2020-01-31, 20:51
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
I värsta fall så kan det hela utvecklas till något som ligger mitt emellan spanska sjukan och digerdöden, i alla fall om det visar sig att dödligheten landar på 5 procent eller högre och att man inte får fram ett vaccin i tid.

Intressant

Jag har också räknat och hur jag än gör så kommer jag fram till att i värsta fall kan dödligheten landa på 100%, jag räknar då med att ingen utvecklar immunitet av någon anledning som vi ännu inte känner till, om man inte får fram ett vaccin i tid vill säga.

Jag ska se om jag kan räkna på ett annat sätt så kanske vi landar på 95%, eller 47,5% dödlighet.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kansascityshuffle
Tänker du med röven? Nu får du utveckla dig.
Tror man att man inte kommer bli smittad för att man tvättar händer och använder munskydd är man hjärndöd... förstår du nu vad jag menar.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kansascityshuffle
Nån som kan ge mer vetskap om n95? Det utges inte för att vara högsta skyddet på marknaden. Helmask vore rimligt nu känner jag.

Edit: Du kan vara helt säker på att du inte får en loska på dig i sällskap med människor som bär mask.

Har länkat tidigare till informationen om andningsskydd å vilka som skyddar men tyvärr så verkar det som man inte får länka till sådan information då dom länkarna blir raderade.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JontenZ
Finns ännu inget bekräftat fall av smittade i väst som är i akut tillstånd.
Nähä, så myndigheterna i Frankrike har fel då? Skickade hem vederbörande med Strepsil?
Citera
2020-01-31, 20:52
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BushwickBill
Ingen länk till WHO?
Siffrorna på den sida jag länkade bygger på siffror från bland annat WHO. Länk finns på sidan.
Citera
Medlem
santacls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SwamiG
Ansiktsmasker hjälper inte!!!

Viruset sprids via beröring. Den där offentliga toaletthandtaget, bussäten, bord på restauranger osv. Använd fantasin.

Undvik offentliga platser. Tvätta händerna och desinfektera ofta.

I dagens samhälle där alla betalar med kort och ska trycka sina kod måste ju va en smitthärd, sen sitta och äta med dessa händer man använt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
Det finns massor med anledningar att åka till Kina.
Vill man göra affärer så är man ofta tvungen att åka till asien o då Kina, HongKong men också Singapore o på senare tid Manilla.

Sveriges välstånd bygger på handel.

Det är jag helt med på, så om man tycker att det är värt det så är det ju det, men risken har man själv tagit.
Citera
2020-01-31, 20:53
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av santacl
I dagens samhälle där alla betalar med kort och ska trycka sina kod måste ju va en smitthärd, sen sitta och äta med dessa händer man använt.
Fingrar andra än du på ditt kort?
Senast redigerad av constant 2020-01-31 kl. 20:57.
Citera
2020-01-31, 20:54
Medlem
SwamiGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av santacl

Blippa min vän.
Citera
Medlem
BushwickBills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av constant
Siffrorna på den sida jag länkade bygger på siffror från bland annat WHO. Länk finns på sidan.

Bygger inte på smittade då kina inte rapportera in smittade till WHO. Kolla Hubeis rapport.
Citera
Medlem
santacls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av constant
Fingrar andra än du på ditt kor?

Kortläsaren ?

Citat:
Ursprungligen postat av SwamiG
Blippa min vän.

Ska göra det så mycket jag bara kan.
Citera
Medlem
Fyndigt-namns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NormanRosemont
Det smartaste man kan göra är att köpa och dela ut till människor man har i sin närhet. Masken skyddar inte den som bär masken.

Förlåt men vad menar du? Masken skyddar ju slemhinnorna i mun och näsa, inte sant?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in