2020-01-30, 20:59
Medlem
-AIR-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prismatix
Jag stödjer denna teori fullt ut. Därav de extrema åtgärderna tagna av Kinesiska regimen.
citerar mig själv.

"Men vad folk verkar ha svårt att begripa i den här tråden är att Wuhan är en stor stad med 11 miljoner invånare. Den har således sex gånger så mycket folk som hela Stockholm. Så låt oss ponera att ca 100 000 är smittade initialt med en dödlighet på ca 3 % så har vi 3000 döda. Hur tror du kinesiska myndigheter tänker när det helt plötsligt börjar dyka upp en jävla massa döda kroppar överallt? Tusentals människor som dör av någon okänd anledning. Med SARS i baktanke så blir myndigheterna givetvis panikslagna att det är något liknande SARS eller ännu värre. De visste inte vad de hade att göra med. Och de kan ju gärna inte chilla och tänka att "hmm...vi vet inte om det är något sjukt dödligt zombievirus än så låt oss inte göra ett skit och se vad som händer." (The swedish way) Klart de drar på med allt de har och spärrar av staden."
Citera
2020-01-30, 21:00
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gotlaborj
Ren nyfikenhet. Vad innebär ett globalt nödläge i praktiken? I och med att man inte ens rekommenderar folk att inte resa.

WHO får utfärda tillfälliga rekommendationer.
Citera
2020-01-30, 21:00
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DickeFix
Det är bara att aktivera den engelska textningen. Såg hela videon med stor behållning. Han ger ett trovärdig intryck och verkar ha ambitionen att ge en balanserad bild av läget. All eloge till honom som utsätter sig själv för fara för att rapportera läget i Wuhan till omvärlden.

Det går också bra att aktivera svensk text, vilket jag gjorde.
Citera
2020-01-30, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
WHO får utfärda tillfälliga rekommendationer.

Ja, men vad betyder det i praktiken? Att WHO har möjligheten att göra det, eller att WHO kommer vidta någon åtgärd?
Citera
2020-01-30, 21:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av -modestyblaise-
Fast va?! De rekommenderar ju att INTE åka till Kina?!

de engelsktalande journalisterna fattar ju inte vad lallarna fran WHO säger
Citera
2020-01-30, 21:02
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Enligt Smittskydds / Folkhälsomyndigheten föreligger ingen risk för smittspridning under inkubationstiden.

Tegnell anser att smittspridning under inkubationstiden är ett rykte, eller vad var det han sa?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RealRoastBeef
Jäkligt intressant, måste kika på denna. Bra grävt!

Jag hoppas du vet vad BioRxiv är för något.
Citera
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -modestyblaise-
Därför att folk är skitförbannade på Kina. Läst lite på olika internationella sociala medier och de flesta resonerar på samma sätt som här på Flashback.

Det skulle inte förvåna mig om vi ser en militär intervention mot Kina inom en snar framtid.
Citera
2020-01-30, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -AIR-
citerar mig själv.

"Men vad folk verkar ha svårt att begripa i den här tråden är att Wuhan är en stor stad med 11 miljoner invånare. Den har således sex gånger så mycket folk som hela Stockholm. Så låt oss ponera att ca 100 000 är smittade initialt med en dödlighet på ca 3 % så har vi 3000 döda. Hur tror du kinesiska myndigheter tänker när det helt plötsligt börjar dyka upp en jävla massa döda kroppar överallt? Tusentals människor som dör av någon okänd anledning. Med SARS i baktanke så blir myndigheterna givetvis panikslagna att det är något liknande SARS eller ännu värre. De visste inte vad de hade att göra med. Och de kan ju gärna inte chilla och tänka att "hmm...vi vet inte om det är något sjukt dödligt zombievirus än så låt oss inte göra ett skit och se vad som händer." (The swedish way) Klart de drar på med allt de har och spärrar av staden."

Ja, min teori är ju inte så populär så jag besparar er den långa förklaringen men detta virus har soklart läckt ut ur deras lekstuga till biolabb ett stenkast från Wuhan - det är därför vi ser de stora panikåtgärderna.
Citera
Medlem
Globalt nödläge utlyst enligt Marcus O;s fb.
Citera
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Global Emergency Declared!

En enda lång prisande av Kina, men Global Emergency Declared beror på risken att det sprids till länder med mindre kontroll över befolkning och sjukvård.

Tack för det, tittade inte på direktsändningen
Första personen har dött utanför Kina idag, en ung man i Indien. Då skall vi alltså få den första smittade svensken också
Citera
2020-01-30, 21:04
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Tegnell anser att smittspridning under inkubationstiden är ett rykte, eller vad var det han sa?

Det är det inte, det är bara att det verkar vara betydligt mindre smittsamt under inkubationstiden än när man ser symtom. Vilket skulle kunna förklara varför de är så få som smittar utanför Kina än så länge men det ställer också vissa frågor vilken jävla svinstia Kina måste vara.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in