2020-01-30, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grollaren
Jag har inte hittat information om att Kina har släppt in utomstående för att verifiera läget.
Är det någon som vet om utländska experter, Who eller någon har släppts in ännu?
Tills dess är ju siffrorna från Kina värdelösa.
Filmerna inifrån sjukhusen är ju oroväckande tycker jag, det är ju fler döda i filmerna bara än 171 pers.
https://www.youtube.com/watch?v=q7PwWkhhA9g

Sen undrar jag om man kan hitta mer information om effekterna av viruset?
Lunginflammation, hjärnskador och leverskador har jag hittat hittills, men kan inte verifiera det heller?

Jag förstår att informationen vi får är väldigt begränsad, simuleringarna som gjorts visar att detta är en globalkiller. Det är ju viktigt att inte orsaka panik.
Men jag var inne på apotea och apoteket och diverse andra ställen för att skaffa hem munskydd, men det är slut överallt. Så paniken verkar ju redan vara här.

Vore tacksam för lite svar på frågor från googlingsexperterna härinne.

När jag läst material så har de dykt upp i bisatser att utländska experter varit med redan i expertgruppen som började studera viruset i december. Ofta går de under WTO samtidigt som det officiella går under Kina. Läste nyligen att WTO-amerikaner rekommenderade stängning av Wuhanmarknaden vilket också gjordes 1 januari. Eller så hörde jag det på något av WTOs pressisar eller annat som de kablat ut. Har förstått att WTOare varit där och jobbat. Aussis har också varit inblandade. Det finns massor med utländska forskare på kinesiska toppuniversitet och institut. Att Kina skulle vara a closed societey är minst 30 år tillbaka i tiden.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Jag fick det, överlevde (men jävlar, det var Tungt och gjorde ont!) trots att jag haft hjärtsäcksinflammation samma år, och nu är jag immun emot det.

Andra tog vaccinet hellre än att ta sjukdomen, varpå även de är immuna mot det nu.

Jarå. Antivaxxers och deras "Fritzl-kids" bär runt det lite titt som tätt, men eftersom de är så få så är det ingenting som övriga populationen märker av.

Possibly.

#NurseRatched kan dock mer om dessa intrikationer än vad jag kan, så hen kan förmodligen klargöra och förtydliga samt rätta de felaktigheter jag kan ha kommit med här.

Fint. Inte kul men skönt vara immun åtminstone
!
Citera
Medlem
Tydligt att det finns många 'experter' här.
Bara massa skitsnack.
Sanningen är att ingen vet hur detta kommer utveckla sig, för det är omöjligt att veta.
Det ända länder kan göra är att vidta höga säkerhetsåtgärder.
Det som händer kommer hända.
Det kanske går 'bra' det kanske blir en katastrof vem vet.
Bara gilla läget.
Citera
2020-01-30, 19:30
Medlem
Hexen666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kazangas
Grisflunsan cirkulerar, om jag inte minns fel var en variant av H1N1 på besök förra året.
Då provade jag på den. 2/5 nöff. Även jag var ovaccinerad.
Jag fick en ovanligt stark influensa för 2 år sedan . Misstänker att det va nått av dom. Hade ondare i kroppen än vanligt och det var inte roligt att hosta. Men inget man som normalfrisk inte klarar av, man kan bingea Netflix och dricka lite te och ha det mysigt. Misstänker att det är ungefär samma för detta nya Ncov. Kanske snäppet drygare
Citera
2020-01-30, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalkylatorn95
tänk på att när du tar i dörrhandtagen i lägenheten så har ca 20 pers tagit i samma dörrhantag (som kan bära alla möjliga virus)... virus som du har på handen som förs närmre ditt ansikte när du trär på masken.

läbbigt me bakterier o sånt. små jävlar vill in o gosa i kroppens aromer
Har nitrilhandskar under mina vanliga handskar så jag är skyddad, men tack för omtanken!
Citera
2020-01-30, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalkylatorn95
Låt mig gissa, de kmr repetera exakt allt det redan sagt igår osv. Men hon tösen som är lite latino är en fröjd för ögat ändå såhär i Coronatiderna
Lite tröst i mörkret
Citera
Medlem
fernebos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
WHO har just släppt dagens "Sitation Report." (10)

https://www.who.int/emergencies/diseases/novel-coronavirus-2019/situation-reports/

I dagens rapport står inget om hur de tagit ställning i frågan om de ska utlysa PHEIC.

Presskonferensen ska strax börja. Då vet vi.

Var kan man se den och har du nån tid?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cyberepix
5000 passagerare. 1000 besättning
Det stod passagerare. Sen är det skumt vad är 5,2 dagar

https://www.tv4play.se/program/nyheterna/12523762
Citera
2020-01-30, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kazangas
Grisflunsan cirkulerar, om jag inte minns fel var en variant av H1N1 på besök förra året.
Då provade jag på den. 2/5 nöff. Även jag var ovaccinerad.
Ja den var inte kul. Immun blev du i alla fall
Citera
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Jo man kan vet något om hur pass långt aerosolsmitta ("droppsmitta") färdas i luften.

Ad hominem imponerar f.ö. inte . . .

Det kan du inte, du kan inte i förväg veta hur långt en smittad person kommer eller kan nysa eller hosta iväg viruspartiklar.

Du kan inte veta hur långt en enskild utnyst eller uthostad viruspartikel kommer att färdas i atmosfären, då luftströmmar, vindstyrka och termik inte är konstanta värden.

Nu kör du med en riktigt usel argumentationsteknik, ett tecken på att du har insett att du inte har vettiga motargument.

Bemöt mina faktiska påståenden och falsifiera dom om du kan, istället för att försöka dra in på ovidkommande stickspår i syfte att komma ifrån själva sakfrågan.

Syftet med det du just nu håller på med är att vi ska få en diskussion om diskussionen, alldeles uppenbart.
Citera
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Jag uppskattade i söndags att det skulle vara idag torsdag. Känns ju ganska nära, med ett fall i Finland, 4 fall i Tyskland, 149 fall i hela världen och med svenskar som reser nästan mest av alla folk.

Du hävade dock att vi skulle ha tusentals fall i europa by now, och .. well.. Det är tur att du inte är en börsspekulant med ansvar för andras pengar. They'd have hanged you by now.

Lyckligtvis så är vi på Flashback mycket mer förlåtande än så. Hade vi inte varit det så hade jag varit tvungen att hänga mig själv på grund av de få men betydande felaktigheter jag spottat ur mig under årens lopp.

Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
BREAKING: CNN rapporterar för 1 minut sedan att de har första säkra fallet av smittospridning inom USA. En person i Illinios som inte alls varit i Kina. Det är andra fallet i Illinos.

Har personen varit i kontakt med någon från Kina, eller har den varit i kontakt med någon som i sin tur varit i kontakt med någon från Kina?
Or, none of the above?
Citera
2020-01-30, 19:33
Medlem
Hawxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fernebo
Var kan man se den och har du nån tid?

https://www.youtube.com/watch?v=8NnNunRXR80
Skall börja nu 19:30
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera