det är väl med det som mycket annat. Ett tunt faner (konstruktionsintresset) för att upprätthålla en intressant fasad.
Utan publik och hejarklack så tror jag det intresserar honom föga just nu.
Det enda som intresserar Madsen i nuet är nog brevskrivandet med nya pennevänner.
Eller sådana som samlar på memorabilia från perversa mördare viket jag finner oerhört sjukt.
När jag nämnde hans planer att softa, göra ritningar, planera så var det för att jämföra med vad han sagt och tänkt tidigare - om en sådan situation skulle uppstå.
Hur han resonerar.
För att han har sett på fängelsevistelse som ett SPA. Nåt kortvarigt som mer vore välbehövlig egentid.
För att han är nonchalant och överskattar sig själv och verkar ha trott att han kunde prata sig ur det hela (iaf inledningsvis) och bara skulle sitta en kort tid även nu vid mord med styckning.
Hans offentliga hemlighet - luftskeppet::
"Så ville jeg døbe skibet "helium" for at berolige folk. Endeligt ville jeg blot bygge det, og derefter flyve det, no papers, og tage straffen bagefter. Det ville ganske enkelt koste meget mindre tid og besvær at sidde i Vestre Fængsel og planlægge næste projekt end det ville tage at få alle formaliteterne i orden med SLV."
Sin raket tänkte han skjuta ut genom en silo. Utan tillstånd. Säkerhetsfrågor bryr han sig inte om.. och inte fängelsestraff heller:
"Hvis man så kom i Vestre tror jeg det blev ret kort.
De første tanker mht. raketprojektet gik ud på at affyre gennem taget af en kornsilo, uden tilladelser - men i tilbageblik har den open source model vi nu kører været meget bedre for alle."