2020-01-31, 10:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lanternlight
Jag har aldrig sett svarta munskydd förut. Att hon bar det gjorde det ännu mer obehagligt på något sätt.
Här en bild på ett svart munskydd https://sk.r1c.co/img/p/026033_breath-silver-quintet-mask-zen-black.jpg
Citera
2020-01-31, 10:32
Medlem
DjPuttes avatar
Infångade djur i det vilda har sjukdomar som vi människor inte ens har eller sett någonsin, Sedan så om någon ätit eller på något sätt kommit i kontakt med ett dyl smittat djur så är smittan ett faktum!

Less på alla jäkla konspirationsteorier olika Youtube kanaler och andra BS media pumpar ut och folk tycker det låter lämpligt som nu ett laboratorium som spridit viruset den som går på skiten måste ju vara lika sjuka som dem som har detta Corona virus!

De som dör i denna sjukdom är likt folk som har en vanlig influensa äldre - svaga och de med ngn form av sjukdom redan innan, Om yngre smittas så klarar dem sig bättre än de som jag skrivit upp så lägg ner domedagsvisorna dem kommer inte bli realistiska på något sätt!
Citera
2020-01-31, 10:32
Medlem
KrossedOuts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jango-fett
Åtminstone ett dödsfall utanför Kina vad jag känner till. En 22 årig man i Malaysia

Sluta fara med obekräftade uppgifter. Enligt källan här i tråden hade en medarbetare på en restaurang ringt till killens föräldrar och sagt att han hade dött av coronavirus. Inga bekräftelser finns från sjukhus i Malaysia.
Citera
2020-01-31, 10:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Inte uteslutet att man snart har hittat orsaken till att många smittades på matmarknaden, men än så länge kan man inte utesluta P4 labbet.

På matmarknaden råder extrem trängsel, om en person med smittan rör sig i den miljön är det inte orimligt att smittan etablerar sig på matmarknaden.

Vi får se vad de kommer fram till, men vad jag har förstått så är allting på matmarknaden som fanns i form av potentiella livsmedel destruerat, marknadsplatsen saneras, så hur tar man reda på om viruset kom till världen just där?
Jag utesluter ingenting men tycker att det känns mer logiskt att det kommer naturligt från ett värddjur kineser faktiskt äter och tidigare bevisat har startat SARS.
Citera
2020-01-31, 10:35
Medlem
antoneriks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Evilius
Späder du klorinet med Fanta eller Coca Cola?

Annars rekommenderar jag andningsmask för 39 kr/st FFP3 eftersom viruset är luftburet.
https://billiga-arbetsklader.se/os-skyddsmask-mot-damm-ffp3-v-nr-d-vit-roed/p-9UOC5EYRGE-_uYouwp9dUQ

Andningsmask för 39 kr skyddar inte mot en nysning från andra. Men det förhindrar att man stänker sitt eget spott och slem på andra. Det förhindrar att man rör sitt eget ansikte nära andningsorganen.
Citera
2020-01-31, 10:36
Medlem
Grollarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brölbrutus
Böjar bli räserfart nu. De smittade kör imorgon ifrån det antal inlägg som författats i den här "lilla" tråden. Frågan är om någon kan gissa datum då smittade går om antalet visningar för tråden. 1vecka,10 dagar,2 veckor?

Simuleringarna visar 65 miljoner döda inom 18 månader, så då får nog tråden se sig slagen.

Ingen anledning att panika! OBS! Endast simuleringar! Simuleringarna räknar INTE med ett framtaget vaccin!
Citera
2020-01-31, 10:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BushwickBill
Jag tror världens regeringar sitter på annan information än vad som når allmänheten, det började med Kinas ojämförbara karantän och når sakta övriga länders regeringar som tävlar i att införa åtgärder, såklart var Sverige sist på pucken men vi har väl inte längre goda relationer med någon regering som räknas så det är inte omöjligt att vi famlat lite i mörkret.
tror det ligger i nåt du säger, svenskar börjar bli mindre omtyckta världen runt.
Citera
2020-01-31, 10:39
Medlem
Tror ni vanligt tyg som täcker mun/näsa skulle göra någon skillnad? Tänker att det åtminstone borde skydda mot "droplets".
Citera
2020-01-31, 10:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Ja men jag har även tittat på dödsfallssiffror. Jag tycker dessa indikerar att det lugnar ner sig.

Fortfarande har vi inte haft ett enda dödsfall utanför kina.
I bland får man en känsla av att media går hand i hand med läkemedelsindustrin med baktanke att dra igång en ny massvaccinering. Läste just en nykter rapport från norska forskare som bedömer coronaviruset som ofarligare än vanlig influensa. 9000 sjuka av Jordens 7 miljarder människor, ett piss i Atlanten. Hur många insjuknar i malaria dagligen, i dengufeber, tyfus, amöbadysenteri, difteri, tuberkulos, här kan man tala om verkliga faror för folkhälsan, dock mindre lönsamma att bekämpa eftersom de huvudsakligen drabbar fattigrövar.
Citera
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Evilius
Här en bild på ett svart munskydd https://sk.r1c.co/img/p/026033_breath-silver-quintet-mask-zen-black.jpg
Ögonfransfärgning och laserbehandling avger rätt starka ångor. Då rekommenderas de svarta, tunna munskydden som stoppar ångor. I dessa branscher är dessa vanliga. De är svarta pga aktivt kol i dem.
Citera
Medlem
KrossedOuts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
Infångade djur i det vilda har sjukdomar som vi människor inte ens har eller sett någonsin, Sedan så om någon ätit eller på något sätt kommit i kontakt med ett dyl smittat djur så är smittan ett faktum!

Less på alla jäkla konspirationsteorier olika Youtube kanaler och andra BS media pumpar ut och folk tycker det låter lämpligt som nu ett laboratorium som spridit viruset den som går på skiten måste ju vara lika sjuka som dem som har detta Corona virus!

De som dör i denna sjukdom är likt folk som har en vanlig influensa äldre - svaga och de med ngn form av sjukdom redan innan, Om yngre smittas så klarar dem sig bättre än de som jag skrivit upp så lägg ner domedagsvisorna dem kommer inte bli realistiska på något sätt!

Just så. Alla foliehattsbäbisar i tråden VILL att det ska vara något konspiratoriskt bakom viruset för att deras tragiska liv ska få någon form av minimal spänning.
Citera
2020-01-31, 10:41
Medlem
Vedträs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grollaren
Simuleringarna visar 65 miljoner döda inom 18 månader, så då får nog tråden se sig slagen.

Ingen anledning att panika! OBS! Endast simuleringar! Simuleringarna räknar INTE med ett framtaget vaccin!

Var hittar du beskrivningen av denna/dessa simulering(ar)?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in