Citat:
Det var marginaler att han kunnat klara sig såsom han tänkt sig. Han satte väl ordet missflyt på kartan när Kims torso drev iland.. Sen hittades tursamt huvudet.Det tror jag att han skulle gilla. Att bli inlagd i formalin och uppvisas på museum som Danmarks värste seriemördare. Men det sistnämnda misslyckades han med. Jag tror hans anhöriga föredrar en namnlös grav. Att han glöms bort. Tvärtemot vad han själv önskat.
I och med att Madsen slarvade så kan man logiskt tro att han är en seriemördare. Som börjat slarva när de känner sig rutinerade och åker fast. Men det kan också vara nybörjarhafs pga av att de saknar rutin. Ja det är svårt att veta vad man ska tro? Men polisen har ju verkligen gjort sitt yttersta (tror jag) för att finna ngt fall med hans DNA och MO. Och det finns ju inte. Men kanske ngt tidigare mord utan hans DNA och MO. Något lättare mord. Det går ju inte att utesluta. Men det stämmer inte riktigt med hans grandiosa personlighet att börja med att stjäla en knappnål för att sluta med en silverskål. Mer hans stil att gå direkt på silverskålen då. Vem vet vad som kommer fram när han börjar prata. Det kommer nog så småningom. Om tio år kanske.
Vi ska kanske börja kalla honom copykatten. Och hoppas på att det sprider sig. Det skulle kränka honom enormt.
I och med att Madsen slarvade så kan man logiskt tro att han är en seriemördare. Som börjat slarva när de känner sig rutinerade och åker fast. Men det kan också vara nybörjarhafs pga av att de saknar rutin. Ja det är svårt att veta vad man ska tro? Men polisen har ju verkligen gjort sitt yttersta (tror jag) för att finna ngt fall med hans DNA och MO. Och det finns ju inte. Men kanske ngt tidigare mord utan hans DNA och MO. Något lättare mord. Det går ju inte att utesluta. Men det stämmer inte riktigt med hans grandiosa personlighet att börja med att stjäla en knappnål för att sluta med en silverskål. Mer hans stil att gå direkt på silverskålen då. Vem vet vad som kommer fram när han börjar prata. Det kommer nog så småningom. Om tio år kanske.
Vi ska kanske börja kalla honom copykatten. Och hoppas på att det sprider sig. Det skulle kränka honom enormt.
Brott mot griftefriden kunde han nog tänkt sig på ett par månader. Precis som när han fantiserade om offentlig hemlighet och luftskeppet. Han kunde tänka sig att sitta en kort tid på Vestre och ta igen sig, göra ritningar och sånt om han åkte fast.
Ungefär samma stil som han inledde med ganska nonchalant, som om han var på rekreation (hibernera, läsa och skriva, göra ritningar).
Tills han började oroa sig för förvaring vid RPU.
Psykopater är rätt enkelspåriga egentligen. Samma tankemönster kan skönjas. Som en repetitiv mall.
Samt grandiost pladdriga..
Därför kan man titta tillbaks och se drag av vad som händer sen.
Vad säger han? Vad fantiserar han om?
lite som filmen. Retroaktiv kartläggning.
Edit.
Han ska stå i dammiga bokhyllor hos de få som idiotiskt beundrar honom.
Bortglömd sen av alla andra när tiden går.
Inte museum.
Senast redigerad av develi 2020-01-30 kl. 05:33.
Senast redigerad av develi 2020-01-30 kl. 05:33.