Citat:
Ursprungligen postat av
develi
Han har visst konstruerat. Små pappersraketer med hjärtan på. 🤣
Det jag skrev om berörde däremot planer han hade om han dömts till ett lägre straff - vilket väl var vad han inbillade sig inledningsvis gällande brott mot griftefriden.
Dock tror jag han kommer försöka hänga kvar i strålglansen via JC.
Hon har ju redan agerat marionett i sitt manifest om hur synd det är om honom. Hur dum allmänheten är, att det inte spelar nån roll vad han än gör sen. Allt fördunklas, han är dömd för evigt. Att han är så ensam och KV inhumana.
Han ska säkert försöka ge ut nån bok likt Lundin.
Ett par stycken kommer jubla.
Fascination vet jag inte om jag upplever. Snarare är jag intresserad av hur psyket fungerar på nåt så inhumant och omänskligt - samt hur överlevande offer hanterar det hela och även grundlurade vänner och närstående. En annan del är prevention; dels att begripa vad psykopati innebär och ta det på allvar, dels lära sig varningssignalerna.
Jag finner det även intressant att studera vad de ytterst få överlevande gjort (sagt, agerat) när det kommer till seriemördare. Här krävs det nog väldig sinnesnärvaro och intuitiv känsla i kombination med tur, vilket däremot är nåt som fascinerar mig.
Jag fascineras även av människor som vaknar upp ur dimridåer en psykopat skapar.
Ja, det verkar som om hon lyckats få till det. Att Madsen hamnar i skymundan mot som det ursprungligen var tänkt och snarare framstår i sin rätta persona. Jag hoppas att filmen kan fungera som en varning gällande hur psykopater agerar.
Förlåt för illa vald formulering.
Fascination var fel uttryck då det kan uppfattas som ett positivt intresse.
Ett lite tvångsmässigt intresse som nog grundar sig i självbevarelsedrift var vad jag menade.
När Madsen satt i häktet fick han ju lov att få miniräknare, linjal och lite grejer för att sysselsätta sig med "konstruktion".
Men mest har han väl använt linjalen och pennan för att plita snygga kärleksbrev.
Det är väl med det som mycket annat. Ett tunt faner (konstruktionsintresset) för att upprätthålla en intressant fasad.
Utan publik och hejarklack så tror jag det intresserar honom föga just nu.
Det enda som intresserar Madsen i nuet är nog brevskrivandet med nya pennevänner.