2020-01-30, 19:33
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fernebo
Var kan man se den och har du nån tid?
https://www.youtube.com/watch?v=8NnNunRXR80
Citera
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kentastenmur
Det är nog dags att samla ihop alla kineser i Sverige in i en bunker och låta eldkastarna göra sitt. Enda sättet att skydda sig. Dom är ju så jävla många ändå, att ett par tusen försvinner märks knappast.

Bra!

Vad gör vi med svenskar som är potentiella smittspridare?
Citera
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Blir bara mer nojig nu när man ser allt fler som går omkring med ansiktsmask här i Stockholm.

Frågan är om de bara är patetiska eller om de bara är lite tidigt ute och vi alla kommer att gå omkring med mask om några månader?

Menar du på allvar att människor redan går omkring med masker`?
Citera
2020-01-30, 19:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Det kan du inte, du kan inte i förväg veta hur långt en smittad person kommer eller kan nysa eller hosta iväg viruspartiklar.

Du kan inte veta hur långt en enskild utnyst eller uthostad viruspartikel kommer att färdas i atmosfären, då luftströmmar, vindstyrka och termik inte är konstanta värden.

Nu kör du med en riktigt usel argumentationsteknik, ett tecken på att du har insett att du inte har vettiga motargument.

Bemöt mina faktiska påståenden och falsifiera dom om du kan, istället för att försöka dra in på ovidkommande stickspår i syfte att komma ifrån själva sakfrågan.

Syftet med det du just nu håller på med är att vi ska få en diskussion om diskussionen, alldeles uppenbart.
OK. Fortfarande så imponerar inte dina personangrepp . . .

Om vi säger att jag köper din version, vad betyder det för den här epidemin, menar du? Och vd är så diametralt skilt från mitt sätt att se på smittspridningen?
Citera
2020-01-30, 19:34
Medlem
Grollarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ikea-Kamprad
När jag läst material så har de dykt upp i bisatser att utländska experter varit med redan i expertgruppen som började studera viruset i december. Ofta går de under WTO samtidigt som det officiella går under Kina. Läste nyligen att WTO-amerikaner rekommenderade stängning av Wuhanmarknaden vilket också gjordes 1 januari. Eller så hörde jag det på något av WTOs pressisar eller annat som de kablat ut. Har förstått att WTOare varit där och jobbat. Aussis har också varit inblandade. Det finns massor med utländska forskare på kinesiska toppuniversitet och institut. Att Kina skulle vara a closed societey är minst 30 år tillbaka i tiden.

Wto? World trade organization?
Det jag hörde var att Who inte släpps in. Alltså world health organization.
Wto kan väl inte göra någon vettig bedömning...??
Citera
2020-01-30, 19:35
Medlem
5,2 dygn visste inte ens det fanns nått som hette så
https://www.tv4play.se/program/nyheterna/12523762
Senast redigerad av KanghastanArticuno 2020-01-30 kl. 19:40.
Citera
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Var kan man se den och har du nån tid?
Det twittras löst om att den blivit uppskjuten till kl 2030 (CET).

Jag fattar inte varför inte WHO själva kan twittra ut tider för presskonferenser och eventuella uppskjutningar. Oproffsigt!

https://www.youtube.com/watch?v=JCaa0Xp60Po
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -modestyblaise-
Inkubatinstiden är allt från 2-14 dagar
Fast tv4 nyheterna säger 5 dagar
Citera
2020-01-30, 19:36
Medlem
Och varför ska de bara ställa in plan till Kina så kort som till den 9onde dvs 8 dgr!
Citera
2020-01-30, 19:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grollaren
Wto? World trade organization?
Det jag hörde var att Who inte släpps in. Alltså world health organization.
Wto kan väl inte göra någon vettig bedömning...??

Sorry, WHO, och ja de har boots on the ground.
Citera
2020-01-30, 19:38
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xehke
Inga sådana fall än. Där är Tyskland intressant då den första mannen var hemma sjuk hela helgen med sin familj. Blir dom sjuka eller inte så får vi en fingervisning i alla fall.

Tack för seriöst bemötande.

Jag var tidigt ute i tråden och drog upp den här aspekten som jag finner mycket intressant och relevant.

Jag kallade det för spridning utanför Kina, vilket många foliehattar inte förstod innebörden av trots upprepade försök att förklara vad jag menade, sannolikt avsiktlig misstolkning.

Att viruset än så länge såvitt vi känner till inte har börjat spridas i något land utanför Kina bådar gott, men som några här har påtalat, är det sannolikt för tidigt att dra några slutsatser.
Citera
2020-01-30, 19:38
Medlem
Hawxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KanghastanArticuno
Och varför ska de bara ställa in plan till Kina så kort som till den 9onde dvs 8 dgr!

Känns spontant som ett första beslut, kommer säkerligen bli fler uppskjutningar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in