2020-01-30, 21:05
Medlem
SilentVictorys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imnsho
Fan, är detta den stora smällen? När WHO klampar in får man ju stora darren.

Jag som brukar ha sån "mansförkylning" och lida när jag bara får en tiondel i feber. Men man får väl ladda upp med whisky, kan-jang, honung och någon bra bok.
Nödläget utlystes främst för att kunna skydda länder i 3e världen.
Så du behöver inte få stora darren för att viruset skulle ha muterat och blivit superdödligt.
Citera
Bannlyst
Har inte WHO araben blivit mutad med att fa ett eget privatjet och ett antal lastpallar med us Dollar skall jag äta min egen skit
Citera
Medlem
SVT glömde fråga professorn Björn Olsen i intervjun efter presskonferensen, om den uppenbart viktiga frågan kring varför WHO inte rekommenderar reserestriktioner.

Dom glömde också fråga detta vid efterföljande intervju med "Folkhälsomyndigheten".
Men Folkhälsomyndigheten påpekade hur bra det beslutet var självmant.
Ingen följdfråga från SVT.

Underbart. Piss-SVT intervjuar en pissmyndighet.
Senast redigerad av pjabas 2020-01-30 kl. 21:12.
Citera
2020-01-30, 21:06
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av isakat
WHO , som hyllar diktaturen, verkar vara i Kinas ledband.
Du kan inte tänka dig att det finns vissa fördelar med diktatur i sådant här läge?
Citera
2020-01-30, 21:07
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prismatix
Hahaha det är så sjukt. Kina har lyckats infiltrera WHO att övertala världen om att INTE stänga flygtrafik till/från Kina.

Are you prepared to Kill Volvo over this?

Det bland annat är Sådana frågor som politiker måste ta ställning till, och ställa upp på att bära hundhuvudet för, i denna "kris".
Could You?

Tusentals arbetarklasspersoner would be hunting you 'til the end of days for That decision. You'd be like Jesus, but with yet a Larger ammount of people calling for your Head than Jesus had against him.
Citera
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gotlaborj
Ja, men vad betyder det i praktiken? Att WHO har möjligheten att göra det, eller att WHO kommer vidta någon åtgärd?

Det verkar som WHO bara rekommenderar åtgärder.

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/det-har-ar-ett-globalt-nodlage
Citera
Medlem
-AIR-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prismatix
Ja, min teori är ju inte så populär så jag besparar er den långa förklaringen men detta virus har soklart läckt ut ur deras lekstuga till biolabb ett stenkast från Wuhan - det är därför vi ser de stora panikåtgärderna.
Solklart för en hjärna som inte ställer krav på tillförlitliga källor möjligtvis.
Citera
2020-01-30, 21:08
Medlem
NormanRosemonts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HobbyGW
Ej att förglömma är att resten av världen borde skaffa sig samma ledarskap som Kina.

Vad är det för en jäkla lallare? Jesus!

Han är etiopier, fint land
Citera
2020-01-30, 21:09
Medlem
NormanRosemonts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Det är det inte, det är bara att det verkar vara betydligt mindre smittsamt under inkubationstiden än när man ser symtom. Vilket skulle kunna förklara varför de är så få som smittar utanför Kina än så länge men det ställer också vissa frågor vilken jävla svinstia Kina måste vara.

Problemet är att Sverige ingår i tredje världen.
Citera
2020-01-30, 21:10
Medlem
Overminds avatar
Ryssland stängde hela gränsen mot kina igår. Alla vet att Kina och Ryssland är best buddies. Xi Jinping har säkerligen berättat hur det ligger till för sin allierade Putin. Det är nog ganska allvarligt detta. Mycket vi inte vet.
Citera
2020-01-30, 21:11
Medlem
Det här ska bli spännande!
Citera
2020-01-30, 21:11
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -modestyblaise-
”Identifierat” lol...

Akademisvenska för 'Jag Tror'.

Citat:
Ursprungligen postat av -modestyblaise-
ok, låt oss hoppas att det peakar om 10 dar och att det inte når hit.

Det skulle förvåna mig ypperligt om Sverige inte fick åtminstone 1 bekräftat fall. Men den magnifika spridning som många foliehattar menar pågår, lär vi inte få se.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in