2018-11-02, 14:05
Medlem
Merwinnas avatar
https://www.bt.dk/krimi/efter-overfald-i-faengslet-peter-madsen-risikerer-oedelagt-syn

En artikel om Madsens ögonskador. Egentligen ingen ny information, om man har läst lajven från i måndags, utom möjligen orsaken till att Betina inte la fram ett skadeståndsanspråk på ett visst belopp. Hon lämnar beloppet öppet, tills de vet om Madsen kommer att få nedsatt syn för livet. Och det är ju vettigt. Får han det (nedsatt syn för livet), så tycker jag att domen borde rivas upp och 18-åringen få ett högre straff. 18-åringen har iofs överklagat, och lagom till rättegången i Landsretten vet man kanske mera om var M:s synproblem kommer att landa.

Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Hahaha! Frita? Kul

Ja, var får jag allt ifrån?!! (Citat: Lorry)
Citera
2018-11-02, 15:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
https://www.bt.dk/krimi/efter-overfald-i-faengslet-peter-madsen-risikerer-oedelagt-syn

En artikel om Madsens ögonskador. Egentligen ingen ny information, om man har läst lajven från i måndags, utom möjligen orsaken till att Betina inte la fram ett skadeståndsanspråk på ett visst belopp. Hon lämnar beloppet öppet, tills de vet om Madsen kommer att få nedsatt syn för livet. Och det är ju vettigt. Får han det (nedsatt syn för livet), så tycker jag att domen borde rivas upp och 18-åringen få ett högre straff. 18-åringen har iofs överklagat, och lagom till rättegången i Landsretten vet man kanske mera om var M:s synproblem kommer att landa.

Ang ersättning för skador så måste man under en längre tid se hur /om handikappet är mer eller mindre livslångt och till vilken procent. Det är schabloner som sätter beloppet hos skadereglerarna.Och det tar några år att fastställa skadorna då det måste läka först.
Citera
2018-11-02, 19:35
Medlem
Grandiosos avatar
Här har vi ett fall som sannerligen har fått uppmärksamhet så det bara skriker om det och med
all rätt givetvis.
Artiklar på artiklar på artiklar i långt över ett år nu och inte minst när det var fråga om själva
rättegångarna i byretten och landsretten. Tv-reportage, dokumentärer, you name it.
Mest senaste tiden har det handlat om f.d. fångvaktare och lokförare som tydligen gått och
kärat ner sig i mannen som lustmördade en av deras medsystrar.
Sist nu på tapeten rättegången mot en gängkriminell buse som tog sig för och drämde herr
Madsen på käften så pass illa så här föreligger risk för nedsatt syn på ena ögat hos herr
styckmördaren. Oklart riktigt varför detta hände men hände gjorde det i alla fall och
föranledde ett åtal och gav möjlighet för samme styckmördare att komma ut lite från kåken
och få utväxla lite rara blickar i rätten med nämnda kvinnliga lokföraren som tycker det har
varit så himla intressant och givande att få samtala med Madsen om det ena och det andra
och tillåtelse till besöken har hon sett till att skaffa sig; inte går hon bakom ryggen på maken
därhemma inte. Nej, det är fritt fram här för henne. Så länge nämnda make inte tycker illa vara.
Då har hon lovat att sluta bums. Jojomensan, så är det.

Men nu ska vi inte irra bort oss här bland alla betuttade fruntimmer runt herr Madsen utan
komma till att det lär bli rätt glest fortsättningsvis med skriverier kring Madsen och fallet.
Riktigt glest.
Jo, förvisso, det ska komma nåt annat än i skriven form, en, antar jag, påkostad, ambitiös
dramasatsning i sex delar (kunde man inte sett till att undvika att hamna just på det
antalet delar med tanke på ja, ni vet...fem eller sju hade ärligt talat tett sig bättre) har
man att vänta nästa år nån gång.
Framöver lär det säkerligen produceras en och annan bok också i ämnet, det lär väl inte
kunna undvikas. Nån gammal medarbetare kommer väl svårligen att kunna motstå
lockelsen - läs: möjligheten att dra in rejält med flis - att spotta ur sig några hundra sidor
med tråkig text om vänskapen med mannen som blev Danmarks värste mördare i modern
tid, han som inte nådde de höjder han strävade så efter att nå medelst hemmasnickrat
raketbygge, men istället råkade på avgrunden via sin fruktansvärt bestialiska illgärning.
Det kan även ramla in nåt verk av nån donna från förr som vill informera omvärlden hur
det var att pippa loss med denna beryktade dansk. Uttömmande om kinky sex och
rollspel med mera. Ja, det kan bli en hel del bokprojekt om det vill sig illa och det brukar
det ju vilja...

Mycket tunnsått nu ett bra tag dock i tidningar och tv om ärendet lär det bli, men på en
blaska - nu fablar jag rejält här bara så ni vet - kommer en redaktionschef att tycka att den
här storyn har man inte "sugit ut" tillräckligt mycket av ännu.
Här finns mer att ta av minsann - profiten för helvete, tänk på den, klick, klick och klick igen -
så man söker på tidningens facebooksida efter folk som kan tänkas vilja vara med i en
artikelserie och som har haft nåt att göra med Madsen under åren på nåt vis - inte så jävla
viktigt på just vilket vis, bara nåt litet, litet vis, det räcker - och vill man ställa upp så får man
en hundring, plus fem trisslotter och ett V75-system på 1000 rader.
Och vips så har ett hundratal personer anmält sitt intresse av att medverka.
Vad gör man inte för några trisslotter?
Alla får man inte vara med. Men här några av dem som kom med och så här blev det:

Hildegard fick en puss av Peter i tonåren - här berättar hon om hur det var

Preben såg Madsen bli arg en gång - hör hans dramatiska berättelse

Knud anade att allt inte stod rätt till med ubåtsmördaren - ta del av historien
om hans skakande upplevelser för 15 år sedan

Lotte spelade Yatzy med Kim Walls mördare en gång och VANN - läs hennes berättelse

Möt Birthe som sålde kanelgifflarna på förmiddagen den 10 augusti till styckmördaren -
"Jag glömmer aldrig hans kusliga blick"

Där har ni lite av vad som väntar...
Det är ju för fanken halloweentider så man får tillåta sig lite rackartyg..
Senast redigerad av Grandioso 2018-11-02 kl. 20:19.
Citera
2018-11-02, 19:55
Medlem
Och som inte alla övriga sensationella "ickenyheter" var nog, så står det även om
den här gamla skåpmaten, i vilket det påstås att Madsen började tala om styckningsmordet med medfånge när han åkte på en blåklocka.
https://www.expressen.se/kvallsposten/madsen-overfolls-i-cell-nara-att-mista-synen/
Citera
2018-11-02, 20:52
Medlem
T34Panzers avatar
Fast lite fina nyheter så här i höstmörkret. Vovvarna som hjälpte till att finna Kim har fått utmärkelse :-)

Hundarna hjälpte till att hitta Kim Wall – prisas

Hjältehundarna Ace, Ben och Cross. Nu prisas alla tre som ”Årets polishund 2018” av Svenska Kennelklubben.

https://www.expressen.se/kvallsposten/hundarna-hjalpte-till-att-hitta-kim-wall-prisas/
Citera
2018-11-02, 21:01
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:

Konstigt. Madsen skulle ju åtnjuta sådan respekt på fängelset. Dels av alla muslimer, men även av de andra pga sin charm, sitt tekniska kunnande och sin intelligens. Jag antar att alla andra fångarna kommer bestraffa den som skadade Madsen nu.
Citera
2018-11-02, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Konstigt. Madsen skulle ju åtnjuta sådan respekt på fängelset. Dels av alla muslimer, men även av de andra pga sin charm, sitt tekniska kunnande och sin intelligens. Jag antar att alla andra fångarna kommer bestraffa den som skadade Madsen nu.

Citera
2018-11-02, 22:52
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Ang ersättning för skador så måste man under en längre tid se hur /om handikappet är mer eller mindre livslångt och till vilken procent. Det är schabloner som sätter beloppet hos skadereglerarna.Och det tar några år att fastställa skadorna då det måste läka först.
Syntest på en patologisk lögnare år 2023.

- Vad ser du Madsen på den här bilden? Inte ett dugg.
- Men ser du inte nån viss färg? Nope.
- Kan du skönja nåt mönster? En enda dimma.
- Nån jävla kvadrat?! Joo... men... mer en romb? Kanske. Jag är inte säker.
Citera
2018-11-02, 22:57
Medlem
Starbacks avatar
Citat:

Det var en 18-årig fånge som misshandlade Peter Madsen. Synd att han inte blev våldtagen. Aset.

https://www.expressen.se/kvallsposten/madsen-overfolls-i-cell-nara-att-mista-synen/
Citera
2018-11-03, 00:17
Medlem
develis avatar
Citat:
Vart skulle han fly? Att hålla en fånge, som är högvilt, gömd eller smussla ut honom ur landet, kräver resurser som ingen av hans kvinnor verkar ha (inte minst ekonomiska). Och några manliga vänner har han väl inte kvar? Men detta sagt så kan jag tänka mig Madsen planera en spektakulär flykt, bara för the devil of it. Och sedan gå tillbaka till fängelset frivilligt.

Det är ju årets felbedömning i så fall, eftersom M inte har någon historia av våld. Och han är inte dum på det sättet, att han skulle dra på mördar-spree i det här läget. Dessutom känner varenda människa i norra Europa igen hans nuna; det blir väldigt svårt att locka med sig någon kvinna.

Jo, gängmedlemmarna är ju oberäkneliga förstås. Och dumma. De kan ta dumma risker.
Killing spree? Han är inte ens i den kategorin, snarare potentiell seriemördare; en sexuell predator som tänder på att manipulera folk rätt i döden och våldför sig brutalt sexuellt.
Kom även att tänka på Bundys rymningar från både förhör och fängelse. Så nog har de psykopatiska sexualsadisterna potential ur flera aspekter..

Som adrenalin junkie fantiserar Madsen om att jagas. Han söker ständigt kickar och extas, hans livsnerv är att tänja gränser. Därför skulle han säkert finna full njutning i att göra en spektakulär rymning mitt i ett befintligt kaos för kriminalvården som fightas för fullt med ett gäng kriminella som attackerar Madsen.
Det skulle nog generera rubriker som Madsen skulle njuta av.
Citat:
" (..) mens et hav af politibiler jagter mig nede på jorden."
"Jeg ved ikke, om det bliver lige præcis det, jeg kommer til at gøre, men jeg vil gerne lave en happening af gigantiske dimensioner,« siger han og smiler."
https://www.sondagsavisen.dk/underholdning/kendte/2014-12-11-peter-vil-skyde-sig-selv-ud-i-rummet/
Citat:
"Han så for sig en situation, hvor politiet ville jagte ham til lands, til vands og i luften."
https://www.bt.dk/krimi/ny-bog-peter-madsen-fantaserede-om-den-ultimative-forbrydelse
Citat:
– Jag pratade med svenska ambassaden i Köpenhamn för något år sedan och då sa de att det var helt okej att jag färdades på svenskt vatten, men jag var tvungen att göra det vid ytan.

Precis när han säger detta dundrar två svenska jaktplan genom luften.
– Nu kommer de och tar mig, säger Peter Madsen och skrattar.
http://www.ystadsallehanda.se/ystad/ubat-mellanlandade-i-ystad/
.. likt andra psykopater såsom Daniel Walker (bedrägerier, rån, våldtäkter, mord):
Citat:
" Det ligger en särskild spänning i att ha rymt från ett stort fängelse och veta att de röda strålkastarna jagar en och att sirenerna tjuter. Det är så spännande att man bara... det är bättre än sex, det är verkligen upphetsande."
R Hare, psykopatens värld
Citera
2018-11-03, 01:41
Bannlyst
Citat:

Tror du min herre /fru att alla som besvarar dig inser att du trollar dem? Äh, vem bryr sig? Jag tror de trollas huvudsaken av att få skriva i tråden ... du bidra

Citat:

Ingen har skadat Madsen på så vis media utmålar. Bara att kontakta den som slog, den som "mishandlade" och dennes advokat. Du förstår väl själv varför Betina valt att återkomma om Madsens "ögonskador"... Madsen lurar er alla, "ynglingen" överklagar inte detta fall för endast en förlängning på tre månader på sitt straff.. I Danmark, två trejedel av tiden .... oftast... alltså max 60 dagar därtill... ett staff i straffet... Blir max en par veckor...

Är du spetsfyndig eller blåst?
Citera
2018-11-03, 08:31
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av don.t
[...]

Ingen har skadat Madsen på så vis media utmålar. Bara att kontakta den som slog, den som "mishandlade" och dennes advokat. Du förstår väl själv varför Betina valt att återkomma om Madsens "ögonskador"... Madsen lurar er alla, "ynglingen" överklagar inte detta fall för endast en förlängning på tre månader på sitt straff.. I Danmark, två trejedel av tiden .... oftast... alltså max 60 dagar därtill... ett staff i straffet... Blir max en par veckor...

Är du spetsfyndig eller blåst?

Jag har inte uttalat mig om Madsens skador. Poängen är att han har blivit attackerad av en medfånge, något som vissa användare uteslutit tidigare i tråden.

I övrigt har jag inte större förtroende för dig än för media.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in