2020-01-31, 12:22
Medlem
Sasha08s avatar
Finns det någon i världen som inte är etnisk kines som blivit sjuk? Tysken var ju också kines
Citera
2020-01-31, 12:22
Medlem
kazangass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kiya123
Håller med! Hans Rosling är en bluff med agenda. Han bortsåg tex helt från klimatkrisen. Att hans profetior på något sätt skulle vara hoppfulla är för mig oerhört märkligt
Du känner till att Rosling är död?
Citera
2020-01-31, 12:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kazangas
Det är inte de döda man ska oroa sig för, de kommer att vara lika döda när man upptäcker dem.
Man ska lägga resurserna på att bromsa smittspridningen bland friska.

Du citerade mig angående siffrorna. Jag svarade varför de med all sannolikhet inte stämmer.
Citera
Medlem
BushwickBills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hagelskur
tror det ligger i nåt du säger, svenskar börjar bli mindre omtyckta världen runt.

Ja, jag har ju svårt att se att Svenska regeringen har särskilt mycket tyst diplomati med Kina eller Ryssland exempelvis.

Att Nalle Puh hyllas unisont av WHO och världens övriga regeringar är också lite konstigt, kanske har han hotat dom att släppa lös skiten om han inte får pengar och beröm, vem vet?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kiya123
Håller med! Hans Rosling är en bluff med agenda. Han bortsåg tex helt från klimatkrisen. Att hans profetior på något sätt skulle vara hoppfulla är för mig oerhört märkligt

Han Rosling var en man som använde sin titel för att föra fram sina teorier inom ett område han inte kunde något om. Han lyftes fram av media då han hade den rätta åsikten. En femåring hade kunnat slå hål på hans "fakta".
Citera
Medlem
Hur dödligt är detta viruset för någon frisk i 30årsåldern? Om man blir smittad, dör man då eller? Är inte insatt i detta alls.
Kan man ens bli frisk eller är det kört om man blir smittad?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lexitp
Jo men det är synd. Själv hade det varit för annorlunda för mig att göra det ensam, är ju tjej också. Bor i UK nu där det är bekräftade fall så jag dör nog innan dig. Stay safe!

Jo, jag kan förstå. Jag har aldrig haft nåt problem med att resa själv. Man träffar ju nytt folk och så är det bara en termin, det går fort! Hahha, det är lugnt med dig. Du kommer inte dö.

Främsta anledningen varför jag inte funderar på att fara är att det är inget kul att ligga sjuk i ett annat land då man inte kan språket eller känner någon. Sen att utsätta sina nära och kära för det. Främst det som håller tillbaka mig. Jag tror inte jag kommer dö, men onödig oro för nära och kära.

Siffrorna från Kina stämmer nog inte. Men blir intressant och se om någon dör i något annat land. Dom siffrorna stämmer nog bättre. Då får man en bättre bild på situationen.

Men visst Taiwan ligger väl inte bäst till. Dom hade 346 fall av SARS. Just nu 9 fall av Corona, så siffran kan mycket väl stiga.
Citera
2020-01-31, 12:24
Medlem
kansascityshuffles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kazangas
Suck, "endast" 200 har dött i detta nya virus enligt dig.
Skulle en normal och sansad respons då vara att ignorera spridningen?

Förstår du vad en smittskyddande myndighet arbetar med?

Nej. Officiella siffror ligger runt 230.
Det rör sig om jävligt mycket mer IRL.
Att förstå spridningen är viktigare för att hindra dödsfall men även där ger de ut falsk information.

Eller beror det på att de har för lite resurser att testa människorna?
Citera
2020-01-31, 12:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av emile92
Verkar som experter på Flashback har mer koll på läget. Så, är det något slags förkylning som normalt går över efter en viss tid (alltså ej dödligt)? Eller drabbar viruset även unga personer och slutligen dödar?

Det är som vilken influensa som helst. Den smittar alla. Du blir förkyld. Är du gammal eller har en allvarlig bakomliggande sjukdom riskerar du döden. Så är det med all influensa.
Citera
2020-01-31, 12:25
Medlem
kazangass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Internetkrigaren1
Du citerade mig angående siffrorna. Jag svarade varför de med all sannolikhet inte stämmer.

Även om det teoretiskt ligger 50 döda äldre kineser i sina lägenheter i Wuhan, så påverkar inte detta smittspridningen. De flesta av de som avled som en följd av smittan var just äldre, så det finns ingen anledning till att tro att de "missade" dödsfallen är yngre personer.

Dessutom, i Kina ser man upp till äldre familjemedlemmar. Att tro att ingen släkting skulle anmäla att gammelfaster saknas är inte sannolikt.
Citera
2020-01-31, 12:27
Medlem
TonyBergmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av emile92
Verkar som experter på Flashback har mer koll på läget. Så, är det något slags förkylning som normalt går över efter en viss tid (alltså ej dödligt)? Eller drabbar viruset även unga personer och slutligen dödar?

Nej enligt flashback experterna är detta förmodligen början på mänsklighetens undergång.
Jag har följt tråden ett tag, och många verkar överens om att detta är extremt farligt, vi bör redan nu preppa och förberedda oss på undergång.
Sen såg jag massa läkare, who och enligt etablerade medier andra experter prata om att det inte är speciellt farligt för oss i Sverige.
Osäker vilka jag ska tro på.
Citera
2020-01-31, 12:27
Medlem
kansascityshuffles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MittPorrKonto
Det är som vilken influensa som helst. Den smittar alla. Du blir förkyld. Är du gammal eller har en allvarlig bakomliggande sjukdom riskerar du döden. Så är det med all influensa.

Du tror det va.
https://imgshare.io/image/57514674-d54a-4a15-8409-a166344eb0d9.Gw43n
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in